REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podróże promowe autem z dziećmi

Anna Bierla
Boisko do koszykówki na promie
Boisko do koszykówki na promie
The Travel Gateway Ltd.

REKLAMA

REKLAMA

Podczas wielogodzinnych podróży dzieci zazwyczaj bywają znudzone. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, by podróż promem samochodowym minęła dzieciom szybko i bezpiecznie.

Bez względu czy dany przewoźnik na danej trasie i promie oferuje dodatkowe atrakcje dla dzieci na promie, nie zapomnij zabrać na podróż ulubionych zabawek i smakołyków. Przeprawa sama w sobie będzie już nie lada przeżyciem dla naszych pociech. Wielki statek, obserwacja morza, fal, fauny, mijających statków i oddalającego się wybrzeża też będą niezapomnianym doświadczeniem  dla małego pasażera.

REKLAMA

Zobacz też: Jak prawidłowo przewozić dzieci?

Podróżując promem z dziećmi pamiętaj o:

REKLAMA

- żywność dla dzieci: Oprócz kawiarni i restauracji na pokładzie znajdują się strefy, gdzie spokojnie można zjeść własne kanapki.  Większość stołówek oferuje specjalne menu dla dzieci, ale dla rodzin z budżetem własna żywność będzie jak najlepszym rozwiązaniem. W sklepach na promach można też kupić słodycze i lody.

- atrakcje dla dzieci : na większości promów znajdują się specjalne kąciki dla dzieci z zabawkami. Na dłuższych trasach można spodziewać się tez animatora, kino z filmami dla dzieci, salony gier dla nastolatków lub pole do koszykówki na tarasie widokowym.

- udogodnienia: dla mam z dziećmi w wózkach przydatne będzie poruszanie się windami; w restauracjach znajdziemy specjalne krzesła dla dzieci, przewijalnie dla niemowlaków, bez problemu będzie można poprosić od odgrzanie butelki w mikrofalówce

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Przygotuj się do majówki i wakacji –rezerwacja promu

REKLAMA

- kabiny: większość przewoźników oferuje kabiny rodzinne. W kabinie w TV będą specjalne kanały z bajkami dla dzieci w językach krajów miedzy którymi się przeprawiamy. Łóżeczko turystyczne dla młodszych dzieci można uzyskać na żądanie, ale najlepiej rezerwować je przed przybyciem do portu. Ich liczba na pokładzie może być ograniczona. Można opcjonalnie zabrać własne. Jeśli podróż promem chcemy wykorzystać na totalny relaks i odpoczynek to w przypadku dłuższych rejsów 6-12 godzinnych lepiej będzie wybrać nocny rejs wraz z kabiną, w której można się wyspać. Aczkolwiek podczas długich dziennych przepraw też istnieje możliwość wykupienia kabiny. Rezerwacja kabiny na dziennych rejsach jest z reguły tańsza.

- bezpieczeństwo: przezorności nigdy za wiele i szczególną uwagę należy zachować na tarasie widokowym, aby zapobiec wypadnięciu za burtę
- odprawa promowa: niestety rodziny z dziećmi nie mają pierwszeństwa wjazdu na pokład jak w przypadku linii lotniczych. Warto pamiętać także o zabraniu wszystkich potrzebnych rzeczy z samochodu zanim wejdziemy na pokład pasażerski na promie. Jak tylko prom odbije od brzegu nie można wchodzić na pokład samochodowy ze względów bezpieczeństwa.

- rezerwacja biletu online: Przy rezerwacji biletu online zazwyczaj trzeba podać wiek dziecka. W większości przypadków cena biletu promowego na krótkich trasach obejmuje pojazd+ 4-9 pasażerów bez względu na ich wiek. Dlatego nie jest istotne, czy dzieci podróżują odpłatnie czy nie.  W przypadku Stena Line dzieci w wieku 0-3 lat płyną bezpłatnie, a 4-15 w specjalnej niższej cenie niż dorosły pasażer.

Zobacz też: Czy można parkować samochodem w lesie, na plaży bądź nad jeziorem?

Restrykcje przeprawy promowej dla dzieci:

• wiek dzieci podróżujących samodzielnie: przewoźnicy mają specjalne restrykcje co do wieku, kiedy nastolatek może podróżować sam na promie. Ogólnie zezwala się na samodzielne podróże osób w wieku 15-17 lat. 
• Opiekun dziecka: Jeśli podróżujemy z dzieckiem nie będącym własnym, ale  będący członkiem rodziny wymagana będzie pisemna zgoda rodziców. Posiadanie takiej zgody będzie wymagane przez ciocie, wujków, babcie, dziadków i starsze rodzeństwo. Niektórzy operatorzy mają też wymaganie wiekowe dla takich rodzinnych opiekunów.

Aferry.pl zaleca zapoznanie się z indywidualnymi wymaganiami  przewoźnika dotyczących podroży promem z dziećmi, z którym będziemy płynąć.

Miejsce do zabaw dla dzieci na promie
The Travel Gateway Ltd.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA