| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Historia motoryzacji > Historia motoryzacji: logo Ferrari

Historia motoryzacji: logo Ferrari

Symbole różnych marek często kryją ciekawe historie. Wierzgający czarny koń umieszczony na żółtym tle jest niewątpliwie symbolem rozpoznawalnym na całym świecie. Podobno Enzo Ferrari – założyciel marki – tylko jeden raz opowiedział historię czarnego konia.

Geneza logo Ferrari  rozpoczyna się w czasach I wojny światowej. Wtedy nikt jeszcze nie słyszał o samochodach z Maranello, natomiast głośno było o niejakim Francesco Baracce. Otóż ten pan był świetnym pilotem myśliwca, który wygrał trzydzieści cztery bitwy powietrzne. Francesco fascynował ludzi nie tylko swoimi umiejętnościami lotniczymi, ale także malunkami na swoich maszynach. Na kadłubie swojego myśliwca umieścił wierzgającego, czarnego rumaka. Prawdopodobnie rumak był herbem rodowym jego rodziny, znanej szerzej jako hodowcy rasowych koni w Lugo di Romagna.

Nie wiadomo czy wyżej przytoczona historia jest prawdziwa, ponieważ istnieje jeszcze jedna.

Głosi ona, że Francesco podczas walki powietrznej zestrzelił myśliwiec oficera pochodzącego ze Stuttgartu, na którego kadłubie widniał herb miasta – wierzgający koń. Włoski lotnik postanowił umieścić herb na swoim myśliwcu, po to, aby przynosił mu szczęście w kolejnych bitwach.

Zobacz też: Mieszkalny autobus Ferrari Michaela Schumachera na sprzedaż!

Czarny koń przynosił mu szczęście do 1918 roku. W marcu Baracca otrzymał Order Korony Italii – najwyższe wojskowe odznaczenie. Niestety w czerwcu jego myśliwiec został zestrzelony przez Austriaków w okolicy Montello.

Enzo Ferrari w 1923 roku, po wygranej na torze Savio spotkał rodziców legendarnego pilota. Ponoć hrabina Baracca poprosiła młodego Enzo o umieszczenie symbolu wierzgającego konia na swoim samochodzie. Ten symbol miał mu przynosić szczęście, tak jak niegdyś Francesco.

Enzo spełnił prośbę państwa Baracca i 9 lat później umieścił ten znak na karoserii wyścigowego Scuderii. Tarcza z wierzgającym koniem otrzymała kanarkowo – żółte tło, które miało symbolizować Modenę (rodzinne miasto założyciela marki) a także litery S i F, oznaczające Scuderia Ferrari. Enzo prowadząc Alfę Romeo, zwyciężył w wyścigu trwającym 24 godziny na torze SPA w Belgii. I tym zwycięstwem zapoczątkował historię logo Ferrari.

W 1947 logo uległo małej modyfikacji. Ferrari swoją pierwsza wyścigówkę o oznaczeniu 125 S, debiutującą na torze w Piacenzie, z widlastym dwunastocylindrowym silnikiem oznaczył logiem z prostokątną tarczą, napisem Ferrari (zamiast liter S i F) oraz włoską flagą.

Zobacz też: Ferrari FF: czteromiejscowy bolid

Takie logo już od ponad sześćdziesięciu lat zdobi samochody Ferrari. Marka jest tak rozpoznawalna, że stanowi klasę samą dla siebie. Wierzgający rumak o sportowym charakterze jest dziś symbolem luksusu, dostępnym tylko dla nielicznych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Fundacja ITAKA

Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »