| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auto w podróży > ABC samochodowych podróży > Pomysł na podróż z nawigacją samochodową: trasa alternatywna

Pomysł na podróż z nawigacją samochodową: trasa alternatywna

Chcesz poznać nowe, ciekawe miejsca na trasie swojej podróży wakacyjnej? Szukaj zatem tras alternatywnych, które choć nieco dłuższe, mogą odkryć przed Tobą wiele niezwykłych miejsc.

Ustaw trasę alternatywną w nawigacji

Nie zawsze przejazd do miejsca docelowego musi odbywać się jak najkrótszą drogą czy w jak najkrótszym czasie. Drogę można także wytyczać w zupełnie inny sposób – mniej znanymi szlakami, które bywają równie atrakcyjne co te, którymi podróżujemy na co dzień. Wystarczy skorzystać
z funkcji tras alternatywnych.

Mogą się one przydać szczególnie w trakcie wakacyjnych wyjazdów. Łatwo bowiem porównać na mapie kilka planów podróży, które warto uwzględnić podczas unikania najbardziej obciążonych dróg. Przy okazji kierowca może zdecydować o unikaniu dróg gruntowych (by nie nadwyrężać zawieszenia) czy tras, które wymagają znacznej liczby manewrów (ważne chociażby w przypadku poruszania się
z przyczepą kempingową).

Zobacz też: Wspólne przejazdy - ABC kierowcy

„Trasy alternatywne to przydatna funkcja, którą marka Becker oferuje w swoich produktach już od kilku lat, a wprowadzają ją nawet producenci w fabrycznych systemach oferowanych
w samochodach. My poszliśmy nieco dalej i obecnie rozwiązanie jest jeszcze lepiej dopasowane do oczekiwań kierowców”
– mówi Marek Krygier, CEE Manager marki Becker.

Zwykle do wyboru jest kilka rodzajów tras:

- szybka/najszybsza: priorytetem jest czas podróży, a nie długość pokonywanych odcinków, w efekcie czego nawigacja szuka dróg o najwyższej dopuszczalnej prędkości;

- łatwa: z małą liczbą zakrętów, skrzyżowań oraz innych sytuacji związanych ze koniecznością zmiany ruchu;

- ekonomiczna: najważniejsze jest w tym przypadku zużycie paliwa, przy czym bardziej zaawansowane systemy (np. Becker) bazują na wcześniej ustalonych parametrach pojazdu (rodzaj silnika, spalanie zadeklarowane przez kierowcę);

- krótka: liczy się długość i nic więcej, przy wyborze tej trasy kierowca musi być przygotowany na korzystanie np. z dróg gruntowych czy przejazdów przez duże parkingi.

Nawigacje mogą umożliwiać ponadto wskazanie tzw. kryteriów omijania, czyli pozwolić np. na uniknięcie przejazdów drogami płatnymi lub przeprawami promowymi, a poprowadzić za to przez strefy ochrony środowiska i długie tunele.

„Dowodem na to, że trasy różnią się między sobą, są nie tylko ich długość czy szacowany czas podróży, ale także na przykład różnica w wysokości, na jakiej prowadzą. Dane takie są dostępne
w nawigacjach Becker i przydają się, by uniknąć stromych podjazdów i zjazdów trakcie podróży kamperem, autem z przyczepką czy samochodem ciężarowym”
– wyjaśnia Marek Krygier.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Pietrusiński

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »