| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Historia motoryzacji > Historia marki JEEP

Historia marki JEEP

Historia marki JEEP to dowód na to jak pasja i konsekwencja w działaniu może się przekształcić w oszałamiający sukces. Kluczowym modelem był Willys, jednak w gamie produktów większość modeli zasługuje na miano kultowych.

Historia marki JEEP - zaczęło się od zamówienia dla wojska

W lipcu 1940 roku, Amerykańskie Siły Zbrojne poinformowały producentów samochodów, że poszukują "lekkiego, zwiadowczego samochodu", który mógłby zastąpić motocykle. Armia Stanów Zjednoczonych poprosiła 135 producentów o opracowanie pojazdu, który spełniałby długą listę wymagań, takich jak:

  • Ładowność 600 funtów (272 kg)
  • Rozstaw osi poniżej 75 cali (190 cm)
  • Wysokość nie większa niż 91 cm (36 cali)
  • Silnik umożliwiający długotrwałą jazdę w zakresie od 5 do 80 km/h (3 i 50 mil na godzinę)
  • Prostokątny kształt nadwozia
  • Napęd 4x4 i dwustopniowa skrzynka rozdzielcza
  • Składana szyba przednia
  • Trzy oddzielne siedzenia
  • Przyciemniane światła
  • Całkowita masa poniżej 1.300 funtów (590 kg).

Na początku, Willys-Overland i American Bantam Car Manufacturing Company były jedynymi firmami, które wykazały zainteresowanie projektem. Wkrótce dołączył do nich również Ford Motor Company. Wszyscy trzej producenci rozpoczęli rywalizację o uzyskanie lukratywnego zlecenia rządowego i w rekordowym tempie stworzyli prototypy do prób. Główny inżynier Bantam wraz z zespołem zarządzającym firmy opracował projekt, który w ciągu 49 dni został zrealizowany w postaci pierwszego egzemplarza samochodu.

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk

Delmar G. Roos, wiceprezes Engineering Willys-Overland, zaprojektował Willys Quad, natomiast Ford wyprodukował model GP (General Purpose), znany pod nazwą "Pygmy" i wyposażony w specjalnie przystosowany silnik do użytku rolniczego Ford/Ferguson. Latem 1940 roku, każda z firm przekazała armii swój prototyp i została upoważniona do produkcji 70 próbnych egzemplarzy.

W listopadzie 1940 roku w Camp Holabird, w Maryland, armia weszła w posiadanie tych pojazdów. Każdy z trzech projektów przekraczał wymaganą masę 1.300 funtów (590 kg), ale wkrótce armia zrozumiała, że był to zbyt niski limit i podwyższyła go dla kolejnych dostaw.

W marcu 1941 roku, armia przeszła do kolejnej fazy. Bantam miał wyprodukować 1.500 egzemplarzy modelu 40 BRC, Ford dodatkowe 1.500 aut w zmodyfikowanej i ulepszonej wersji Pygmy GP, a Willys 1.500 swojego Quada. Kolejne testy i oceny skłoniły armię do wybrania Willys'a jako głównego producenta.

W konsekwencji, większość wyprodukowanych Bantamów i Fordów GP zostało wysłanych do Wielkiej Brytanii i do Rosji w ramach programu "lend-lease". W Wielkiej Brytanii samochód Forda zyskał sławę, jako "Blitz Buggy".

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

HRM partners

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »