| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Zarządzanie zespołem > Jak stereotypy wpływają na relacje w pracy?

Jak stereotypy wpływają na relacje w pracy?

W firmach międzynarodowych stereotypy nierzadko utrudniają nawiązywanie i utrzymywanie relacji między członkami wielokulturowych zespołów. Celem badania przeprowadzonego przez Carlosa Rodríguez-Lluesmy z IESE Business School oraz Paula M. Leonardiego z Uniwersytetu Northwestern było ustalenie, co skłania nas do wyrabiania sobie opinii o współpracownikach na podstawie ich przynależności kulturowej.

Najważniejsze ustalenia

  • Przekonanie o „niższym statusie” w firmie skłania pracowników do szukania sposobów na poprawę swojego miejsca w korporacyjnej hierarchii. W tym celu starają się przekonać pracowników o wyższej pozycji, że pracują w sposób odzwierciedlający dominujące stereotypy zawodowe związane z ich przynależnością kulturową.
  • W społecznościach zawodowych pracownicy tworzą stereotypy na temat własnej pracy oraz metod pracy zagranicznych współpracowników. Stereotypy te są niezgodne z prawdziwą zawodową, narodową i kulturową tożsamością ocenianych osób.
  • Opracowywanie strategii utrzymywania lub poprawy praktyk dotyczących stereotypów w miejscu pracy może mieć istotne konsekwencje dla rozwoju kompetencji i umiejętności pracowników. Wdrażanie ich w nieodpowiednim momencie może mieć negatywny wpływ na trwającą wielokulturową współpracę.

Wielozadaniowość – mit czy umiejętna organizacja czasu?

Autorzy: Carlos Rodríguez-Lluesma – IESE Business School i Paul M. Leonardi – Uniwersytet Northwestern

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Król

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »