| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Zarządzanie zespołem > O Legalnym Dopingu Emocjonalnym od nowa!

O Legalnym Dopingu Emocjonalnym od nowa!

Legalny Doping Emocjonalny (LDE) od początku był absurdalny! Każdy menedżer twierdzi, że ludzkie zaangażowanie jest niezbędne do sukcesu, ale gdy prezentujemy ideę LDE, sceptycznie kiwają głowami twierdząc, że zarządzanie emocjami jest niemożliwe, bo nie można zarządzać czymś co nie jest mierzalne, policzalne… jednym zdaniem - uznawali pomysł za absurdalny i zamykali notesy podczas spotkań. I najważniejsze… mieli rację!

Zarządzanie emocjami kojarzy się z:

  •     Tłumieniem emocji;
  •     Unikaniem kontaktu z nimi poprzez niechęć do przyznania się do nich;
  •     Koniecznością ich nazwania;

Właśnie… większego błędu nie dało się popełnić. Skoro wychodzi się od takich założeń, trudno dojść do innych wniosków. Tymczasem… Jeśli naprawdę chcemy poprawić swoje:

  •     Wyniki w sprzedaży;
  •     Wyniki w zarządzaniu;
  •     Swoją indywidualną skuteczność;
  •     Relacje z kolegą i/lub przełożonym/podwładnym;
  •     Osobisty stosunek do siebie.

Musimy wysilić się na zmianę sposobu myślenia. I teraz pewnie powstaje pytanie: jak to zrobić? O jakie myśli chodzi?

Najlepiej posłużyć się przykładami ze sprzedaży. Jeśli miałeś dobre wyniki, a te w ostatnim czasie spadły, w logicznym wnioskowaniu należy uznać, że ten spadek wywołały jakieś czynniki. Czynniki możemy podzielić na dwa rodzaje:

  •     zewnętrzne, np. kryzys gospodarczy;
  •     wewnętrzne, np. lęk przed utratą pracy spowodowaną kryzysem.

Jak w takiej sytuacji przebiega proces rodzenia się złych myśli? Gdy podczas swoich rutynowych działań sprzedażowych spotykasz się wielokrotnie z argumentem o kryptonimie KRYZYS, w głowie rodzi się obraz trudności, gorszych warunków, niedogodności. Jeśli na to pozwolisz (zwykle przyzwyczajenia decydują o tym, że pozwalasz), obraz ten (myśl) jeśli zaczniesz przez jej pryzmat patrzeć, wywoła nastrój, będący odpowiedzią Twoich emocji na obraz jaki „wyhodowała” Twoja głowa. Czy te emocje na coś wpłyną? Oczywiście… Emocje wzmocnią w Tobie tę myśl KRYZYS. Odtąd na 99% Twoje wyniki sprzedaży będą uzależnione od tego zdefiniowanego spojrzenia na możliwości. A ponieważ możliwości są ograniczone przez KRYZYS, będziesz „tworzyć” wokół siebie kryzys.

Chyba, że zmienisz swoje myślenie…

Zobacz: Praca w 30 sekund – Business Speed Dating w Metropolii

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Pluta

analityk w Departamencie Analiz TMS Brokers

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »