REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zimowanie klasyka, czyli jak przygotować samochód do zimowania?

Zimowanie klasyka, czyli jak przygotować samochód do zimowania?
Zimowanie klasyka, czyli jak przygotować samochód do zimowania?
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Jak przygotować samochód klasyczny do zimowania w garażu? Przecież wielu właścicieli oldtimerów rezygnuje z ich eksploatacji w okresie zimowym.

REKLAMA

Liczba pasjonatów klasycznej i sportowej motoryzacji w Polsce regularnie rośnie. Widoczna za oknami aura, to dla nich sygnał, że pora już myśleć o tym jak „przezimować” swoje cacka.  Mieszanka pośniegowego błota wraz z piaskiem, solą oraz drobnymi kamykami może niekorzystnie wpływać na stan wyjątkowych, motoryzacyjnych egzemplarzy. Odpowiednie zabezpieczenie pojazdu czy czasowe zaprzestanie jego eksploatacji, pozwoli cieszyć się jazdą klasykiem, czy też „demonem prędkości” bez obaw o nowe ogniska korozji – podkreślają eksperci ProfiAuto

REKLAMA

Polscy pasjonaci i kolekcjonerzy posiadają już około 50 tys. zabytkowych pojazdów*, coraz więcej kierowców decyduje się także na zakup samochodów sportowych. Chcąc jak najdłużej cieszyć się swoimi autami marzeń, często decydują się oni na ich „przezimowanie”, a więc zamknięcie ich w garażu na kilka najtrudniejszych, zimowych tygodni czy nawet miesięcy. Jak we właściwy sposób przygotować się do tego zadania?

Zobacz też: Absurdy konstrukcyjne w zabytkowych pojazdach

Zimowanie klasyka, czyli jak przygotować samochód do zimowania? Nadwozie

Przed okresem „zimowego snu samochodu” należy go bardzo dokładnie umyć i wysuszyć. Warto sprawdzić, czy w jakimś zakamarku nie zebrały się np. liście wymieszane z ziemią i wodą, czy też inne zanieczyszczenia, które po czasie mogą zagrozić stanowi nadwozia. Trzeba również zabezpieczyć wszystkie uszkodzenia, które powstały w powłoce lakierniczej. Można to zrobić samemu, korzystając z wielu różnych produktów, które są dostępne na rynku lub udać się do specjalisty. Korzystne dla samochodu jest także odpowiednie zakonserwowanie podwozia. Przed zabezpieczeniem warstwą ochronną za pomocą preparatów, należy je również umyć, wysuszyć i zadbać o naprawę wszelkich ubytków, które powstały w czasie użytkowania samochodu przed okresem zimowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zimowanie klasyka, czyli jak przygotować samochód do zimowania? Wnętrze

Jeśli samochód będzie „zimował” przez dłuższy czas, warto wcześniej wyprać jego tapicerkę, co pozwoli na uniknięcie efektu zatęchnięcia po tym okresie. Nie należy zapominać również o częstej wentylacji wnętrza pojazdu. Warto także zaopatrzyć się w pochłaniacz wilgoci, który zapobiegnie skraplaniu się wody. Należy również zadbać o stan uszczelek drzwi, maski, bagażnika czy też szyberdachu i przed zimą użyć w celu ich konserwacji odpowiednich specyfików np. na bazie silikonu. Chroni to elementy gumowe zarówno przed pękaniem, jak i kruszeniem, gdy temperatura spada poniżej 0 stopni Celsjusza.

Zobacz też: Jak przygotować pojazd zabytkowy do dłuższej trasy?

Zimowanie klasyka, czyli jak przygotować samochód do zimowania? Zatankuj do pełna

Kierowca, który nie jeździ zimą swoim klasykiem czy też samochodem sportowym i tak powinien zatankować go do pełna. Pozwala to zapobiec skraplaniu się w baku pary wodnej. Warto zatankować paliwo jak najlepszej jakości, po to by jak najdłużej cieszyć się bezkorozyjnym układem zasilania. W celu zmaksymalizowania ochrony można użyć uszlachetniaczy podnoszących dodatkowo jakość paliwa. Na rynku można zakupić zarówno te nadające się do benzyny jak i do oleju napędowego. Należy jednak zwrócić uwagę na dobranie specyfiku odpowiedniego dla danego rodzaju samochodu.

Zimowanie klasyka, czyli jak przygotować samochód do zimowania? Akumulator

Wiosną warto się cieszyć przyjemnością z jazdy klasycznym, czy też sportowym samochodem natychmiast i nie mieć problemów z jego odpalaniem. Dlatego przed zimą należy odłączyć akumulator od instalacji. Nie można jednak zapominać o regularnym np. comiesięcznym ładowaniu tego urządzenia. Wymontowany akumulator powinno się ustawić w dość ciepłym pomieszczeniu, bowiem zmniejsza to ryzyko jego samorozładowania się oraz zasiarczenia płyt.

Zobacz też: Typy gaźników w autach zabytkowych

Zimowanie klasyka, czyli jak przygotować samochód do zimowania? Opony

REKLAMA

Myśląc o samochodowym „śnie zimowym”, należy także zadbać o zapewnienie odpowiedniego ciśnienia w oponach. Przed długim postojem zalecanie jest zwiększenie ciśnienia o wartość od 0,5 do 1 bara, w zależności od wskazań producenta w tym zakresie. Alternatywą dla tego rozwiązania jest postawienie auta na tzw. kobyłkach warsztatowych. Umieszczenie samochodu na takich podporach pozwala nie tylko na zachowanie w lepszym stanie opon samochodu, ale także wpływa na lepszą cyrkulację powietrza pod autem, ze względu na zwiększenie przestrzeni pomiędzy samochodem, a podłogą.

– Posiadanie klasycznego lub sportowego samochodu to spełnienie marzeń wielu pasjonatów motoryzacji. W przypadku takich, wyjątkowych egzemplarzy, szczególnie ważna jest odpowiednia konserwacja i reagowanie na zmienne warunki pogodowe. Z posiadaniem motoryzacyjnego „cuda” wiążą się więc zobowiązania, dotyczące utrzymania go w jak najlepszej kondycji mechanicznej i wizualnej. Sporo zależy od egzemplarza, ale w wielu przypadkach właściwie przygotowane „przezimowanie” jest  dobrym rozwiązaniem, które pozwoli zacząć kolejny sezon przyjemnie i bezproblemowo – podsumowuje Michał Tochowicz, ekspert motoryzacyjny sieci ProfiAuto.

Źródło: Materiały prasowe ProfiAuto

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA