| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Restauracja

Jak zlikwidować przeciekanie zaworu igłowego w gaźniku?

Aktualizacja: 28.09.2011

Przeciekanie zaworu igłowego może skończyć się zalaniem gaźnika i unieruchomieniem silnika. O tym, co możemy wtedy zrobić powinien wiedzieć każdy posiadacz motocykla lub auta z gaźnikiem opadowym. »

Jak znaleźć przyczyny złej współpracy akumulatora z instalacją elektryczną pojazdu zabytkowego?

Aktualizacja: 28.09.2011

Nawet najlepszy akumulator, wyprodukowany przez renomowaną firmę, nie zapewni dostatecznie łatwego rozruchu silnika, jeżeli nie będzie on dobrze współpracował z instalacją elektryczną pojazdu. »

Jakie są rodzaje instalacji elektrycznych w autach zabytkowych?

Aktualizacja: 28.09.2011

Konstruktorzy samochodów od chwili stworzenia pierwszego pojazdu, napędzanego bezpośrednio energią cieplną bez zamiany jej na parę wodną aż do ostatnich czasów stosowali w tworzonych przez siebie konstrukcjach przeróżne rozwiązania techniczne. »

Jak sprawdzić jakość styków w urządzeniach elektrycznych, takich jak układ zapłonowy, przekaźniki, elektromechaniczny regulator napięcia itp.?

Aktualizacja: 28.09.2011

W instalacji samochodowej występują duże natężenia płynącego prądu. Wynika stąd konieczność należytej dbałości o styki i połączenia. W przeciwnym wypadku będą się one nagrzewały i z czasem ulegną całkowitemu utlenieniu. »

Jak wymieniać szczęki hamulcowe?

Aktualizacja: 28.09.2011

Aby samodzielnie wymienić szczęki hamulcowe należy dysponować odpowiednim zestawem narządzi i podstawową wiedzą o działaniu hamulców bębnowych i urządzeń regulacyjnych, jakie się w nich znajdują. »

Jak znaleźć przerwy lub uszkodzenia izolacji w instalacji elektrycznej pojazdów?

Aktualizacja: 21.09.2011

Instalacja samochodowa składa się z dziesiątków metrów przewodów elektrycznych, poukładanych w różnej grubości wiązki. Igielitowa izolacja tych przewodów z czasem twardnieje i pęka, zwykle w miejscach załamań. Pęknięcie takie często owocuje zerwaniem cienkich, miedzianych drucików znajdujących się wewnątrz tej izolacji. »

Jak wymieniać przewody hamulcowe?

Aktualizacja: 21.09.2011

Prace przy układzie hamulcowym, a zwłaszcza związane z wymianą i dorabianiem ważnych elementów, wymagają sporej wiedzy i doświadczenia oraz bardzo dużej staranności. »

Jak wymontować i naprawić rozrusznik? – część mechaniczna

Aktualizacja: 21.09.2011

Wymontowanie uszkodzonego rozrusznika z samochodu nie jest trudne, choć wiąże się ze sporym ryzykiem w przypadku popełnienia błędu. Niewłaściwa kolejność wykonywanych czynności może doprowadzić do pożaru auta. »

Jak ustawić zbieżność kół bez specjalistycznych przyrządów?

Aktualizacja: 03.07.2014

Aby układ kierowniczy pracował poprawnie oraz aby do minimum zmniejszyć zużycie opon przednich kół pojazdu, muszą być one wzajemnie ustawione w odpowiedni sposób. Najważniejsze jest ustawienie ich wzajemnego położenia w płaszczyźnie poziomej. Podpowiadamy, jak ustawić zbieżność kół. »

Jak wymieniać końcówki drążków kierowniczych?

Aktualizacja: 21.09.2011

W końcówkach drążków kierowniczych, zwanych czasem „jabłkami” z uwagi na ich kształt, po pewnym okresie użytkowania pojawiają się, a potem dość szybko powiększają naturalne luzy, utrudniające utrzymanie prostolinijnego toru jazdy. »

Jak wymienić przeguby napędowe w półosiach i w wale napędowym?

Aktualizacja: 21.09.2011

Przeguby napędowe na półosiach i wale napędowym, jeżeli są odpowiednio i w porę smarowane, wytrzymują bardzo długo i ich wymianę przeprowadza się raz na kilkaset tysięcy kilometrów. Kiedy już pojawią się w nich luzy, powodujące hałaśliwą pracę lub szarpanie podczas ruszania. »

Jak naprawić zawieszenie przednich kół w aucie zabytkowym?

Aktualizacja: 21.09.2011

Stan, w jakim znajduje się zawieszenie przednich kół pojazdu zabytkowego ma istotne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Dlatego wszystkie zauważone usterki należy jak najszybciej usunąć. »

Jak naprawić przeponową pompę paliwa?

Aktualizacja: 21.09.2011

Pompy paliwa nie należą do najtrwalszych elementów. Najczęściej powodem usterki jest w przypadku przeponowej pompy paliwa gumowa przepona, którą należy wymienić. Rzadziej awarii ulegają zaworki. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Pismo "Niebieska Linia"

Dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »