| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Moto porady > Auta zabytkowe > Formalności > Stowarzyszenia użytkowników pojazdów zabytkowych

Stowarzyszenia użytkowników pojazdów zabytkowych

Od wielu lat miłośnicy pojazdów zabytkowych jednoczą się w lokalnych, ogólnokrajowych, a nawet ogólnoświatowych organizacjach dla wymiany doświadczeń, ale także w celach stricte towarzyskich.

W Polsce działa wiele formalnych i nieformalnych stowarzyszeń fanów ruchomych zabytków, są także liczne portale społecznościowe poświęcone bądź danej marce, a nawet – jednemu typowi, bądź też o charakterze ogólniejszym, skupiające fanów pojazdów niemieckich, amerykańskich, demobilowych itp. Takich organizacji jest w Polsce kilkaset, a w Europie – kilkanaście tysięcy, więc z odszukaniem właściwej nie powinno być najmniejszego problemu.

Aby do nich dotrzeć wystarczy skorzystać z możliwości, jakie dają wyszukiwarki internetowe. Można także skorzystać z pomocy Polskiego Związku Motorowego, na którego stronie http://www.pzm.pl/pojazdy-zabytkowe znajduje się wiele cennych informacji i danych kontaktowych ogólnopolskich i lokalnych organizacji zrzeszających miłośników.

Zobacz też: Co to jest pojazd zabytkowy?

Miłośnicy pojazdów zabytkowych organizują przeróżne rajdy, zloty, spotkania, a nawet reanimują popularne niegdyś, a dziś już zapomniane wielkie rajdy samochodowe, w których mogą brać udział wyłącznie pojazdy z minionej epoki. W ten sposób przywrócono do życia bardzo niegdyś popularny Rajd Monte Carlo, w którym startowali najwybitniejsi mistrzowie kierownicy lat pięćdziesiątych, sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku.

Starty w tym rajdzie przyniosły sławę takim polskim kierowcom ja Sobiesław Zasada, Andrzej Jaroszewicz i zapomniany już dziś Marek Varisella, który dojechał do Monte Carlo poczciwą, choć odpowiednio przygotowaną „Syreną”, kwalifikując się do tzw. parkingu zamkniętego, czyli do ścisłej czołówki startujących wówczas zawodników.

W krajach na zachód od Odry i Nysy są bardzo często organizowane zloty pojazdów zabytkowych, często połączone ze zlotami pojazdów starych, ale tuningowanych, których wygląd daleki jest od oryginału. W takich zlotach bierze udział po kilka do kilkunastu tysięcy kierowców i o wiele więcej kibiców. 

Zobacz też: Jakie są ograniczenia w eksploatacji pojazdów zabytkowych?

Od wielu lat takie zloty odbywają się, choć na znacznie mniejszą skalę, także w Polsce, między innymi w Poznaniu, Mińsku, Zabełkowie, Pawłowicach, Rzeszowie, Łomży, Siedlcach i w wielu innych miejscach. Wiele z tych zlotów ma charakter międzynarodowy. Podczas nich są często organizowane zawody sprawnościowe, wyścigi, konkursy na najlepiej utrzymany zabytek lub najlepiej stuningowane auto itd.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Jankowski

Przedsiębiorca, Partner Zarządzający Cafe Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »