REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dostęp do internetu - zachowanie e-klientów

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
E-klient
E-klient
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój dziennikarstwa internetowego jest zależny od rozwoju, popularności Internetu i sieci mobilnych. W ostatnich latach wzrost liczby użytkowników rocznie ocenia się na ok 20% (jest to około 10 mln użytkowników w kraju). Ponad 40% gospodarstw domowych ma stały dostęp do Internetu, ponad 2,5 mln mieszkańców ma dostęp poprzez sieci komórkowe.

Zgodnie z prognozami UKE  w najbliższych latach wzrost dostępu przez sieci ruchome ocenia się na 10-15%. Równocześnie wzrasta zainteresowanie  wśród gospodarstw domowych sieciami ruchomymi. Najważniejszym argumentem jest mobilność takich sieci.

REKLAMA

STACJONARNY DOSTĘP DO INTERNETU               55%

MOBILNY DOSTĘP DO INTERNETU          30%

BEZPRZEWODOWY DOSTĘP DO INTERNETU       15%

DANE: UKE

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Internet staje się największym i najpopularniejszym źródłem informacji. Ponad 2/3 internautów  korzysta z sieci codziennie, najczęściej w domu (80%). 

REKLAMA

Dla wydawnictw coraz większe znaczenie ma e-handel,  kolportaż poprzez sieć www lub dostęp mobilny staje się popularny i powszechny. W Polsce liczba  e-klientów to 9 mln osób. Prognozy wzrostu to około 4%. Wydawnictwa internetowe chcą skorzystać na rozwoju rynku online, zdobyć nowych czytelników i nowe rynki. Obecnie brak projektów online jest dużym obciążeniem dla wydawnictw, zarzuca się im brak innowacyjności, brak odpowiednich treści i form przekazu.

Ograniczeniem dla rynku online jest brak zaufania czytelników do portalu (w zakresie realizacji zamówienia i płatności). Dotyczy to jednak mniejszych portali i firm. W ostatnich latach wzrost wydatków online ocenia się na 20%.

Sprzedaż magazynów  poprzez sieć online ocenia się na 2-3% rynku e-handlu. Wartość ta wzrasta od lat, prognozuje się utrzymanie wzrostu. Konsumenci wybierając rynek internetowy kierują się oszczędnością czasu, wygodą oraz dostępnością produktów (24h). Atutem jest możliwość zapoznania się z ofertą i dostęp do informacji. Ważne na rynku online dla wielu konsumentów jest dostęp do informacji od innych użytkowników. Klienci chętnie korzystają z porównania cen oraz próbek danego produktu (fragmenty publikacji).

Zobacz: Outsourcing - czy się opłaca?


REKLAMA

Wydawnictwa internetowe muszą dostosować się do wymogów rynku handlu online  i wymagań rynku e-klientów. Prezentacja oferty, stały dostęp do danych jest wymaganiem niezbędnym. Często dla zachęty wprowadza się komentarze i oceny czytelników oraz prezentacje fragmentów magazynów i publikacji. 

Badania rynku online pokazują co najczęściej zniechęca do zakupów. Brak kontaktu z obsługą portalu i brak danych o produkcie. Brak zaufania do sprzedającego jest głównym zarzutem klientów. Wydawnictwa muszą odpowiednio zaprezentować się dla wzbudzenia zaufania. Konsumenci oceniają płatności internetowe jako ryzykowne, zaufanie do takich kanałów transakcji jednak wzrasta.

Czytelnicy chętniej korzystają z portali o bogatej ofercie. Obok portali wydawniczych szukane są portale pośredniczące, zbiorcze (magazyny online, treści płatne, portale płatne). Bogata oferta wzbudza zainteresowanie i zaufanie.

Na rynku informacji ważna jest marka produktu i marka sprzedawcy. E-klient szuka uznanej marki, która gwarantuje jakość, pewność usługi, produktu i jakość obsługi klienta.  Cena jest oceniana w drugiej kolejności.

Wydawnictwa internetowe muszą liczyć się z profilem czytelnika rynku online. Osoby powyżej 45 roku życia w 55% nie korzystają z handlu internetowego, powyżej 55 roku życia tylko 11% wykorzystuje ten kanał sprzedaży. Wzrost zainteresowania e-handlem  w ostatnich latach ocenia się na 25%. Najszybciej rynek rozwija się dla osób w wieku 35-44.  Najwyższe wykorzystanie tego kanału dotyczy osób w wieku 16-34 lat.

Zobacz: Dlaczego warto inwestować w szkolenia pracowników?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA