| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Zarządzanie zespołem > Feedback w pigułce

Feedback w pigułce

Nie wiesz jak prawidłowo udzielać informacji zwrotnych? Przeczytaj ten artykuł. Znajdziesz w nim fachowe rady profesjonalnego coacha.

Często w realiach zawodowych można spotkać poniższe negatywne reakcje pracowników na udzielony im feedback:
• odbiorca nie zgadza się z przekazaną mu krytyką, z faktami lub z poglądem, że w ogóle istnieje problem,
• nie przejawia zainteresowania lub uważa, że jego to nie dotyczy,
• jest zaszokowany, martwi się lub płacze,
• wpada w gniew,
• odmawia prawa do wyrażania dotyczących go informacji zwrotnych
• wycofuje się

Skąd biorą się wymieniane reakcje pracowników?

Można wymienić kilka przyczyn:

• nieprzyzwyczajenie do tej formy pracy
• nieumiejętność przyjmowania informacji zwrotnych
• zawyżona samoocena
• niechęć do podejmowania jakichkolwiek zmian
• brak pewności siebie, przejawiający się obawą o negatywną ocenę efektów swojej pracy
• różna odporność psychiczna na przyjmowanie informacji o sobie
• traktowanie informacji o sobie jako zagrożenia dla własnej pozycji lub reputacji
• rozpatrywanie informacji w kategoriach władzy: przyjęcie informacji=porażka, odrzucenie= zyskanie przewagi

Istnieją także sytuacje, w których pracownicy są sfrustrowani tym, że nie dostają informacji zwrotnych lub chcieliby dostawać ich więcej niż dostają. Mówią o tym swojemu menedżerowi a on tego nie robi. Skutek jest żałosny.

O co zadbać udzielając informację zwrotną?

Jak sprawić, by pracownik zamiast bronić się przed informacją od szefa potraktował ją jako wsparcie w rozwoju, wyraz sympatii, który może go wzmocnić? Oczywiście nie zależy to tylko od menedżera, ale też wiele może on w tym kierunku zdziałać.

Po pierwsze zastanów się, jakie są Twoje intencje? Jeśli nie kieruje Tobą autentyczna życzliwość w udzielaniu informacji zwrotnej, to stosowanie się do technicznych zaleceń w wypowiedzi, prawdopodobnie nie przyniesie pozytywnego skutku. Niektórzy sądzą, że właśnie dlatego bycie szefem to trudny zawód… Jeśli jesteś pewny swoich pozytywnych intencji, a widzisz opór ze strony pracownika, być może warto je nazwać: „Mówię Ci o tym, bo zależy mi na Twoich dobrych wynikach”

Po drugie zastanów się, kim jest Twój pracownik, do kogo mówisz? Co się z nim dzieje, jak sądzisz, co przeżywa? Jaką ma otwartość na przyjmowanie informacji o sobie? I...dopasuj się do niego. W pierwszej kolejności to on ma skorzystać z informacji zwrotnych.

Po trzecie zastanów się na ile feedback, który chcesz dać wpasowuje się w cele tej konkretnej rozmowy, którą chcesz przeprowadzić? Może warto przeprowadzić rozmowę, której celem będzie tylko feedback?

Polecamy: Fizyczne objawy stresu

reklama

Polecamy artykuły

Ekspert:

Olga Rzycka

Coach, trener, psycholog

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przekazuj feedback twarzą w twarz, nie poprzez techniczne komunikatory czy publicznie.
Przekazuj feedback twarzą w twarz, nie poprzez techniczne komunikatory czy publicznie.

CIT 2018. Komentarz299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dawid Tomaszewski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK