REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rajd Mille Miglia Storica 2016

Tomasz Korniejew
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin

REKLAMA

REKLAMA

Tegoroczny rajd Mille Miglia Storica 2016 obfituje w polskie akcenty. Wśród startujących śmiałków znalazły się dwie polskie załogi, oficjalnym partnerem jest polska woda Perlage, a sędzią obserwatorem z ramienia FIVA (międzynarodowej federacji pojazdów zabytkowych) – Polak, przedstawiciel Głównej Komisji Pojazdów Zabytkowych i PZM - Marek Gacek!

Rajd Mille Miglia – jak to się zaczęło?

REKLAMA

Legendarny Mille Miglia tak naprawdę liczy nie tysiąc, lecz 1600 mil i przebiega na odcinku Brescia-Rzym-Brescia. Pierwsza edycja rajdu odbyła się w 1927 r. i od początku wywoływała ogromne emocje. Śmiałkowie w najszybszych pojazdach rywalizowali przecież na otwartych drogach publicznych, a nie na zamkniętym torze. Jak daleko posuwali się biorący w nim udział kierowcy niech zobrazuje rekord prędkości rajdu Mille Miglia ustanowiony przez Sterlinga Mossa, który wraz z pilotem Denisem Jenkinsonem przejechał całą trasę rajdu w 10 godzin 7 minut i 48 sekund! Łatwo obliczyć, że średnia prędkość załogi wyniosła niespełna 160 km/h! Tym samym Moss rozpędzał swojego ośmiocylindrowego Mercedesa 300 SLR do prędkości przekraczających 260 km/h! Stało się to w 1955 r., czyli w okresie, w którym kierowcy nie korzystali nawet z pasów bezpieczeństwa.

REKLAMA

Rosnąca z roku na rok presja prędkości doprowadziła do tragedii i ostatecznego wycofania rajdu z imprez sportowych. W 1957 r., Hiszpan, Alfonso de Portato wjechał w tłum kibiców zabijając siebie, nawigatora i dodatkowych dziewięć osób.

Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin

Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin

Zobacz też: Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2016

Mille Miglia Storica

Dwadzieścia lat później – w 1977 r. powrócono do idei organizowania Mille Miglia. Rajd, nazwany Mille Miglia Storica przebiega tą samą trasą i jest corocznym hołdem składanym wszystkim biorącym udział w pierwszej edycji Mille Miglia. To jednocześnie najważniejszy, najbardziej prestiżowy rajd pojazdów zabytkowych na świecie.

Do rajdu dopuszczane są pojazdy wyprodukowane w latach 1927-1957 z potwierdzonym przez FIVA certyfikatem autentyczności. Jednak to nie wszystko.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Każdy uczestnik rajdu musi zostać zaakceptowany przez komisję. W aplikacji oceniane są m.in. życiorys, pozycja zawodowa oraz doświadczenie w rajdach pojazdów zabytkowych. Nie wystarczy być szlachetnie urodzonym, czy mieć zasobny portfel, by wziąć udział w Mille Miglia Storica, tym bardziej cieszą polskie akcenty w tegorocznej edycji.

Marek Gacek, polski sędzia na Mille Miglia 2016 sprawdza, czy Ferrari może wziąć udział w rajdzie.

Marek Gacek, polski sędzia na Mille Miglia 2016 sprawdza, czy Ferrari może wziąć udział w rajdzie.

Zobacz też: 10 kultowych samochodów w historii kina

Mille Miglia Storica 2016

Wezmą w niej udział dwie polskie załogi jadące w Aston Martinie DB2 oraz Mercedesie 300SL Gullwing. Sponsorem dostarczającym wodę mineralną została polska Cisowianka z marką Perlage. Z kolei w składzie jury zasiądzie Marek Gacek - członek FIVA i właściciel Platinum Motor Renovations, specjalistycznej pracowni pojazdów zabytkowych. Marek Gacek w 1984r. ukończył studia podyplomowe w Cranfield Institute of Technology (obecnie Uniwersytet w Cranfield, Wielka Brytania) otrzymując tytuł Master of Science na kierunku konstrukcyjnym pojazdów samochodowych.  W tym samym roku rozpoczął pracę w brytyjskiej firmie samochodowej Austin – Rover Group w Oxford-Cowley, gdzie został specjalistą od samochodów marki Mini i w 1985 r. wraz z zespołem Lucas-Girling dokonał historycznego wprowadzenia hamulców tarczowych do Mini. Wraz z awansem został powołany do prac rozwojowych przy konsultacji z firmą Lotus, jako koordynator do dostosowania modelu Rover 3500 SD1 Homologation Special do wyścigów odbywających się na torach. Przez następne lata pełnił funkcję Export Service Manager mając w zakresie swoich obowiązków nadzór techniczny firmy Austin – Rover na Dalekim Wschodzie.

Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - BMW

Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - BMW

Zobacz też: Kiedy wynaleziono samochód?

Plan Mille Miglia Storica 2016

17 maja

10:00 – Konferencja prasowa w Brescia

14:00 – Oficjalne otwarcie Press Room w Brescia

14:00-22:00 - Sport & technical checks w Fiera di Brescia; Dystrybucja numerów startowych i Road Books

19:30-21:00 – Wyścig na torze Brescia “1st Trophy Roberto Gaburri”

Zobacz też: W jakie samochody zabytkowe warto zainwestować?

18 maja

9:00-10:00 - Sport & technical checks w Fiera di Brescia; Dystrybucja numerów startowych i Road Books

10:00 – Otwarcie Press Room w Brescia

16:30-22:00 – Sealing Cremony w Piazza della Vittoria

18:30 – Msza święta w Duomo Vecchio. Święcenie samochodów i wystawa sztuki.

Zobacz też: Ile wynosi rekord prędkości na lądzie?

19 maja – Pierwszy dzień rajdu, etap: Brescia - Rimini

7:30-8:30 – Ostatni moment na sport & technical checks w Fiera di Brescia; Dystrybucja numerów startowych i Road Books.

8:30-10:30 - Sport & technical checks w Fiera di Brescia dla samochodów z listy oczekujących; Dystrybucja numerów startowych i Road Books.

8:00-12:00 – Otwarcie wioski rajdu w Piazza della Vittoria, Brescia

8:30-11:30 - Sealing Ceremony w Piazza della Vittoria

14:30 – Oficjalny start pierwszego samochodu z Viale Venezia, odcinek Brescia - Rimini.

17:15 – Start ostatniego samochodu z Viale Venezia.

19:30 – Pierwszy samochód powinien dotrzeć na metę odcinka w Rimini.

20 maja – Drugi dzień rajdu, etap: Rimini – Rzym

8:15 – start pierwszego samochodu z Rimini

21:15 – przewidywany czas dotarcia pierwszej załogi do Rzymu

21:30 – Spodziewany przyjazd pierwszych samochodów do centrum Rzymu. Parada pojazdów wzdłuż Via Veneto.

21 maja – Trzeci dzień rajdu, etap: Rzym - Parma

6:30 – start pierwszego samochodu

20:45 – spodziewany przyjazd pierwszego samochodu do Parmy

Zobacz też: Historia rozwoju silników Wankla

22 maja – Czwarty dzień rajdu, etap końcowy: Parma – Brescia

7:00 – start pierwszego samochodu

14:00 – spodziewany przyjazd pierwszego samochodu w punkcie kontroli czasu w Gussago-Brescia

14:20 – parada samochodów w Viale Venezia w Brescia

14:30 – zaparkowanie samochodów w centrum Brescia

18:00 – finał rajdu Mille Miglia Storica 2016 w Teatrze Wielkim w Brescia

Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Aston Martin
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - BMW
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Bugatti
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Alfa Romeo Giulietta SV
Samochody zawodników Mille Miglia 2016 - Alfa Romeo Giulietta SV
Marek Gacek, polski sędzia na Mille Miglia 2016 sprawdza, czy Ferrari może wziąć udział w rajdzie.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sprawdź, gdzie nie przejedziesz! Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa, objazdy. Ponad 500 blokad [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA