| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Prezentacje > Kultowy zabytkowy roadster, czyli Alfa Romeo Spider

Kultowy zabytkowy roadster, czyli Alfa Romeo Spider

Spider to dwumiejscowy roadster z napędem na tylne koła firmy Alfa Romeo. Pierwsza generacja Alfy Romeo Spider była produkowana w latach 1966-1969. Dziś Alfę Romeo Spider możemy spotkać na zlotach samochodów zabytkowych.

Alfa Romeo Spider została zaprojektowana jako mały roadster. Posiada tylko dwa siedzenia z przodu, ławeczkę z tyłu oraz bagażnik o bardzo ograniczonej pojemności.  W gamie producenta znalazły się trzy silniki benzynowe. Najmniejszy z nich miał 1,3 litra pojemności i moc 87KM, średni 1,6 litra i moc 109KM oraz największy i najmocniejszy 1,8 litra generujący moc 118KM. Jak na sportowy samochód moc jaką osiągały silniki pod jego maską nie są wysokie ale nie należy zapominać o niskiej masie pojazdu wynoszącej 1040 kilogramów.  Za przeniesienie napędu bezpośrednio na tylną oś pojazdu odpowiada manualna skrzynia biegów z pięcioma przełożeniami. Prędkość maksymalna jaką samochód osiąga na prostej drodze to niecałe 200km/h. Hamulce są tarczowe, zarówno z przodu jak i z tyłu.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna Włoszka

Trochę o historii

Pierwszą generacje Alfy Romeo Spider można było zobaczyć już w 1961 roku na wystawie samochodów w Turynie, ale tylko jako prototyp. Do seryjnej sprzedaży wszedł po pięciu latach od premiery prototypu. Rocznie włoska firma produkowała około kilku tysięcy sztuk swojego roadstera. To niewielkich rozmiarów auto okazało się bardzo popularne. Alfa Romeo stworzyła aż cztery generacje Spidera. Pierwsza z nich nazywała się „Duetto”.

Następnie w 1970 roku na rynek weszła druga generacja, czyli Giulia Spider. Klient oprócz poprzednich modeli silników mógł wybrać też silnik o pojemności dwóch litrów i 133KM. Następna w kolejności była generacja trzecia. Pojawiła się ona w salonach Alfy Romeo w 1982 roku. Klient gdy był zdecydowany na kupno Spidera „trójki” miał do wyboru motor o pojemności 1,6 litra lub 2 litry. Ten pierwszy dysponował mocą 104KM a drugi dwulitrowy w zależności od wersji miał 128 lub 132KM.

Ostatnią już serią kultowego Spidera okazała się czwarta. Można było ją nabyć w salonie od 1990 roku. Tak samo jak w przypadku serii trzeciej byłą dostępna z silnikami o pojemności 1,6 litra bądź 2 litrów. Moce jakimi mogą się pochwalić jednostki napędowe to 109 i 126KM.  Auto było produkowane w czterech seriach ale linia nadwozia pozostawała prawie ta sama.

Zobacz też: Alfa Romeo na Salonie Samochodowym w Paryżu

W uzyskaniu statusu samochodu kultowego na pewno pomógł film pod tytułem „Absolwent” w którym Dustin Hoffman poruszał się słynnym kabrioletem.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Alfa Romeo Spider to mały samochodzik z zacięciem sportowym.fot.Lancia
Alfa Romeo Spider to mały samochodzik z zacięciem sportowym.fot.Lancia

Alfa Romeo Spider zagrała w filmie "Absolwent".fot.Lancia
Alfa Romeo Spider zagrała w filmie "Absolwent".fot.Lancia

Alfa Romeo Spider z napedem na tylną oś.fot.Lancia
Alfa Romeo Spider z napedem na tylną oś.fot.Lancia

Stylistyka nadwozia Alfy Romeo Spider przez lata nei została niezmieniona.fot.Lancia
Stylistyka nadwozia Alfy Romeo Spider przez lata nei została niezmieniona.fot.Lancia

Alfa Romeo Spider to kultowy mały roadster.fot.Lancia
Alfa Romeo Spider to kultowy mały roadster.fot.Lancia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Podkarpackie Biuro Analiz Podatkowych

K. Pysz Kancelaria Doradcy Podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »