| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Historia motoryzacji > Historia marki JEEP

Historia marki JEEP

Historia marki JEEP to dowód na to jak pasja i konsekwencja w działaniu może się przekształcić w oszałamiający sukces. Kluczowym modelem był Willys, jednak w gamie produktów większość modeli zasługuje na miano kultowych.

5 sierpnia 1987 roku - po niecałym roku od debiutu Wranglera - firma American Motors Corporation została przejęta przez Chrysler Corporation i marka Jeep stała się częścią Jeep/Eagle Division swego nowego właściciela.

Jeep Comanche (MJ): 1986-1992
Jeep Comanche był oparty na platformie Cherokee i podobnie wyposażony, a skrzynię ładunkową o długości 1,83 m otrzymał w roku 1987. W ofercie późniejszych modeli dostępne były systemy napędu 4x4 Selec-Trac oraz Command-Trac. 

Jeep Grand Cherokee (ZJ/WJ): 1993-2004
Grand Cherokee debiutował w sposób niezwykle efektowny, przedzierając się przez szklaną ścianę Centrum Kongresowego, podczas inauguracji salonu samochodowego Detroit North American Auto Show 7 stycznia 1992 roku. Jako pierwszy SUV wyposażony w poduszkę powietrzną kierowcy, naznaczył nową erę dla SUV-ów, wprowadzając również nowe standardy pod względem własności terenowych i komfortu jazdy.

Jeep Wrangler (TJ): 1997-2006
Kolejny Jeep Wrangler z 1997 roku (TJ) przypominał model CJ-7. Jego wygląd w stylu retro nie był przypadkowy, ale od CJ-7 różniło go wiele od strony mechanicznej. Około 80 procent komponentów i części zostało zaprojektowanych od nowa. Model TJ miał zawieszenie na sprężynach śrubowych z prowadzeniem czterodrążkowym, wzorowane na Cherokee, otrzymał też całkowicie nowe wnętrze wraz z poduszkami powietrznymi dla kierowcy i pasażera. Model TJ zachował detale klasyczne dla swej marki - m.in. okrągłe reflektory, składaną szybę przednią (zastosowaną po raz pierwszy w 1940 roku), zdejmowane drzwi nadwozia i opcje składanego dachu typu soft top, albo zdejmowanego typu hardtop. W standardzie montowano także fabrycznie „sport bar".

Zobacz też: Jeep - systemy Infotainment UconnectTM LIVE

W roku 2003 zadebiutował Wrangler Rubicon - najlepiej wyposażony Jeep w historii. Ten przydomek pojazd zawdzięczał wyposażeniu w uruchamianą przyciskiem elektryczną blokadę mechanizmów różnicowych przedniej i tylnej osi Dana 44, reduktor terenowy o przełożeniu 4,0:1, specjalne ogumienie 32 cale (81 cm) oraz wielu innym elementom, które przedtem nie były dostępne w żadnym z seryjnie wytwarzanych pojazdów marki Jeep.

Rok 2004 przyniósł premierę Wranglera Unlimited, czyli wersji o wydłużonym rozstawie osi, powiększonym o 33 cm (13 cali) bagażniku i obszerniejszej o 5 cm (2 cale) tylnej przestrzeni dla pasażerów. Pomimo tak samo dobrej, jak w oryginalnym Jeepie Wranglerze, zabawy podczas jazdy open air i umiejętnościom 4x4, wersja Unlimited gwarantowała lepszy komfort jazdy i jeszcze większą wszechstronność.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

IMPEL Security Polska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »