| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auto w podróży > ABC samochodowych podróży > Pomysł na podróż z nawigacją samochodową: trasa alternatywna

Pomysł na podróż z nawigacją samochodową: trasa alternatywna

Chcesz poznać nowe, ciekawe miejsca na trasie swojej podróży wakacyjnej? Szukaj zatem tras alternatywnych, które choć nieco dłuższe, mogą odkryć przed Tobą wiele niezwykłych miejsc.

Ustaw trasę alternatywną w nawigacji

Nie zawsze przejazd do miejsca docelowego musi odbywać się jak najkrótszą drogą czy w jak najkrótszym czasie. Drogę można także wytyczać w zupełnie inny sposób – mniej znanymi szlakami, które bywają równie atrakcyjne co te, którymi podróżujemy na co dzień. Wystarczy skorzystać
z funkcji tras alternatywnych.

Mogą się one przydać szczególnie w trakcie wakacyjnych wyjazdów. Łatwo bowiem porównać na mapie kilka planów podróży, które warto uwzględnić podczas unikania najbardziej obciążonych dróg. Przy okazji kierowca może zdecydować o unikaniu dróg gruntowych (by nie nadwyrężać zawieszenia) czy tras, które wymagają znacznej liczby manewrów (ważne chociażby w przypadku poruszania się
z przyczepą kempingową).

Zobacz też: Wspólne przejazdy - ABC kierowcy

„Trasy alternatywne to przydatna funkcja, którą marka Becker oferuje w swoich produktach już od kilku lat, a wprowadzają ją nawet producenci w fabrycznych systemach oferowanych
w samochodach. My poszliśmy nieco dalej i obecnie rozwiązanie jest jeszcze lepiej dopasowane do oczekiwań kierowców”
– mówi Marek Krygier, CEE Manager marki Becker.

Zwykle do wyboru jest kilka rodzajów tras:

- szybka/najszybsza: priorytetem jest czas podróży, a nie długość pokonywanych odcinków, w efekcie czego nawigacja szuka dróg o najwyższej dopuszczalnej prędkości;

- łatwa: z małą liczbą zakrętów, skrzyżowań oraz innych sytuacji związanych ze koniecznością zmiany ruchu;

- ekonomiczna: najważniejsze jest w tym przypadku zużycie paliwa, przy czym bardziej zaawansowane systemy (np. Becker) bazują na wcześniej ustalonych parametrach pojazdu (rodzaj silnika, spalanie zadeklarowane przez kierowcę);

- krótka: liczy się długość i nic więcej, przy wyborze tej trasy kierowca musi być przygotowany na korzystanie np. z dróg gruntowych czy przejazdów przez duże parkingi.

Nawigacje mogą umożliwiać ponadto wskazanie tzw. kryteriów omijania, czyli pozwolić np. na uniknięcie przejazdów drogami płatnymi lub przeprawami promowymi, a poprowadzić za to przez strefy ochrony środowiska i długie tunele.

„Dowodem na to, że trasy różnią się między sobą, są nie tylko ich długość czy szacowany czas podróży, ale także na przykład różnica w wysokości, na jakiej prowadzą. Dane takie są dostępne
w nawigacjach Becker i przydają się, by uniknąć stromych podjazdów i zjazdów trakcie podróży kamperem, autem z przyczepką czy samochodem ciężarowym”
– wyjaśnia Marek Krygier.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Krzemirski

Współzałożyciel Fabryki Narciarzy. Instruktor narciarstwa od 19 roku życia. Prócz legitymacji państwowej, posiada również uprawnienia Niemieckiego Stowarzyszenia SPORTS.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »