| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Restauracja

Jak zdejmować i zakładać kolektor dolotowy i wydechowy?

Aktualizacja: 14.04.2011

Podczas naprawy silnika konieczne jest zdjęcie, a następnie założenie obu kolektorów: dolotowego i wydechowego. W przypadku pierwszego nie jest to tak trudne, jak w przypadku drugiego. »

Jak zdejmować i zakładać głowicę silnika?

Aktualizacja: 14.04.2011

Czasem, na szczęście niezwykle rzadko, zachodzi konieczność zdjęcia z silnika jego głowicy pomiędzy normalnymi remontami, np. w celu naprawy gniazd zaworowych lub wymiany przeciekającej uszczelki. »

Jak usunąć kamień kotłowy z układu chłodzenia silnika?

Aktualizacja: 14.04.2011

Kiedy układy chłodzenia silników spalinowych napełniano najczęściej zwykłą wodą z wodociągów lub przydrożnych studni, ogromnym problemem było gromadzenie się kamienia kotłowego w kanałach chłodzących silnika i w chłodnicy. »

Jak wyregulować gaźnik bez specjalistycznego stanowiska diagnostycznego?

Aktualizacja: 15.04.2011

Od prawidłowego wyregulowania gaźnika zależy zarówno poprawna i zarazem ekonomiczna praca silnika, jak i łatwość jego rozruchu. Perfekcyjne wyregulowanie gaźnika bez odpowiedniego stanowiska diagnostycznego z urządzeniem do badania składu spalin jest niemal niemożliwe. »

Jak wymieniać gumki wycieraczek szyby?

Aktualizacja: 18.04.2011

Zabytkowe pojazdy mają bardzo często tak skonstruowane ramiona wycieraczek szyb, że nie pasują do nich żadne z uchwytów dołączanych do piórek, które można bez problemu nabyć. Pozostaje więc przełożenie gumek z nowych piórek na stare, pasujące do uchwytów. »

Jak postępować z linką prędkościomierza?

Aktualizacja: 18.04.2011

Linka prędkościomierza jest jednym z tych elementów samochodu, bez których można się obejść i nie przejmować się ich awariami. Jest jednocześnie elementem bardzo czułym na najmniejsze usterki, a efekty jej złej pracy są dla kierowcy najczęściej bardzo denerwujące. »

Jak docierać silnik – nowy i po remoncie?

Aktualizacja: 18.04.2011

Współcześnie produkowane silniki samochodowe i inne ważne podzespoły nie wymagają czasochłonnego docierania w pierwszym okresie eksploatacji. Dlatego nie wszyscy kierowcy wiedzą, jak postępować ze starymi modelami silników, zarówno nieużywanymi, jak i po wykonaniu ich remontu. »

Jakie są zasady konserwacji pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 13.12.2011

Zabytkowe pojazdy, jeżeli były cały czas eksploatowane, podlegały różnym procesom niszczącym, przy czym największe w nich spustoszenie czyniła korozja elementów karoserii. Natomiast jeżeli taki samochód stał przez kilka i więcej lat nieeksploatowany, negatywne wpływy atmosferyczne mogły odcisnąć swoje piętno także na silniku, zwłaszcza na cylindrach ponad tłokami, na pierścieniach tłokowych, zaworach i na wielu innych elementach. »

Jak zmienić instalację samochodową 6V na 12V?

Aktualizacja: 13.12.2011

Instalacja elektryczna w niektórych starszych typach samochodów była dostosowana do zasilania z trójogniwowego akumulatora o napięciu znamionowym 6V. »

Jak czyścić i polerować powierzchnie chromowane?

Aktualizacja: 13.12.2011

Ozdobą starych pojazdów są lśniące chromem zderzaki, listwy, klamki, wloty powietrza do komory silnika, kołpaki na koła lub nawet całe felgi. O chromowane powierzchnie trzeba się odpowiednio troszczyć. »

Jak postępować z zardzewiałymi felgami, zderzakami i innymi elementami?

Aktualizacja: 13.12.2011

Z problemem zniszczonych przez korozję elementów swoich pojazdów spotkali się wszyscy właściciele zabytków na kołach. Walka z rdzą przypomina walkę z wiatrakami. »

Jak wykryć i usunąć usterki układu hamulcowego?

Aktualizacja: 02.12.2011

Z uwagi na to, że układ hamulcowy ma bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, nie są dopuszczalne w nim nawet najmniejsze usterki. Należy je niezwłocznie usunąć. »

Jak wykryć i usunąć usterki zawieszenia?

Aktualizacja: 02.12.2011

Usterki w zawieszeniu kół, zwłaszcza kół przednich, w istotny i bardzo negatywny sposób wpływają na bezpieczeństwo jazdy, dlatego należy je usuwać tak szybko, jak to tylko jest możliwe. »

Jak wykryć i usunąć usterki mechanizmu różnicowego i układu napędowego?

Aktualizacja: 02.12.2011

Układ napędowy jako całość jest odpowiedzialny za przeniesienie sił wytwarzanych przez silnik na koła pojazdu. W jego skład wchodzi, oprócz skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego z półośkami i przegubami napędowymi, kilka innych elementów. »

Jak wykryć i usunąć usterki i uszkodzenia silnika?

Aktualizacja: 02.12.2011

Usterki silnika można podzielić na dwie kategorie: wynikające z naturalnego zużywania się części i powstające wskutek wad materiałowych albo niewłaściwej eksploatacji. Pierwsze są łatwe do przewidzenia, drugi pojawiają się nagle, w najmniej spodziewanym momencie. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

dr Arletta Bolesta

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »