REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Odporny na deszcz, na wiatr i na... użytkownika - taki powinien być idealny namiot. Ci, którzy w te wakacje wybierają się na biwak, powinni się w niego zaopatrzyć. Jak wybrać naprawdę dobry sprzęt?

Najtrudniej jest kupować sprzęty, o których wiemy tylko tyle, że istnieją i są nam niezbędne do normalnego funkcjonowania. Tak jest w przypadku namiotów. Dla przeciętnego Kowalskiego zastanawiające są nie tylko oznaczenia parametrów wodoszczelności i przepuszczalności promieni słonecznych, ale przede wszystkim rozpiętość cenowa. W internetowym sklepie Sport-shop.pl trzyosobowy namiot można kupić już za 200 zł. Na rynku są jednak i takie modele, które kosztują nawet dziesięć razy tyle. Każdy szanujący się sklep sportowy lub turystyczny powinien mieć pracownika, który przedstawi najważniejsze parametry każdego z oferowanych produktów. Ale zanim pójdziemy na zakupy, warto mieć o namiotach choćby mgliste pojęcie.

REKLAMA

Czytaj też: Wakacje dla rodziców - odpoczynek czy stres

Odporny na deszcz

W polskich warunkach podstawowym parametrem określającym bojową przydatność namiotu jest nieprzemakalność tropiku. Najtańsze produkty mają przepuszczalność wody na poziomie 1000 mm, te najdroższe wytrzymają opady o nawet ośmiokrotnie większym natężeniu. W praktyce namiot o najniższych parametrach wytrzyma niewielki deszcz trwający maksymalnie kilka minut. Warto jednak przypomnieć, że wakacyjne miesiące w Polsce mają najwyższe średnie opady w ciągu całego roku. Dlatego rozsądne minimum przemakalności w polskich warunkach to 2000 mm. Ten parametr dotyczy także podłogi namiotu.

Odporny na wiatr

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Od wytrzymałości namiotu na porywiste wiatry zależy nie tylko komfort użytkownika, ale też jego bezpieczeństwo. Wiatroodporność tropiku nie zawsze idzie w parze z solidnym wykonaniem i wytrzymałością stelaża. Najtańsze produkty mają tropik wykonany z poliestru, a rurki z włókna szklanego. Od namiotu wykonanego w tej technologii nie powinniśmy oczekiwać pełnej ochrony przed silnymi wiatrami. Poza tym taki namiot może się nam po prostu złożyć przy silniejszym podmuchu. Jeśli zamierzamy się rozbijać namiotem na szczególnie wietrznych terenach, warto rozważyć zakup produktu z aluminiowymi stelażami i tropikiem wykonanym z membrany.

Czytaj też: Polecane hotele świata

Odporny na... użytkownika

REKLAMA

Największe różnice pomiędzy namiotami z wyższej i niższej półki dotyczą jednak jakości wykonania. Wielokrotne składanie i rozkładanie namiotu nie pozostaje bez wpływu na poszczególne elementy konstrukcji. Wykonane z włókna szklanego stelaże są znacznie bardziej kruche niż aluminiowe. Warto też pamiętać, że aluminiowe rurki są lżejsze od tych z włókna szklanego.

Tropik z poliestru przy prawidłowym użytkowaniu posłuży nam nawet kilka sezonów. Szczególnie jeśli wszystkie jego szwy są zabezpieczone klejem lub specjalną wodoodporną taśmą. Korzystnie wpłynie to na wodoszczelność konstrukcji i znacznie ułatwi suszenie tropiku po obfitych opadach deszczu.

Nie dajmy się jednak zwariować: przeciętny użytkownik nie potrzebuje namiotów z najwyższej półki cenowej, bo po prostu nie będzie miał okazji, aby poczuć różnicę jakości. Przy zakupie jedynym wyznacznikiem nie powinna być cena czy nawet marka, ale jakość i precyzja wykonania poszczególnych elementów namiotu. Sprzedawcę w sklepie turystycznym warto pytać o rodzaj zastosowanych materiałów - zarówno w przypadku tropiku, jak i stelaża. Należy się też upewnić czy linki są solidnie przytwierdzone do konstrukcji i czy wszystkie szwy są właściwie zabezpieczone. Oferta polskich sklepów turystycznych jest bardzo bogata i rozsądny pułap cenowy dla trzyosobowego namiotu wynosi 200-300 zł.

Czytaj też: Kulinarne podróże: co jada się na Warmii i Mazurach?

Źródło: informacja prasowa

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA