| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auto w podróży > Motoryzacyjne przewodniki > Dzień na torze: Poznań

Dzień na torze: Poznań

Tor Poznań to jeden z dwu prawdziwych obiektów wyścigowych w Polsce. Nie jest łatwo się na niego dostać, jednak ten wysiłek wart jest swojej ceny. Ścigali się na nim i Schumacher i Kubica.

Ulica Wyścigowa w Poznaniu to mekka pasjonatów ryku silników i wysokooktanowej benzyny. Tor Poznań jest jedynym w Polsce obiektem zamkniętym, to znaczy takim którego cała trasa przebiega po specjalnie zaprojektowanym do tego celu pasie.

Zobacz też: Samochodem po Europie i świecie

Powstał z inicjatywy Automobiklubu Wielkopolski w miejscu nieczynnych pasów startowych poznańskiego lotniska Ławica. Oficjalne otwarcie części samochodowo-motocyklowej nastąpiło 1 grudnia 1977 roku, a tor kartingowy oddano do użytku 3 lata później. W 2006 roku przeprowadzono remont nawierzchni głównej nitki toru, w 2010 odnowienia doczekał się też tor kartingowy. Jaki jest tor Poznań? Niezbyt długi. Tak zwana duża pętla liczy sobie dokładnie 4083 metry, ma 14 zakrętów (5 lewych, 9 prawych), łączna długość odcinków prostych wynosi 2205 metrów. Na torze poruszamy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Tor przeznaczony jest do organizowania różnego rodzaju imprez sportowych: np. eliminacje Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, wyścigi motocyklowe, zawody driftingowe, wyścigi youngtimerów ale również widowiskowe imprezy jak Gran Turismo Polonia, czyli zlot supersportowych samochodów z całej Europy. Oprócz tego na terenie toru odbywa się w każdą niedzielę i czwartek giełda samochodowa, a także różnie imprezy niezwiązane bezpośrednio ze sportem motorowym: koncerty, targi. Właściciel toru, czyli Automobilklub Wielkopolski organizuje także kursy i egzaminy na licencje wyścigowe.

Położenie i  wyjątkowość Toru Poznań powoduje, że nie jest łatwo skorzystać z niego osobom, które chcą się „pobawić” lub podnieść swoje kwalifikacje. Najłatwiej jest, gdy tor wynajmie instytucja, która później organizuje tak zwany Track Day. Wtedy ścigać się może każdy kto posiada sprawny techniczne i dopuszczony do ruchu samochód oraz aktualne prawo jazdy. Brzmi świetnie? Niestety udział w Track Day’u to duży koszt – średnio wynosi to około 900 złotych za 6 godzin jazdy po torze. Trzeba jednak pamiętać, że ograniczana jest ilość samochodów mogących przebywać w tej samej chwili na torze. Czasem trzeba więc trochę poczekać na swoją kolejkę. Doliczając jeszcze koszt paliwa i opon na zmianę, zbiera się już niezła sumka.

Jednak mimo dział w imprezie zorganizowanej jest znacznie tańszy niż indywidualne wynajęcie toru. Jazda po torze wymaga zabezpieczenia bezpieczeństwa, a więc stałą obecność służb medycznych i straży pożarnej i osób zaplecza technicznego. Cena zależy też od terminu, w którym ma odbyć się impreza. W weekend jest oczywiście drożej niż w poniedziałkowe poranki.

Jak dojechać na tor?

Tor Poznań znajduje się na granicy Poznania i Przeźmierowa około 6 kilometrów od centrum Poznania. Z Warszawy jest około 310 kilometrów Przykładowe ceny pokoi hotelowych w Poznaniu (weekend):

Zobacz też: Kompendium: wypożyczalnie aut. Jak wypożyczyć auto, jakie są formalności, na co uważać przy wyborze wypożyczalni?

Blooms  Boutiqe Hostel*** pokój jednoosobowy 92 złote

                                                     Pokój dwuosobowy 238 złotych

Hotel Gromada*** pokój dwuosobowy 262 złote

                                      Pokój trzyosobowy 310 złotych

Comfort Suites*** pokój dwuosobowy 470 złtych

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Prometeia

Grupa doradczo-inwestycyjna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »