| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Historia motoryzacji > Historia Skody Popular

Historia Skody Popular

Skoda Popular to auto, które zdobyło dużą popularność wśród klientów. Od roku 1934 do 1946 Skoda sprzedała ponad 20 000 egzemplarzy tego modelu, w tym 6 000 poza granice ówczesnej Czecho-Słowacji. Jakie były przyczyny tak dobrego przyjęcia przez rynek tego modelu?

14 stycznia 1936 roku Pohl i Hausman wyruszyli z Pragi w podróż na legendarny rajd, kierując się do Aten, gdzie rozpoczęła się licząca 3852 kilometry trasa, prowadząca kolejno przez Thessaloniki, Belgrad, Budapeszt, Wiedeń, Strasburg, Avignon i Monako. Jadąca ŠKODĄ załoga dotarła do mety 29 stycznia nie notując po drodze ani jednego punktu karnego. Samochód przeszedł także z bardzo wysokimi notami badanie techniczne i próby zręczności. Ostatecznie, duet Pohl/Hausman zajął ze ŠKODĄ Popular drugie miejsce w klasie samochodów z silnikami o pojemności do półtora litra

Rajd rozgrywał się w trudnych i zmieniających warunkach atmosferycznych. By poradzić sobie z zimowymi mrozami, załoga wyposażyła swój samochód w dodatkowy nawiew ciepłego powietrza, uchwyty na termosy i elektrycznie podgrzewane wycieraczki przedniej szyby. Oparcie fotela pasażera można było opuszczać, tak by pilot mógł odpoczywać podczas długiej jazdy

W czasie rajdu załoga korzystała z przetestowanych w Karkonoszach jeszcze przed startem terenowych opon i skórzanych kombinezonów, dostarczonych przez krajowego specjalistę, znaną firmę Bata

Zachęcona własnymi sukcesami marka wydała na świat pod nazwą ŠKODA Popular Sport Monte Carlo szereg sportowych modeli. Między rokiem 1936 a 1938 zbudowano siedemdziesiąt egzemplarzy roadsterów i opływowych coupe. Jeden z tych samochodów należy obecnie do kolekcji Muzeum ŠKODY w Mladá Boleslav

Zobacz też: Rozwój silników samochodów Skoda

Popular spełnił pokładaną w nazwie obietnicę: lekki i niskobudżetowy model stał się bardzo popularnym wyborem, spełniającym długo skrywane marzenia szerokiej rzeszy klientów o posiadaniu własnego samochodu. Czteroosobowy „samochód ludu” był oferowany nie tylko jako sedan, ale i dwudrzwiowy wariant „Tudor” oraz kabriolet z częściowo zdejmowanym dachem. Oprócz tego, dostępny był także dwuosobowy roadster i dostawczy van

ŠKODA Popular szybko stała się najlepiej sprzedającym się samochodem ówczesnej Czechosłowacji. Od roku 1934 do 1946 ŠKODA sprzedała ponad 20 000 egzemplarzy tego modelu, z których wyjątkowe jak na tamte czasy 6 000 sztuk zostało wyeksportowanych do pięćdziesięciu krajów w Europie i poza nią, sięgając Chin, Indii, jak i wielu krajów południowoamerykańskich i afrykańskich. Jednym z głównych powodów niesamowitej popularności tego modelu był jego bardzo wysoki poziom niezawodności. ŠKODA wzmocniła wizerunek modelu, jako solidnego i wszechstronnego, serią długodystansowych podróży.

Źródło: materiały prasowe Skoda

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Atos

Międzynarodowy lider w branży usług informatycznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »