| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Zarządzanie zespołem > Vademecum dla lidera: jakie korzyści płyną z zadawania pytań?

Vademecum dla lidera: jakie korzyści płyną z zadawania pytań?

Jeśli chcesz być dobry liderem nie skupiaj się tylko na odpowiedziach. Czas najwyższy żebyś i Ty zaczął zadawać pytania. Poznaj wszystkie korzyści jakie płyną z rozbudowy komunikacji także w tę stronę.

Wskazówki

Poniżej kilka konkretnych sugestii, które mogą pomóc liderowi przyswoić postawę osoby uczącej się:
1. Odpowiadaj bez osądzania uczuć, myśli czy sytuacji, w których są inni ludzie.
2. Pomyśl o sobie jako o kimś, kto początkuje w danej dziedzinie. Odrzuć na chwile swoje doświadczenie.
3. Unikaj koncentrowania się na swojej roli, która może prowadzić do samoobronnych zachowań i przyjmij rolę obserwatora z zewnątrz, badacza czy reportera, który patrzy z pewnego dystansu na daną sytuację.
4. Patrz na daną sytuację z wielu perspektyw zwłaszcza z perspektywy osoby, która odpowiada na Twoje pytania.
5. Szukaj rozwiązań, które niosą wygraną obu stron.
6. Bądź tolerancyjny, zarówno dla siebie jak i dla innych.
7. Zadawaj klaryfikujace, wyjaśniające pytania.
8. Zaakceptuj zmianę jako coś stałego.

Sprawdź co wyróżnia ludzi funkcjonujących w kulturze opartej na zadawaniu pytań

1. Chcą i są w stanie przyznać, że czegoś nie wiedzą.
2. Nie tylko pozwalają na pytanie, ale wzmacniają je. Cieszą się, gdy ktoś ich pyta i gdy sami pytają.
3. Otrzymują od innych pomoc w rozwijaniu umiejętności potrzebnych do zadawania pytań w pozytywny sposób.
4. Skupiają się na zadawaniu pytań, które wzmacniają i na unikaniu pytań, które nie wzmacniają innych ludzi.
5. Podkreślają proces zadawania pytań i szukania odpowiedzi, a niekoniecznie odnajdywania prawdziwych odpowiedzi.
6. Akceptują i nagradzają podejmowanie ryzyka.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Europejskie Centrum Konsumenckie

Pomoc prawna dla konsumentów w UE

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »