| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Restauracja > Jak naprawiać i obsługiwać pojazdy zabytkowe?

Jak naprawiać i obsługiwać pojazdy zabytkowe?

Bieżące i poważniejsze naprawy pojazdów zabytkowych najczęściej bywają bardzo kłopotliwe zarówno z braku odpowiednich instrukcji, jak i trudności w zdobyciu części zamiennych.

Instrukcje serwisowe można czasem znaleźć w internecie lub w bibliotekach z dobrze zaopatrzonymi działami technicznymi. Niekiedy przydają się także książki natury ogólnej, omawiające zagadnienia konstrukcyjne i technologiczne na przykładzie kilku różnych samochodów. Można także korzystać z porad i sugestii posiadaczy podobnych pojazdów na portalach społecznościowych, poświęconych danej marce lub choćby samym zagadnieniom technicznym. Warto także rozejrzeć się za mechanikami „starej daty”, zwykle już emerytowanymi, którzy naprawiali lub serwisowali podobne pojazdy.

Zobacz także: Jak wykryć i usunąć usterki i uszkodzenia silnika?

Gdy wszystkie opisane sposoby zawiodą a auto wymaga naprawy, można zaryzykować jej przeprowadzenie, kierując się zarówno intuicją, jak i ogólnymi, podanymi niżej zasadami.

  1. Podczas demontażu należy zapisywać lub zapamiętywać każdą wykonaną czynność.
  2. Zapisywać położenie demontowanych elementów, a nawet zaznaczać je poprzez wykonanie odpowiednich znaków, najlepiej trwałych, w postaci rysek wykonanych twardym narzędziem – ostrzem skrobaka, pilnikiem itp.
  3. Zapisywać kolejność wymontowywanych elementów, jeżeli stanowią one pewien ciąg. Dobrym rozwiązaniem jest fotografowanie kolejnych czynności wykonywanych przy demontażu.
  4. Śruby, wkręty i nakrętki po odkręceniu od razu myć lub czyścić a następnie przechowywać w osobnych pudełkach lub torebkach dla każdego demontowanego podzespołu. Tak więc nie mieszać śrub mocujących osprzęt silnika ze śrubami i nakrętkami pochodzącymi np. z rozbiórki rozrządu lub demontażu głowicy albo korbowodów.
  5. Wszystkie prace prowadzić tak, aby wyeliminować możliwość zgubienia czegokolwiek, nawet zwykłej nakrętki. Najlepiej rozłożyć pod samochodem kartony i okryć je białą agrowłókniną, na której bez problemu można zauważyć nawet najdrobniejsze przedmioty.
  6. Przy wyjmowaniu i zakładaniu sprężyn, sprężynek i innych elementów sprężystych zachować dużą ostrożność, ponieważ są to elementy, które najczęściej giną. Przez zwoje sprężynki przed jej zdemontowaniem warto przeciągnąć mocną nitkę (szpagat) lub miękki przewód elektrotechniczny, a potem przytrzymywać jego oba końce.
  7. Prace starać się wykonywać z zachowaniem czystości. Ręce często wycierać, najlepiej ręcznikami papierowymi. Większość prac wykonywać bez rękawiczek, które trudno utrzymać w należytej czystości.
  8. Montaż zawsze wykonywać w odwrotnej kolejności, jak demontaż, co pozwoli na uniknięcie pomyłek.
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Darren Chong

Ekspert ds. kontaktów biznesowych z Azjatami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »