| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Restauracja > Jak oczyścić układ paliwowy z osadów, rdzy i innych zanieczyszczeń?

Jak oczyścić układ paliwowy z osadów, rdzy i innych zanieczyszczeń?

W starych, długo nie eksploatowanych oldtimerach najwięcej snu z oczu użytkowników spędzają drobne i niespodziewanie pojawiające się usterki, chwilowo utrudniające lub uniemożliwiające jazdę. Najczęstszą jest stałe zanieczyszczanie się dysz w gaźnikach i filtrów paliwa. Oto jak go oczyścić w aucie zabytkowym.

Przyczyną tego zjawiska są drobinki, pochodzące z różnych osadów, jakie latami gromadziły się wewnątrz zbiornika paliwa oldtimera. W czasie, gdy pozostawał on pusty, mogły w jego wnętrzu pojawić się także ogniska korozji lub nawet jego ścianki w całości pokryły się nalotem tlenków metalu, z którego go wykonano. Dlatego przed pierwszym uruchomieniem silnika długo nie używanego pojazdu należy starannie oczyścić cały układ paliwowy i wymienić filtry paliwa na nowe.

Zobacz też: Jak wymieniać okładziny cierne tarczy sprzęgła?

Czyszczenie układu trzeba zacząć od zbiornika paliwa. Po jego wymontowaniu z samochodu ostrożnie wyjąć wszystkie znajdujące się w nim akcesoria. Elementy gumowe, zwłaszcza uszczelniające, w zasadzie podlegają wymianie, podobnie jak inne uszczelki. Z braku oryginalnych, można samodzielnie dorobić nowe, pamiętając zawsze o tym, że muszą być wykonane z materiału, odpornego na działanie benzyny i olejów.

Czyszczenie wnętrza zbiornika auta zabytkowego można wykonać dość skutecznie przy pomocy silnego strumienia gorącej wody z dodatkiem detergentów. Przedtem warto oczyścić jego wnętrze mechanicznie. Zabieg ten, przeprowadzony w domowych warunkach wymaga wrzucenia do jego wnętrza garści średniej wielkości śrub i nakrętek (oczyszczonych z piasku i innych zanieczyszczeń) lub drobnych kamyków. Wrzucone przedmioty trzeba przedtem policzyć, aby potem nie pozostawić żadnego we wnętrzu. Następnie, po zatkaniu wszystkich otworów należy potrząsać zbiornikiem przez co najmniej kilka minut, obracając go we wszystkich płaszczyznach.

Po wysypaniu z niego i policzeniu przedmiotów, należy jego wnętrze starannie umyć gorącą wodą z dodatkiem detergentów i po kilkukrotnym wypłukaniu osuszyć w ciepłym, najlepiej nasłonecznionym miejscu, otworami ku dołowi, aby woda wyciekła przed ostatecznym wysuszeniem. Podczas montażu do uszczelek nie używać silikonu, który nie jest odporny na działanie produktów ropopochodnych.

Zobacz też: Jak kupić używane auto? – sprawdzenie karoserii

Przewody paliwowe można oczyścić przedmuchując je sprężonym powietrzem (konieczny kompresor!) po zdjęciu ich z filtrów. Uszkodzone lub podejrzane wymienić na nowe. Najważniejszy jest przewód pomiędzy pompą paliwa i gaźnikiem, dlatego warto go wymienić bez względu na stan, w jakim się znajduje.

Po oczyszczeniu i ewentualnej wymianie filtrów paliwa starannie zmontować układ paliwowy i pozakładać na przewody oraz docisnąć obejmy wszędzie, gdzie to konieczne. Aby utrudnić przedostawanie się do gaźnika cząstek metalu, jakie mogą, mimo starannego czyszczenia, znaleźć się w paliwie, można do jednego z przewodów paliwowych przed pompą paliwa przymocować na stałe (obejmą zaciskową) niewielki magnes, np. wyjęty ze starego telewizora z obudowy cewek odchylających przy kineskopie.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka Ratajczak Adwokaci

Kancelaria Adwokacka

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »