| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Zarządzanie zespołem > Feedback w pigułce

Feedback w pigułce

Nie wiesz jak prawidłowo udzielać informacji zwrotnych? Przeczytaj ten artykuł. Znajdziesz w nim fachowe rady profesjonalnego coacha.

Proces przekazywania informacji zwrotnej powinien stymulować wzajemne uczenie się i inspirować do podejmowania działań. Wzajemne uczenie jest ścieżką do osiągnięcia dobrych rezultatów. Bez uczenia się jesteśmy zmuszeni do powtarzania tych samych działań i osiągania rezultatów być może poniżej naszych możliwości.

Dobry feedback

Zły feedback

Zawartość

-omawia, odnosi się do treści, procesów, wartości

-podkreśla pozytywy

-podaje deficyty z konkretnymi i sprawdzonymi wskazówkami poprawy

-jest niekompletny

-ignoruje pozytywy

-jest sesją polowania na wiedźmy, gdzie menedżer wini za wszystko pracownika (nie oferuje treningu czy wskazówek poprawy, nie daje możliwości rozwoju)

Kierunek

-jest dwukierunkową drogą

-obie osoby są w dialogu

-możliwe są alternatywne punkty widzenia

-jest jednokierunkowy

-zdominowany przez menedżera

-nie daje miejsca na alternatywny punkt widzenia

Proces

-prowadzony jest w środowisku, które wzmacnia osiągnięcie celu związanego ze wzajemnym rozumieniem i ulepszaniem, udoskonaleniem, poprawianiem

-nie jest niespodziewany

-jeżeli istnieje duży problem musi on być przedyskutowany, omówiony wcześniej, przed procesem feedbacku

-jest wrogi

-jest osobistym atakiem

-jest obronny

-zawiera treści, które są całkowicie nieoczekiwane przez rozmówcę

Przekazuj informacje zwrotne w taki sposób, który jest pomocny , tak by osoba mogła tej informacji użyć by wprowadzić stosowne poprawki albo/i utrzymać dobre wykonywanie pracy. Dając feedback dajesz drugiej osobie możliwość dowiedzenia się co myślisz o tym, konkretnym wyniku, osiągnięciu (którego feedback dotyczy).

Jeszcze kilka wskazówek

  • Skoncentruj na celach biznesowych. Cele biznesowe powinny być punktem startowym dawania feedbacku. Jeżeli feedback pokazujesz jako środek do osiągnięcia konkretnych celów biznesowych, staje się on wtedy raczej okolicznością do tego by rozwiązać problem a nie krytykować.
  • Bądź bezpośredni. Nie owijaj w bawełnę, nie klucz. Przekazuj pozytywne i negatywne informacje wprost.
  • Bądź szczery i unikaj przekazywania pomieszanych wiadomości. Szczerość oznacza , że masz na myśli to co mówisz i mówisz to co masz na myśli. „Mieszane” wiadomości to wiadomości typu „tak, ale”. Na przykład: „Franek bardzo ciężko pracowałeś nad tym projektem, ale...” to co teraz następuje to to czego osoba dobrze nie robi i co jest prawdziwym powodem rozmowy. Słowo „ale”, tak jak jego kuzyni „jakkolwiek”, „jednakże” , kiedy są wypowiadane w połowie myśli, kreują zaprzeczenie. W skrócie, umieszczanie „ale” w środku zdania mówi drugiej osobie „nie wierz w żadną rzecz, która powiedziałem przed chwilą/wcześniej”.
reklama

Polecamy artykuły

Ekspert:

Olga Rzycka

Coach, trener, psycholog

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przekazuj feedback twarzą w twarz, nie poprzez techniczne komunikatory czy publicznie.
Przekazuj feedback twarzą w twarz, nie poprzez techniczne komunikatory czy publicznie.

Koszty podatkowe – wyłączenia i ograniczenia (PDF)14.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Diana Borowiecka

Specjalista ds. PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK