REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak postępować z zardzewiałymi felgami, zderzakami i innymi elementami?

Jakubowski Ryszard
Jak postępować z rdzą na zderzakach i felgach? Fot. Fotolia
Jak postępować z rdzą na zderzakach i felgach? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Z problemem zniszczonych przez korozję elementów swoich pojazdów spotkali się wszyscy właściciele zabytków na kołach. Walka z rdzą przypomina walkę z wiatrakami.

REKLAMA

Skorodowane elementy, zwłaszcza ważne podzespoły, takie jak wahacze, amortyzatory, resory itp. najlepiej wymienić na nowe lub znajdujące się w lepszym stanie, a wymontowane z pojazdów złomowanych. Ich naprawa prawie nigdy nie przynosi spodziewanych rezultatów. Również naprawy blacharskie, prowadzone technologią przyklejania łat przy pomocy tzw. spawów punktowych lub zaklejania dziur matą szklaną nasyconą żywicą poliestrową lub epoksydową, służą głównie dalszemu niszczeniu pojazdu. W przypadku blach karoseryjnych pojazdów zabytkowych jedyną właściwą drogą jest pracochłonne odbudowywanie skorodowanych elementów z równoczesnym zabezpieczaniem ich przed dalszym rdzewieniem.

REKLAMA

Zabezpieczanie przed rdzą podwozi aut jest stosunkowo proste, dotyczy miejsc niewidocznych, a więc może być wykonywane bez większej dbałości o estetykę. Musi być jednak bardzo skuteczne. Najwłaściwszym sposobem jest dokładne oczyszczenie, np. przez piaskowanie, całego podwozia i po naprawieniu uszkodzeń przez wymianę skorodowanych części lub w ostateczności staranne nałożenie łat, zabezpieczenie go jednym ze specjalnych reaktywnych preparatów antykorozyjnych, które nanosi się bezpośrednio na zabezpieczane powierzchnie oczyszczone jedynie z rdzy płatkowej i odtłuszczone. Preparaty te są w rzeczywistości antykorozyjnymi farbami podkładowymi lub gruntami, na które po wyschnięciu nakłada się jedną lub nawet kilka warstw farby nawierzchniowej.

Zobacz także: Jakie są zasady konserwacji pojazdów zabytkowych?

REKLAMA

Tak samo można postąpić z pokrytymi rdzą felgami, zderzakami i wieloma innymi elementami, zawsze po usunięciu z nich złuszczających się płatów korozji. Złym rozwiązaniem w przypadku podwozi jest malowanie ich od razu nawierzchniowymi farbami i lakierami antykorozyjnymi, które w trudnych warunkach drogowych nie zdają egzaminu, mimo ceny znacznie wyższej od lepiej od nich działających reaktywnych gruntów. Bardzo dobre efekty daje stosowanie antykorozyjnych farb do gruntowania, w których rozcieńczalnikiem jest alkohol, pod warunkiem stosowania ich na dobrze odtłuszczone powierzchnie.

Zawierają one niewielką domieszkę wody, która ułatwia wchodzenie w reakcję chemiczną z rdzą składnikom antykorozyjnym. Należy jednak zawsze pamiętać, że samo zagruntowanie powierzchni nawet najlepszym preparatem nie ochroni jej przed rdzą, ponieważ grunty z natury nie są odporne na uszkodzenia mechaniczne, np. na uderzenia drobnych kamyków z nawierzchni szutrowych. Dlatego konieczne jest nałożenie na nie odpowiedniej warstwy ochronnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz także: Jak postępować z linką prędkościomierza?

W przypadku podwozi należy stosować specjalne preparaty do podwozi. W przypadku innych elementów – dobre farby i lakiery nawierzchniowe, dające po wyschnięciu twardą i odporną na uszkodzenia powłokę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA