| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Restauracja

Jak działa gaźnik „Solex”

Aktualizacja: 21.07.2011

Gaźnik „Solex” został skonstruowany i opatentowany zaraz po zakończeniu I wojny światowej przez francuskich konstruktorów Jouffret i Renée, współpracujących z firmą „Solex”, założoną przed wojną przez Marcela Mennessona i Maurice Goudarda z myślą o produkcji radiatorów chłodnic samochodowych. »

Jak działa gaźnik SU?

Aktualizacja: 21.07.2011

Przez wiele lat konstruktorzy poszukiwali rozwiązań, pozwalających na uzyskiwanie w silnikach o zapłonie iskrowym maksymalnie jednorodnej mieszanki paliwowo-powietrznej, z kroplami paliwa o mikroskopijnej wielkości, co pozwalałoby na jego szybsze odparowywanie, a tym samym na dokładniejsze i szybsze spalanie. Dzięki temu sprawność silnika mogłaby wzrosnąć nawet o kilkanaście procent. »

Silnik wielopaliwowy - co to jest?

Aktualizacja: 13.04.2011

Definicja silnika wielopaliwowego mówi, że jest to silnik spalinowy, tłokowy o dowolnym rodzaju zapłonu, który może być zasilany różnego rodzaju paliwami ciekłymi o pochodzeniu roślinnym, mineralnym lub syntetycznym, a także gazowym, przy czym zmiana rodzaju paliwa nie wymaga żadnych lub prawie żadnych zmian konstrukcyjnych lub regulacyjnych silnika. »

Jak wymieniać okładziny cierne tarczy sprzęgła?

Aktualizacja: 13.04.2011

Okładziny tarczy sprzęgła, nawet przy bardzo umiejętnym posługiwaniu się nim, stopniowo się zużywają i po pewnym czasie stają się zbyt cienkie, aby sprzęgło mogło poprawnie pracować bez poślizgów. Należy wówczas wymienić albo całą tarczę sprzęgła albo jej okładziny. »

Jak postępować z dociskową tarczą sprzęgła z kilkoma sprężynami i „łapkami”?

Aktualizacja: 13.04.2011

W starszych modelach aut stosowano głownie dwa rodzaje docisków sprzęgła: ze sprężyną centralną, czyli tzw. słoneczkiem, i z kilkoma sprężynami, rozmieszczonymi symetrycznie w pobliżu krawędzi obudowy sprzęgła. Pierwszy rodzaj docisków sprzęgieł był całkowicie bezobsługowy. Z drugim były zwykle pewne problemu. »

Jak przeprowadzić remont silnika? – wskazówki ogólne

Aktualizacja: 16.05.2011

Stare modele silników samochodowych były tak konstruowane, aby po zużyciu ich zasadniczych części: cylindrów, tłoków, pierścieni, zaworów oraz panewek wraz z czopami korbowodów, była możliwa ich regeneracja lub nawet wymiana na nowe. Taki zabieg, jeżeli wiązał się z wymianą lub regeneracją większości istotnych elementów silnika, nazywano remontem kapitalnym lub generalnym silnika, a czasem – naprawą główną. »

Jak w gaźniku działa urządzenie wzbogacające mieszankę podczas rozruchu zimnego silnika?

Aktualizacja: 25.05.2011

Wzbogacenie mieszanki paliwowo-powietrznej jest konieczne, aby nastąpił rozruch zimnego silnika. Realizuje się je różnymi sposobami. »

Jak zakładać szyby?

Aktualizacja: 13.05.2011

Wymiana szyb samochodowych lub wstawienie w miejsce rozbitych jest czynnością niezbyt skomplikowaną, choć wymaga pewnej wiedzy i staranności. Oto skuteczny przepis. »

Jak składać silnik po remoncie? - ogólne wskazówki

Aktualizacja: 25.05.2011

Silnik, rozłożony na czas remontu, należy po regeneracji jego części ponownie złożyć. Przedtem jednak należy jego elementy starannie umyć i oczyścić. »

Jak rozpoznać graniczne zużycie nakładek szczęk i klocków hamulcowych i czym ono grozi?

Aktualizacja: 14.04.2011

Hamulce są jednym z najważniejszych elementów każdego pojazdu. Od ich sprawności zależy bezpieczeństwo kierowcy i jego pasażerów oraz innych użytkowników drogi. »

Jak wymienić tarczę sprzęgłową?

Aktualizacja: 14.04.2011

Tarcza sprzęgłowa w każdym silniku, w którym występuje tzw. sprzęgło suche, czyli w ogromnej większości silników samochodowych jest umieszczona w tzw. koszu pomiędzy kołem zamachowym a dociskiem, który najczęściej jest integralną częścią kosza na stałe z nim połączoną. »

Jak rozpoznać duże i graniczne zużycie ważnych zespołów i podzespołów samochodu, grożące awarią?

Aktualizacja: 25.05.2011

Bez dokładnych pomiarów, możliwych do przeprowadzeniu dopiero po rozmontowaniu danego zespołu, określenie stopnia zużycia elementów i podzespołów jest bardzo trudne, a często wręcz niemożliwe. »

Jak kupić używane auto? – sprawdzenie karoserii

Aktualizacja: 14.04.2011

Nie każdego sprzedającego używany samochód można zaliczyć do uczciwych. Dlatego przed zakupem pojazdu należy go bardzo starannie obejrzeć, zaczynając od oględzin karoserii. »

Jak pozbyć się zaparowywania i zamarzania tylnej, niepodgrzewanej szyby?

Aktualizacja: 14.04.2011

W samochodach, produkowanych już kilkadziesiąt lat temu, podgrzewana tylna szyba należała do luksusów dostępnych głównie w katalogach oraz dla najbogatszych. Tylna szyba zimą lub w chłodne dni była prawie zawsze zaparowana, co znacznie ograniczało kierowcy widoczność do tyłu. »

Jak wymieniać resory i sprężyny?

Aktualizacja: 05.05.2011

Wymiana sprężyn lub resorów jest w warunkach domowych bardzo trudna, ale możliwa. Prace, zwłaszcza przy resorach, powinny wykonywać w zasadzie dwie osoby. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

dr Dominik Lubasz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »