| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Historia motoryzacji > Historia marki JEEP

Historia marki JEEP

Historia marki JEEP to dowód na to jak pasja i konsekwencja w działaniu może się przekształcić w oszałamiający sukces. Kluczowym modelem był Willys, jednak w gamie produktów większość modeli zasługuje na miano kultowych.

Jeep FC 150/170 Pickup: 1957-1965
Pojazdy serii Forward-Control Jeepa były w zasadzie roboczymi samochodami ciężarowymi o rozstawie osi 205 cm (81 cali) w modelu FC 150 oraz 262 cm (103,5 cali) w modelu FC 170. W okresie ich produkcji wprowadzano nieliczne tylko zmiany. W 1959 i 1960 roku niektóre modele wyposażono w sztywne osie przednie i tylne. Ponadto, niektóre modele z 1959 roku posiadały podwójne koła tylne oraz czterostopniową przekładnię manualną.

Jeep Wagoneer: 1963-1983
Model Jeep Wagoneer z 1963 roku był pierwszym pojazdem o napędzie 4x4 z automatyczną skrzynią biegów i jest uznawany za przodka współczesnych SUV'ów. Na zamówienie były również dostępne  niezależne zawieszenia kół przednich. Nowością w roku 1973 był pierwszy automatyczny system stałego napędu 4x4 Quadra-Trac®, pierwszy automatyczny system stałego napędu 4x4, który był dostępny w dużych ciężarówkach i w samochodach typu kombi.

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

Jeep Gladiator/Pickup seria J: 1963-1987
Przypominający linią Wagoneera, Jeep Gladiator zadebiutował w roku 1963 w wersjach 304 cm (J-200 120 cali) i 320 cm (J-300 126 cali), wyposażony w skrzynkę rozdzielczą Dana 20 oraz przednią i tylną oś napędową Dana 44. Nazwa Gladiator znikła w roku 1972.

Jeep Commando: 1967-1973
Był to pojazd o rozstawie osi 256 cm (101 cali), wyposażony w silnik V6 "Dauntless" i tylne osie sztywne Dana 27 i Dana 44. W 1971 roku wyprodukowano w liczbie niecałych 100 sztuk wersję specjalną Commando Hurst. Jest to jeden z najrzadszych i najbardziej poszukiwanych pojazdów wśród kolekcjonerów Jeepa.

Jeep Cherokee (SJ): 1974-1983
Dwudrzwiowy model Cherokee przeznaczony był dla nieco młodszej klienteli, niż model Wagoneer i został wyprodukowany dla rynku pojazdów rekreacyjnych, który prężnie się rozwijał. Posiadał przedni grill Gladiator i oferował różne kombinacje kolorów nadwozia oraz możliwości indywidualizacji. Był sprzedawany jak pojazd lepiej przystosowany do jazdy terenowej niż model Wagoneer.

Jeep CJ-7: 1976-1986
W roku 1976 AMC wyszedł z modelem CJ-7, pierwszym radykalnie zmodernizowanym pojazdem marki Jeep od 20 lat. Aby pomieścić automatyczną skrzynię biegów, model ten (w porównaniu z CJ-5) miał nieznacznie wydłużony rozstaw osi. Po raz pierwszy dostępny był plastikowy hardtop oraz drzwi z blachy stalowej. Zarówno CJ-7 o rozstawie osi 237 cm (93,5 cali), jak i CJ-5 o rozstawie osi 212 cm (83,5 cali) produkowane były aż do roku 1983 - gdy z uwagi na spadający popyt, CJ-5 zakończył swój żywot produkcyjny po 30 latach popularności.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Gąsecka

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »