| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auto internauty > Wnętrze > Czy wiesz jak naprawić oświetlenie wnętrza w Renault Scenic?

Czy wiesz jak naprawić oświetlenie wnętrza w Renault Scenic?

Renault Scenic jak i Megane, a może i inne "renówki", mają to do siebie, że czasem przestaje w nich działać oświetlenie wnętrza (może nie świecić tylko tył). Świeci się kontrolka otwartych drzwi, mogą również wystąpić problemy z tylnymi lampami, oświetleniem tablicy bądź tylną wycieraczką. Krok po kroku wyjaśniam jak naprawić oświetlenie w Renault Scenic.

Najczęściej przyczyna leży w "magicznej" kostce znajdującej się pod tapicerką obok lewej nogi kierowcy. Często się zdarza, że kostka zaśniedzieje (zamoczy - często występuje tam jakiś przeciek z błotnika-nadkola) i cała wiązka przewodów ulega korozji. Należy przede wszystkim odłączyć akumulator (!) i poszukać sobie kod do radia, gdyż będzie on potrzebny do ponownego jego uruchomienia.

Będą nam potrzebne 2 śr0ubokręty, drobny papier ścierny, cienki i drobny pilnik, zestaw kluczy TORX oraz WD40, smar miedziany do zabezpieczenia przewodów przed korozją, lutownica, taśma.

Zobacz też: Używany Renault (Grand) Scenic II: podtrzymana tradycja

Odsuwamy na max siedzenie kierowcy do tyłu. Następnie odkręcamy plastikowe łączenie przy progu, aby je odgiąć (z wyczuciem, aby nie złamać) należy wyciągnąć gałkę otwierającą maskę (wystarczy ją dobrze wysunąć w prawo).

Następnie po odpięciu plastikowych zabezpieczeń, którymi przyczepiona jest sama kostka i przewody do tapicerki, należy ją ostrożnie rozczepić. W tym celu należy podważyć znajdujące się na kostce uszka i ciągnąć w przeciwne strony. UWAGA! W różnych modelach renówek mogą być różne metody otwierania kostek. Po otwarciu widzimy gniazda męskie i żeńskie.

Zobacz też: Mercedes A klasa W168: demontaż kierownicy

Zwróćmy uwagę na ich stan. Należy bezwzględnie wyczyścić delikatnie papierem ściernym, pilnikiem i WD40 wszystkie elementy. Szczególnie ważne są "igły" w jednym z rzędów - jeśli którejś brakuje (od razu to widać) to znaczy, że się złamała. Najbezpieczniej wówczas wysunąć szpilkę z przewodem i puścić ją obok kostki. Lutujemy na stałe i owijamy taśmą - dokładnie sprawdzamy, czy zlutowaliśmy przewody, które normalnie stykałyby się w kostce.

Po dokładnym oczyszczeniu i osuszeniu składamy kostkę. Podłączamy akumulator, sprawdzamy czy wszystko działa - sprawdź światła z tyłu auta.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Effect Group

firma szkoleniowo-doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »