| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Eksploatacja

Jakie oleje silnikowe mogą być używane w niektórych popularnych samochodach, już od dawna nie produkowanych?

Aktualizacja: 21.09.2011

Producenci silników zawsze podają rodzaje zalecanych olejów, którymi można napełniać miski olejowe bez ryzyka, że mogą one zaszkodzić silnikowi. Współczesne oleje są bardzo uniwersalne, a silniki tak dopracowane technologicznie, że w praktyce można w nich stosować dowolne oleje o zalecanej lepkości. »

Jak rozpoznać „usprawnienia” przedsprzedażne, czyli w jaki sposób auto przygotowano do oszukania kupującego?

Aktualizacja: 21.09.2011

Spryciarze sprzedający stare samochody potrafią stosować przeróżne sztuczki i zabiegi dla zmylenia kupującego. Niemal wszystkie można wykryć bardzo łatwo albo domyślać się ich istnienia po różnych symptomach. »

Jak kupić używane auto? – określenie stanu technicznego podzespołów

Aktualizacja: 21.09.2011

Samochód jest maszyną, składającą się z kilku różnych zespołów, w skład których wchodzi kilkadziesiąt różnych podzespołów. Szybkie określenie ich aktualnego stanu i stopnia zużycia nie jest więc możliwe. Konieczny jest do tego ich demontaż. »

Jak badać zmiany zużycia paliwa po przeprowadzeniu różnego rodzaju regulacji gaźnika i zapłonu?

Aktualizacja: 21.09.2011

Aby sprawdzić, czy naprawy i regulacje zapłonu, gaźnika lub wtryskiwaczy przyniosły spodziewane efekty w postaci oszczędności paliwa, wcale nie trzeba czekać, aż wypali się całe paliwo ze zbiornika. Można zastosować zbiornik zastępczy o bardzo małej pojemności. »

Jakie części i podzespoły samochodu zabytkowego najczęściej ulegają awariom?

Aktualizacja: 21.09.2011

Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych ubiegłego wieku przeprowadzono w Polsce badania, dotyczące częstotliwości awarii, występujących w produkowanych wówczas w Polsce samochodach osobowych. Oto najważniejsze wyniki tych badań. »

Jakie są zasady obsługi technicznej pojazdów zabytkowych?

Aktualizacja: 21.09.2011

Rozwiązania techniczne stosowane w pojazdach zabytkowych bardzo często różnią się w znacznym stopniu od tych, z którymi mamy do czynienia dziś. Toteż nie każdy mechanik potrafi naprawić oldtimera, a wielu nawet nie wie, jak wykonać przy nich podstawowe czynności obsługowe. »

Jak regulować luzy zaworowe w starszych typach silników?

Aktualizacja: 21.09.2011

Aby zawory pracowały prawidłowo, muszą być odpowiednio wyregulowane. Jedyną wielkością podlegającą regulacji, jest luz zaworowy czyli luz, który występuje pomiędzy dźwignią zaworu lub krzywką wałka rozrządu, a trzonkiem zaworu. »

Jak ustawiać zasysanie powietrza do silnika latem i zimą?

Aktualizacja: 21.09.2011

Aby silnik pracował musi być zasilany w paliwo i powietrze. Powietrze zasysa z atmosfery poprzez specjalny filtr, pochłaniający różne zanieczyszczenia. »

Jak uruchomić silnik, który nie chce „zaskoczyć”?

Aktualizacja: 21.09.2011

Co zrobić, jeśli rozrusznik kręci silnikiem, a ten z uporem nie chce zapalić? Trudności podczas rozruchu silnika nie świadczą o jego awarii. Oto kilka porad, co zrobić w takiej sytuacji. »

Jak pracuje gaźnik?

Aktualizacja: 21.09.2011

Gaźnik, zwany dawniej karburatorem, jest urządzeniem pozwalającym na wytworzenie mieszanki ciekłego paliwa i powietrza, niezbędnej do pracy silnika o zapłonie iskrowym oraz sterowanie wielkością jej dopływu do cylindrów. »

Paliwa do samochodów zabytkowych. Porada

Aktualizacja: 21.09.2011

Naturalną konsekwencją postępu w konstrukcji silników spalinowych jest zmiana zadań stawianych zasilającym ich paliwom. Oto, jakie paliwa powinno stosować się do samochodów zabytkowych. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kucharska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »