REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Samochodem na narty: Niemcy

Kajetan Puszek
Max Trela
Kalinowski Marcin
Fot. Toyota
Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Planując wyjazd samochodem na narty do Niemiec warto zwrócić uwagę na popularny ośrodek narciarski Garmisch-Partenkirchen. Wyjeżdżając jednak samochodem na narty do Niemiec należy się dobrze do tego przygotować. Oto nasz wyjazdowy poradnik.

Samochodem na narty: Niemcy

Niemcy leżą w strefie Schengen, aby więc przekroczyć granicę wystarczy mieć dowód osobisty (lub paszport) , prawo jazdy oraz ważne OC (Zielona Karta nie jest potrzebna). Wymaganym wyposażeniem pojazdu jest trójkąt ostrzegawczy, apteczka, gumowe rękawiczki. W Niemczech przepisy jasno określają również głębokość bieżnika, która powinna minimalnie wynosić 1,6 mm. Dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi to 0,5 promila. Pamiętajmy, że ten przepis nie dotyczy kierowców ze stażem mniejszym niż 2 lata oraz mających poniżej 21 lat.

REKLAMA

Zobacz też: Wyjazd samochodem na narty za granicę

Teoretycznie Niemcy są sygnatariuszem tak zwanej Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym, więc polski kierowca musi mieć tylko to wyposażenie, które wymagane jest na terenie Polski. W praktyce jednak policjanci w większości przypadków i tak wystawią nam mandat, od którego będziemy mogli się odwołać, co jest dość trudne, zwłaszcza jeśli nie znamy niemieckiego.

Samochodem na narty do Niemiec - podstawowe przepisy drogowe

Należy pamiętać, że w okresie zimowym w czasie opadów śniegu obowiązuje nas jazda na oponach zimowych. W Polsce jeszcze nie ma takiego obowiązku, jednak w Niemczech za brak tzw. "zimówek" zostaniemy ukarani mandatem w wysokości 40 euro.

Zobacz też: Jak zachować się podczas kontroli drogowej w Czechach

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeżeli z powodu braku zimowych opon będziemy stwarzać utrudnienia w ruchu drogowym to zapłacimy za to 80 euro (ok. 310 zł). Do opon zimowych zalicza się także ogumienie oznaczone symbolem M+S (czyli Mud and Snow, oznaczenie to spotykane jest m.in. na oponach do aut terenowych). Na terenach górskich obowiązkowa jest jazda na łańcuchach. Przy drogach znajdują się odpowiednie znaki drogowe, które informują nas o konieczności ich użycia. W Niemczech jeździmy na światłach mijania w tunelach oraz w nocy. Podczas ograniczonej widoczności do 50 metrów wymagane jest użycie świateł przeciwmgielnych.

Podczas jazdy autostradami i drogami niemieckimi obowiązuje zakaz rozmawiania przez telefon komórkowy bez zainstalowanego zestawu głośnomówiącego.

Należy pamiętać, że niemieccy policjanci są bardzo dokładni i nieprzekupni. Jeśli zostaniemy zatrzymani za jakieś wykroczenie, musimy liczyć się z koniecznością przyjęcia mandatu. Więcej na temat zachowania się podczas kontroli drogowej w Niemczech w naszym specjalnym poradniku:

Zobacz też: Jak zachować się podczas kontroli drogowej w Niemczech?

Foteliki dla dzieci są konieczne!

Podróż do alpejskich kurortów z dziećmi nie może odbywać się bez specjalnie przystosowanych do ich wzrostu fotelików (dzieci poniżej 150 cm). W razie braku fotelika dziecięcego maluchy poniżej 3. roku życia muszą podróżować na tylnym siedzeniu z przypiętymi pasami.

Podstawowe przepisy w pigułce

  • obowiązek zapinania pasów
  • max. zawartość alkoholu we krwi 0,5 promila
  • motocykle w ciągu dnia 365 dni w roku muszą jeździć w włączonymi z światłami
  • telefonowanie podczas jazdy dozwolone jest tylko przy korzystaniu z zestawu głośnomówiącego
  • dzieci poniżej 12 roku życia lub mniejsze niż 1,50m mogą podróżować tylko w siedzonkach dla dzieci
  • parkowanie dozwolone jest tylko zgodnie z kierunkiem jazdy
  • prywatne holowanie na autostradzie dozwolone jest tylko do następnego zjazdu (oba pojazdy muszą mieć włączone światła awaryjne)
  • stanie na autostradzie z powodu braku benzyny jest karalne (dlatego nie warto zwlekać z tankowaniem...)

Samochodem na narty do Niemiec - jak przewozić narty?

REKLAMA

Niemcy są bardzo uczuleni na punkcie bezpieczeństwa przewozu nart. Mocując narty na dachu należy pamiętać, aby bagażnik miał wszystkie ważne certyfkaty i atesty (najlepiej te niemieckie). Najlepiej więc zainwestować w sprzęt markowy znanych firm, wtedy nie będziemy mieli żadnych problemów podczas kontroli drogowej. Bagażnik nie powinien wystawać poza obrys samochodu, powinien być dostosowany do konkretnej marki i modeli oraz do przewozu nart. Należy też pamiętać, aby ciężar bagażnika i przewożonego sprzętu nie przekraczał maksymalnego dopuszczalnego obciążenia dachu samochodu. Funkcjonariusze niemieckiej drogówki dość dobrze znają się na samochodach i nie możemy liczyć na to, że nikt nie zauważy, że narty przywiązaliśmy np. do bagażnika rowerowego.

Możliwe jest też przewożenie nart w samochodzie. Sprzęt nie może jednak przeszkadzać kierowcy ani pasażerom ani sprawiać zagrożenia w razie wypadku. Niektóre auta posiadają specjalne rękawy do przewożenia sprzętu narciarskiego, radzimy z nich skorzystać.

Zobacz też: Wyjazd samochodem na narty za granicę

Gdzie pojechać na narty do Niemiec?

W Niemczech jest kilkaset ośrodków narciarskich, położonych głównie w południowym rejonie kraju, w Alpach. Do najważniejszych i najpopularniejszych ośrodków należą:

  • Willingen
  • Garmisch Partenkirchen Zugspitze
  • Winterberg Skiliftkarusse…
  • Olpe Fahlenscheid
  • Götschen Skizentrum
  • Ferienland Schwarzwald
  • Braunlage Wurmberg
  • Lennestadt - Hohe Bracht
  • Carlsfeld
  • Breitenberg-Hochalpe

Więcej o kurortach narciarskich w Niemczech można przeczytać tutaj:

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Niemcy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA