REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak oczyścić układ paliwowy z osadów, rdzy i innych zanieczyszczeń?

Jakubowski Ryszard
Jak oczyścić układ paliwowy z osadów, rdzy i innych zanieczyszczeń? Fot. Fotolia
Jak oczyścić układ paliwowy z osadów, rdzy i innych zanieczyszczeń? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W starych, długo nie eksploatowanych oldtimerach najwięcej snu z oczu użytkowników spędzają drobne i niespodziewanie pojawiające się usterki, chwilowo utrudniające lub uniemożliwiające jazdę. Najczęstszą jest stałe zanieczyszczanie się dysz w gaźnikach i filtrów paliwa. Oto jak go oczyścić w aucie zabytkowym.

Przyczyną tego zjawiska są drobinki, pochodzące z różnych osadów, jakie latami gromadziły się wewnątrz zbiornika paliwa oldtimera. W czasie, gdy pozostawał on pusty, mogły w jego wnętrzu pojawić się także ogniska korozji lub nawet jego ścianki w całości pokryły się nalotem tlenków metalu, z którego go wykonano. Dlatego przed pierwszym uruchomieniem silnika długo nie używanego pojazdu należy starannie oczyścić cały układ paliwowy i wymienić filtry paliwa na nowe.

REKLAMA

Zobacz też: Jak wymieniać okładziny cierne tarczy sprzęgła?

REKLAMA

Czyszczenie układu trzeba zacząć od zbiornika paliwa. Po jego wymontowaniu z samochodu ostrożnie wyjąć wszystkie znajdujące się w nim akcesoria. Elementy gumowe, zwłaszcza uszczelniające, w zasadzie podlegają wymianie, podobnie jak inne uszczelki. Z braku oryginalnych, można samodzielnie dorobić nowe, pamiętając zawsze o tym, że muszą być wykonane z materiału, odpornego na działanie benzyny i olejów.

Czyszczenie wnętrza zbiornika auta zabytkowego można wykonać dość skutecznie przy pomocy silnego strumienia gorącej wody z dodatkiem detergentów. Przedtem warto oczyścić jego wnętrze mechanicznie. Zabieg ten, przeprowadzony w domowych warunkach wymaga wrzucenia do jego wnętrza garści średniej wielkości śrub i nakrętek (oczyszczonych z piasku i innych zanieczyszczeń) lub drobnych kamyków. Wrzucone przedmioty trzeba przedtem policzyć, aby potem nie pozostawić żadnego we wnętrzu. Następnie, po zatkaniu wszystkich otworów należy potrząsać zbiornikiem przez co najmniej kilka minut, obracając go we wszystkich płaszczyznach.

Po wysypaniu z niego i policzeniu przedmiotów, należy jego wnętrze starannie umyć gorącą wodą z dodatkiem detergentów i po kilkukrotnym wypłukaniu osuszyć w ciepłym, najlepiej nasłonecznionym miejscu, otworami ku dołowi, aby woda wyciekła przed ostatecznym wysuszeniem. Podczas montażu do uszczelek nie używać silikonu, który nie jest odporny na działanie produktów ropopochodnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak kupić używane auto? – sprawdzenie karoserii

REKLAMA

Przewody paliwowe można oczyścić przedmuchując je sprężonym powietrzem (konieczny kompresor!) po zdjęciu ich z filtrów. Uszkodzone lub podejrzane wymienić na nowe. Najważniejszy jest przewód pomiędzy pompą paliwa i gaźnikiem, dlatego warto go wymienić bez względu na stan, w jakim się znajduje.

Po oczyszczeniu i ewentualnej wymianie filtrów paliwa starannie zmontować układ paliwowy i pozakładać na przewody oraz docisnąć obejmy wszędzie, gdzie to konieczne. Aby utrudnić przedostawanie się do gaźnika cząstek metalu, jakie mogą, mimo starannego czyszczenia, znaleźć się w paliwie, można do jednego z przewodów paliwowych przed pompą paliwa przymocować na stałe (obejmą zaciskową) niewielki magnes, np. wyjęty ze starego telewizora z obudowy cewek odchylających przy kineskopie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    REKLAMA