| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Restauracja

Jak zdiagnozować uszkodzenie rozrusznika bez wymontowywania z pojazdu?

Aktualizacja: 04.11.2011

Bez rozrusznika można jeździć, choć jest to dość kłopotliwe i mało przyjemne. Dlatego warto wykryć jego usterki i w miarę możliwości je usunąć. Oto jak to zrobić w aucie zabytkowym, z prostą instalacją rozruchową. »

Jak naprawić wyłącznik elektromagnetyczny rozrusznika?

Aktualizacja: 04.11.2011

Elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika jest przede wszystkim przekaźnikiem o bardzo dużej obciążalności styków, oraz elektromagnesem, który steruje ruchami posuwisto-zwrotnymi zębnika, przenoszącego napęd z rozrusznika na wieniec zębaty koła zamachowego i przez nie na wał korbowy silnika. »

Jak zdiagnozować złą pracę prądnicy prądu stałego?

Aktualizacja: 04.11.2011

Wadliwej pracy prądnicy prądu stałego towarzyszą typowe, łatwe do rozpoznania objawy. Oto wykaz wszystkich objawów złej pracy prądnicy prądu stałego, łącznie z opisami uszkodzeń, które są z nimi związane. »

Jak obsługiwać elektromechaniczny regulator napięcia prądnicy prądu stałego?

Aktualizacja: 04.11.2011

Prądnice prądu stałego, jakie stosowano w samochodach w czasach, gdy alternatory były nieznane lub zbyt drogie dla aut popularnych, wymagały dodatkowego osprzętu, jakim był regulator napięcia, różniący się znacznie od regulatorów, używanych z alternatorami. »

Jak zbadać diody alternatora?

Aktualizacja: 04.11.2011

W niektórych, na szczęście nielicznych przypadkach zbadanie diod alternatora omomierzem lub próbnikiem żarówkowym nie jest możliwe. Wówczas trzeba je zbadać pod normalnym obciążeniem. »

Jak zdiagnozować przyczynę złej pracy układu zapłonowego starego typu (bez elementów elektronicznych)?

Aktualizacja: 28.09.2011

Układy zapłonowe, przed zastosowaniem w nich zdobyczy przemysłu elektronicznego, składały się z kilku zaledwie elementów. Dzięki temu ich naprawa była bardzo szybka i nieskomplikowana. Polegała głównie na wymianie uszkodzonych części na nowe. »

Jak zdiagnozować przyczynę uzyskiwania niepełnej mocy z prądnicy prądu stałego?

Aktualizacja: 28.09.2011

Po stwierdzeniu, że przyczyna słabego ładowania akumulatora lub zupełny jego brak leży po stronie prądnicy, należy odszukać i usunąć występujące w niej usterki. »

Jak zdiagnozować przyczynę niepełnej mocy, uzyskiwanej z alternatora?

Aktualizacja: 28.09.2011

Po stwierdzeniu, że alternator nie wytwarza pełnej mocy, zgodnej z jego danymi technicznymi (zwykle jest to co najmniej 40 A, czyli około 500 W), należy znaleźć i usunąć przyczynę niedomagania. »

Jak zbadać cewki twornika prądnicy prądu stałego na przebicia izolacji i zwarte zwoje?

Aktualizacja: 28.09.2011

W domowych warunkach zbadanie cewek twornika pod kątem zwartych zwojów, czyli zwarć międzyzwojowych nie jest proste, ale możliwe do wykonania. »

Jak zbadać cewki stojana prądnicy na ewentualność istnienia zwartych zwojów?

Aktualizacja: 28.09.2011

Zwarte zwoje w uzwojeniach transformatorów, silników elektrycznych i prądnic są prawdziwą zmorą ich użytkowników i serwisantów. Tymczasem istnieją proste metody na ich wykrycie. »

Jak sprawdzić maksymalną moc, możliwą do uzyskania z prądnicy prądu stałego?

Aktualizacja: 28.09.2011

Prądnice samochodowe są zespołami, odpowiedzialnymi za dostarczenie do instalacji elektrycznej pojazdu odpowiedniej ilości energii, zdolnej do zasilenia wszystkich odbiorników i doładowywania akumulatora. »

Jak sprawdzić maksymalną moc, możliwą do uzyskania z alternatora?

Aktualizacja: 28.09.2011

Alternatory, choć o wiele bardziej niezawodne od prądnic, też czasem ulegają awariom. Większość z nich wynika z naturalnego zużycia części takich jak węglowe szczotki albo łożyska. »

Jak rozpoznać nadmierne zużycie tłoków i cylindrów w silniku?

Aktualizacja: 28.09.2011

Oto jak rozpoznać nadmierne zużycie tłoków i cylindrów w silniku. »

Jak postępować z cięgłem, które zacięło się w pancerzu?

Aktualizacja: 28.09.2011

Blokowanie się cięgieł jest spowodowane dwiema przyczynami: korozją i przecieraniem się drutów w lince, stanowiącej owo cięgło. »

Jak zlikwidować przeciekanie zaworu igłowego w gaźniku?

Aktualizacja: 28.09.2011

Przeciekanie zaworu igłowego może skończyć się zalaniem gaźnika i unieruchomić silnik. O tym, co należy wtedy zrobić, powinien wiedzieć każdy posiadacz motocykla lub auta z gaźnikiem opadowym. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń

Stowarzyszenie polskich producentów materiałów do wykonywania systemów ociepleń ścian zewnętrznych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »