| INFORFK | INFORRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auto internauty > Zawieszenie > Czy wiesz co robić, gdy samochód „ściąga”?

Czy wiesz co robić, gdy samochód „ściąga”?

Zdarza się, że podczas jazdy nasze auto nie utrzymuje kierunku do jazdy tylko "ściąga" na pobocze. Powodów takiej sytuacji może być kilka. Jest to jedna kilka nas sygnał, że wystąpiła usterka w podwoziu. Co możemy zrobić ? Oto kilka przydatnych rad.

Jedną z wielu przyczyn nietrzymania kierunku jazdy przez samochód jest: luz lub zła geometria zawieszenia, zużyte ogumienie, blokujące hamulce lub zła naprawa blacharska, nieprawidłowe nachylenie koła, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnic lub zła zbieżność kół. Nieprawidłowe kąty pochylenia i wyprzedzenia da się skorygować jedynie przez wymianę wahacza, sprężyn lub zwrotnicy. Najczęściej wystarczy korekta geometrii, aby naprawić ten problem.

Zobacz też: Jak stosować pierścienie dystansowe?

68,25 złPaliwa oleje i smary w ekologicznej eksploatacji

 Wyraźne ściąganie odczujemy zazwyczaj przy przyspieszaniu lub hamowaniu, gdyż następuje wówczas znaczne przesunięcie koła (do przodu podczas przyspieszania i do tyłu przy hamowaniu) i dużą zmianę geometrii, połączoną ze znacznym przesunięciem osi jednego z kół.

 Jeśli ściąganie pojawia się mimo wykonanej  geometrii zawieszenia to prawdopodobnie przyczyną będzie opona, która “ułożyła” się do złego kąta pochylenia koła. Aby wyeliminować tę przyczynę  wystarczy zamienić koła stronami, czyli lewe założyć z prawej strony, a prawe z lewej. Jeśli po tej korekcie auto nadal "ściąga" to winne są opony. Aby to wyeliminować, należy kupić dwie nowe opony. Ściąganie może pojawić się również po przełożeniu kół z przodu do tyłu. Powodem będą różne kąty pochylenia osi przedniej i tylnej.

Zobacz też: Co najbardziej szkodzi zawieszeniu? Które elementy są najbardziej delikatne?

Układ hamulcowy ma również wpływ na utrzymywanie kierunku jazdy. Zablokowane klocki hamulcowe w jednym z kół na pewno będą przyczyną ściągania. Usterkę taką łatwo zdiagnozować. Wystarczy sprawdzić temperaturę lewego i prawego koła. Także niefachowo wykonana naprawa po wypadku (nierównoległość osi, złe kąty pochylenia), może być przyczyną ściągania.

POLECANE ARTYKUŁY

TERMINARZ

WRZ20
TydzieńPWŚCPSN
361234567
37891011121314
3815161718192021
3922232425262728
4029300102030405

Ostatnio na forum

Narzędzia przedsiębiorcy

Eksperci infor.pl

Wiktor Sarota

InFakt

Zostań ekspertem Infor.pl »