| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Nigeria

 

Cudzoziemcy objęci są obowiązkiem meldunkowym. Dokonuje się go bezpośrednio po przybyciu do Nigerii w najbliższym urzędzie imigracyjnym.

Kontrolowane jest posiadanie ubezpieczeń osobowych i komunikacyjnych. Uznawane są polisy zagranicznych towarzystw ubezpieczeniowych, w tym również polskich.

Przy wjeździe wymagane jest szczepienie przeciw żółtej febrze. Występuje znaczne zagrożenie sanitarno-epidemiologiczne, głównie malarią, cholerą, tyfusem, żółtą febrą, wirusowym zapaleniem opon mózgowych, AIDS i wieloma chorobami tropikalnymi, jednak stopień ryzyka może być bardzo różny, zależnie od miejsca pobytu w Nigerii i warunków higienicznych, w jakich się przebywa. Dostęp do opieki medycznej jest bardzo ograniczony, praktycznie możliwy jedynie w dużych miastach. Poziom usług lekarskich, które są kosztowne, znacznie odbiega od standardów światowych. Poważniejsze zabiegi trzeba wykonywać w Europie. Koszt wizyty lekarskiej wynosi ok. 100 USD, łącznie np. z badaniem krwi na malarię; doba pobytu w szpitalu kosztuje 100–250 USD.

Należy mieć krajowe oraz międzynarodowe prawo jazdy. Przy dłuższych pobytach zalecane jest wyrobienie nigeryjskiego prawa jazdy.

Poza ograniczeniami wynikającymi z zagrożeń bezpieczeństwa osobistego nie ma ograniczeń w podróżowaniu po kraju. Komunikacja autobusowa jest dobrze rozwinięta, choć jakość usług pozostawia wiele do życzenia. Najpopularniejszą formą podróżowania Nigeryjczyków w obrębie dużych miast pozostają motocykle, tzw. Okady, chociaż w Abudży od października 2006 r. wprowadzono zakaz poruszania się nimi w rejonie ścisłego centrum, co spowodowało wzrost cen taksówek. Taksówki to w większości prywatne, nie oznakowane samochody, których kierowcy klaksonem informują, że są wolne (kursy w mieście wahają się od 200 do 400 NGN, chociaż taksówkarze rozpoczynają targowanie się nawet od 1000 NGN). Lagos ma połączenia lotnicze z większymi portami lotniczymi Europy, z Nowym Jorkiem oraz ważniejszymi miastami Afryki. Abudża ma połączenia bezpośrednie z Frankfurtem, Londynem i Amsterdamem. Ponadto Abudża, Port Harcourt, Kano i wiele innych miast mają regularne krajowe połączenia lotnicze. W Nigerii działają liczne prywatne linie lotnicze, chociaż ich sprzęt jest dość wysłużony. Stan dróg jest bardzo zróżnicowany. Do wszystkich średniej wielkości miejscowości doprowadzone są drogi asfaltowe. Większe ośrodki miejskie łączą autostrady – niedawno zbudowane, są w stosunkowo dobrym stanie.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marek Skała

Marek Skała – trener warsztatowy, coach, mówca inspiracyjny; prowadzi projekty rozwojowe i szkoleniowe. Właściciel firmy szkoleniowej MEGALIT – Instytut Szkoleń, Najlepszej Firmy Szkoleniowej 2014. Od 25 lat prowadzi projekty szkoleniowe i rozwojowe dla największych polskich i światowych koncernów. Moderator warsztatów strategicznych. Osobowość Roku 2015 miesięcznika Osobowości i Sukcesy. Współzałożyciel Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców. Członkostwo w ICF, ASTAD oraz International Federation of Journalists. Autor książek i dziennikarz – publicysta, napisał kilkaset tekstów z zakresu biznesu. Oraz dwa bestsellery „Psychologia Zmiany – rzecz dla wściekniętych” i „Manipulacja Odczarowana”. Nagroda: Ostre Pióro BCC, Proton 2012 dla najlepszego edukatora w branży PR. Prowadzi gościnnie zajęcia z PR i HR na kilku uczelniach w kraju.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK