REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurorty narciarskie: Austria

Izabela Miernikiewicz
Austria jest jednym z najpopularniejszych krajów na świecie, jeśli chodzi o wybór miejsca na narty.
Austria jest jednym z najpopularniejszych krajów na świecie, jeśli chodzi o wybór miejsca na narty.

REKLAMA

REKLAMA

Austriackie tereny górskie to raj dla miłośników jazdy na nartach. Kraj jest nastawiony na zimową turystykę górską i dobrze przygotowany do obsługi turystów. Austria przyciąga ze względu na bliskie położenie, ogromną bazę noclegową i atrakcyjne tereny narciarskie.

Przed wyjazdem na narty do Austrii warto przeczytać nasz poradnik:

REKLAMA

Zobacz też: Samochodem na narty: Austria

Zillertal Arena

Największy, liczący 165 km tras ośrodek w rejonie Zillertal. Zillertal Arena stanowi połączenie ośrodków: Zell, Gerlos, Gerlosplatte, Koenigsleiten. Jest najbardziej zróżnicowanym pod względem tras i malowniczo atrakcyjnym ośrodkiem w okolicy. Trasy mogą być sztucznie dośnieżane, by zapewnić jak najlepsze warunki. Nie zapomniano o początkujących narciarzach i snowboardzistach, dla których przygotowano szkółki i łatwiejsze trasy. Do dyspozycji są również dwa tory saneczkowe: Arena Coaster oraz nocny tor saneczkowy Gerlosstein, a turyści mogą liczyć na korzystanie z usług bezpłatnego Skubisa. Sezon narciarski rozpoczyna się tutaj w pierwszych dniach grudnia i kończy w kwietniu.

Zobacz też: Dla kogo jest paszport tymczasowy i jak go uzyskać?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ischgl

W kurorcie, leżącym w dolinie Pauznan o śnieg nie musimy się martwić w zasadzie przez cały sezon . Atutem jest przede wszystkim szeroka oferta tras o różnorodnym stopniu trudności i połączenie ze szwajcarską stroną oraz położenie wysoko nad poziomem morza. W sercu sezonu ośrodek jest dość oblegany, ale świadczy to jedynie o jego atrakcyjności. Niestety na zakwaterowanie w okresie sezonu mogą pozwolić sobie jedynie zamożni narciarze. Przeważają trasy dla średniozaawansowanych, co nie znaczy, że innych brakuje. Miłośnicy snowboardu i narciarstwa biegowego też nie mogą narzekać na zbyt małą liczbę tras. Ośrodek ma dobrze rozwinięte zaplecze apres-ski.

Zobacz też: Samochodem na narty: Szwajcaria

Zell am See – Schmittenhöhe

Kurort położony nad jeziorem Zeller, w regionie Ziemii Salzburskiej .Ośrodek bardzo chętnie odwiedzany przez Polaków. Należy wraz z Kaprun do terenu Europa Sportregion, oferującego możliwość uprawiania wielu dyscyplin sportu. Na narciarzy, mniej i bardziej doświadczonych czeka ponad 200 km tras, w sezonie trwającym od grudnia do kwietnia. Oprócz tego ośrodek umożliwia również latanie zimą - amatorzy paraglidingu znajdą tu coś dla siebie. Można też wybrać się w powietrze z trenerem, asekurującym cały lot, by czuć się bezpiecznie. Trasy saneczkowe i jazda na łyżwach po zamarzniętym jeziorze to standard oferowany przez kurort.

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują na terenie Unii Europejskiej?

Saalbach Hinterglemm Leogang

Jeden z ładniejszych kurortów narciarskich w Ziemi Salzburskiej. Bezgraniczne szaleństwa na trasach liczących ponad 200 km, przejazdy nowoczesnymi wyciągami i przyjazna atmosfera to w skrócie wszystko co powinien wiedzieć narciarz o regionie. Ośrodek jest otoczony tunelem, a wewnątrz istnieje strefa wyłączona z ruchu samochodowego, narciarze mają możliwość korzystania z wyciągów zabierających ich prosto z centrum. Jeśli pogoda nie dopisze i śniegu będzie zbyt mało, ośrodek zapewnia dośnieżanie stoków. Południowe stoki są przeznaczone przede wszystkim dla początkujących i rodzin z dziećmi. Cechują się łagodnością, nie brakuje jednak tras dla potrzebujących dużej dawki emocji. Istnieje również możliwość uprawiania pieszej turystyki i saneczkarstwa. Wieczorem Saalbach staje się centrum zabawy i odpoczynku, szczególnie młodych ludzi. Nie brakuje tu też imprez pod gołym niebem. Nieco spokojniej i drożej jest w Hinterglemm.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Niemcy

Kaprun – Kitzsteinhorn

Kurort położony w Ziemi Salzburskiej, u stóp lodowca Kitzsteinhorn. który zapewnia możliwość uprawiania narciarstwa przez cały rok. Zimą w niżej położonych partiach czeka ok. 40 km tras o zazwyczaj średniotrudnym poziomie. Wyciągi, szkółki i snowpark czekają na miłośników snowboardu. Narciarze biegowi znajd ą tu szereg tras dla siebie, a jeśli śnieg nie spadnie z nieba, to pomogą armatki śnieżne. Wraz z opisanym wyżej kurortem Zell Am See tworzy Europa Sportregion. Wieczorami nie można się tu nudzić, ponieważ zaplecze apres-ski jest ogromne i urozmaicone: ballooning, lodowisko, paragliding, tory saneczkowe, kulig z zaprzęgiem konnym, wędrówki górskie, loty samolotem, żeglowanie na lodzie na jeziorze Zeller See, i inne.

Bad Gastein – Schlossalm , Bad Gastein – Graukogel

Nowoczesność- to wspólne hasło określające kurort i to pod wieloma względami. Dotyczy to szczególnie rozbudowanych kompleksów uzdrowiskowych, wodnych aż do wyciągów i szerokiej bazy instruktorskiej i opiekuńczej dla najmłodszych.Centrum sportów zimowych Gastein znajduje się na Ziemi Salzburskiej. W jego skład wchodzą następujące stacje: Stubnerkogel-Angertal-Schlossalm i Dorfgastein-Großarl. Długość tras sięga tutaj ponad 400 km, więc można liczyć na to, że śnieg nie będzie tu dobrem deficytowym. Narciarze, amatorzy snowboardu i carvingu powinni być zadowoleni. Duży wybór tras znajdą tutaj narciarze biegowi. Znajdą tu coś dla siebie amatorzy pieszych wędrówek i chętni do skorzystania z uzdrowiskowego charakteru regionu.

Zobacz też: Samochodem na narty: Słowacja

Kühtai

Położony ok. 20 km od Innsbrucku, mały, jak na austriackie warunki (podobny do polskich) i jak na razie mało znany. Ośrodek jest kameralny i niezatłoczony, między innymi ze względu na swoje wysokie położenie. Propozycja dla osób o niższym zasobie portfela, ale posiadających już pierwsze doświadczenia narciarskie za sobą. Ok. 50 km  tras nie daje dużej możliwości manewru, ale zawsze w niedalekiej odległości są bardziej rozbudowane kurorty, więc można zmienić miejsce białego szaleństwa.

Sölden

REKLAMA

Ośrodek narciarski w Tyrolu, u podnóża dwóch lodowców -  Rettenbach i Tiefenbach, połączonych tunelem, na których położona jest część tras. Region szczególnie interesujący dla zapalonych narciarzy. Region oferuje m.in. kąpiele termalne, park wodny, centrum Freizeit Arena, trzy tarasy widokowe, a także bogate życie nocne. 150 km tras o różnym stopniu trudności, połączonych siecią nowoczesnych wyciągów. Nie zapomniano o najmłodszych, dla których oprócz tras, przygotowano zjeżdżalnie i basen.

Na lodowcu Rettenbach znajduje się Igloo Village, czyli specyficzny hotel z ośmioma domkami igloo, mogącymi zmieścić nawet 30 osób. Można w ośrodku skorzystać z wypożyczalni sprzętu i tu także testują swoje produkty producenci sprzętu sportowego.

Odległość od Katowic - ok. 960 km.

Zobacz też: Samochodem na narty: Czechy

Freesports Arena Krippenstein

Ośrodek oferuje dużą dowolność w wyborze korzystania z zimowych atrakcji: snowboard, narty, wycieczka psim zaprzęgiem, czy rakietą, lot paralotnią lub trening freeridowy. Poza tym możliwość zjazdów trasami i poza nimi. Długość tras ośrodka wynosi ok. 30 km, w tym jeden 11 kilometrowy zjazd z różnicą wysokości ponad 1500 m. Kurort jest określany stolicą narciarstwa pozatrasowego, pozwalającego na jazdę po zaśnieżonym terenie, obcowaniu z przyrodą. Sezon trwa od połowy grudnia do połowy kwietnia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA