| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Młodzi kierowcy częściej podejmują ryzyko

Młodzi kierowcy częściej podejmują ryzyko

Michelin Polska zlecił przeprowadzenie ankiety dotyczącej zachowań młodych kierowców za kierownicą. Zobacz jej wyniki!

„Akcja edukacyjna Złote Zasady Michelin to polska edycja międzynarodowej kampanii Michelin Golden Rules realizowanej we współpracy z Międzynarodową Federacją Samochodową FIA pod nazwą Action For Road Safety, czyli Działanie na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego” – wyjaśnia Iwona Jabłonowska z Michelin Polska. Na stronie http://zlotezasady.michelin.pl można znaleźć zarówno szczegóły dotyczące programu, listę szkół uczestniczących w akcji, jak również ciekawostki na temat każdej ze Złotych Zasad. Ponadto został uruchomiony specjalny kanał YouTube, gdzie można obejrzeć wszystkie filmy z komentarzem Krzysztofa Hołowczyca.

Zobacz też: Kto odpowiada finansowo za szkody spowodowane przez pijanego kierowcę?

Partnerami kampanii Złote Zasady Michelin w Polsce zostali: Polski Związek Motorowy, WORD Elbląg, WORD Olsztyn oraz Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Złote Zasady Michelin:

  1. Jako kierowca lub pasażer zawsze pamiętaj, żeby zapiąć pasy
  2. Kodeks Drogowy powstał, aby nas chronić – przepisy są po to, by ich przestrzegać
  3. Dla bezpieczeństwa własnego i innych zawsze prowadź auto zgodnie z dopuszczalną prędkością
  4. Regularnie kontroluj zużycie opon i ich ciśnienie; nie zapomnij o sprawdzeniu opony zapasowej
  5. Kiedy jesteś pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, nie siadaj za kierownicą
  6. Pamiętaj, że dzieci powinny podróżować wyłącznie w fotelikach
  7. Nie używaj telefonu komórkowego w czasie jazdy – nie rozpraszaj się za kierownicą
  8. Jeśli czujesz się śpiący lub zmęczony, zjedź z trasy i odpocznij
  9. Zawsze zakładaj kask, poruszając się jednośladami
  10. Na drodze bądź uprzejmy i szanuj innych użytkowników ruchu

[1] Badania przeprowadzone przez TNS Polska na reprezentatywnej grupie osób w wieku 18-24 lata metodą wywiadów na panelu internetowym. Badanie zrealizowano w listopadzie 2015 r. w dwóch grupach respondentów – uczestników kursu prawa jazdy oraz młodych kierowców posiadających prawo jazdy nie dłużej niż 3 lata.

Źródło: materiały prasowe Michelin

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Witold Studziński

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »