| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Historia motoryzacji > Historia marki JEEP

Historia marki JEEP

Historia marki JEEP to dowód na to jak pasja i konsekwencja w działaniu może się przekształcić w oszałamiający sukces. Kluczowym modelem był Willys, jednak w gamie produktów większość modeli zasługuje na miano kultowych.

Jeep FC 150/170 Pickup: 1957-1965
Pojazdy serii Forward-Control Jeepa były w zasadzie roboczymi samochodami ciężarowymi o rozstawie osi 205 cm (81 cali) w modelu FC 150 oraz 262 cm (103,5 cali) w modelu FC 170. W okresie ich produkcji wprowadzano nieliczne tylko zmiany. W 1959 i 1960 roku niektóre modele wyposażono w sztywne osie przednie i tylne. Ponadto, niektóre modele z 1959 roku posiadały podwójne koła tylne oraz czterostopniową przekładnię manualną.

Jeep Wagoneer: 1963-1983
Model Jeep Wagoneer z 1963 roku był pierwszym pojazdem o napędzie 4x4 z automatyczną skrzynią biegów i jest uznawany za przodka współczesnych SUV'ów. Na zamówienie były również dostępne  niezależne zawieszenia kół przednich. Nowością w roku 1973 był pierwszy automatyczny system stałego napędu 4x4 Quadra-Trac®, pierwszy automatyczny system stałego napędu 4x4, który był dostępny w dużych ciężarówkach i w samochodach typu kombi.

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Jeep Gladiator/Pickup seria J: 1963-1987
Przypominający linią Wagoneera, Jeep Gladiator zadebiutował w roku 1963 w wersjach 304 cm (J-200 120 cali) i 320 cm (J-300 126 cali), wyposażony w skrzynkę rozdzielczą Dana 20 oraz przednią i tylną oś napędową Dana 44. Nazwa Gladiator znikła w roku 1972.

Jeep Commando: 1967-1973
Był to pojazd o rozstawie osi 256 cm (101 cali), wyposażony w silnik V6 "Dauntless" i tylne osie sztywne Dana 27 i Dana 44. W 1971 roku wyprodukowano w liczbie niecałych 100 sztuk wersję specjalną Commando Hurst. Jest to jeden z najrzadszych i najbardziej poszukiwanych pojazdów wśród kolekcjonerów Jeepa.

Jeep Cherokee (SJ): 1974-1983
Dwudrzwiowy model Cherokee przeznaczony był dla nieco młodszej klienteli, niż model Wagoneer i został wyprodukowany dla rynku pojazdów rekreacyjnych, który prężnie się rozwijał. Posiadał przedni grill Gladiator i oferował różne kombinacje kolorów nadwozia oraz możliwości indywidualizacji. Był sprzedawany jak pojazd lepiej przystosowany do jazdy terenowej niż model Wagoneer.

Jeep CJ-7: 1976-1986
W roku 1976 AMC wyszedł z modelem CJ-7, pierwszym radykalnie zmodernizowanym pojazdem marki Jeep od 20 lat. Aby pomieścić automatyczną skrzynię biegów, model ten (w porównaniu z CJ-5) miał nieznacznie wydłużony rozstaw osi. Po raz pierwszy dostępny był plastikowy hardtop oraz drzwi z blachy stalowej. Zarówno CJ-7 o rozstawie osi 237 cm (93,5 cali), jak i CJ-5 o rozstawie osi 212 cm (83,5 cali) produkowane były aż do roku 1983 - gdy z uwagi na spadający popyt, CJ-5 zakończył swój żywot produkcyjny po 30 latach popularności.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Konik

Współwłaściciel Recrutamos, Konsultant projektów Direct Search/Executive Search

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »