| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Zarządzanie zespołem

Ocena gotowości firmy do zmian

Aktualizacja: 06.12.2016

Standardowo wprowadzanie zmian zaczyna się od stwierdzenia, że jest źle i w dodatku bardzo późno, więc najwyższy czas coś z tym zrobić. W organizacjach zorientowanych na strategię i efektywność działań zaczyna się etap strategicznego planowania zmian. Często wiążą się one ze zmianą technologii, systemu zarządzania, systemu motywacyjnego lub całego modelu biznesowego czy kultury organizacyjnej. »

Jak obliczyć wynagrodzenie urlopowe i ekwiwalent za urlop przy zmianie stawki w trakcie miesiąca?

Aktualizacja: 03.08.2016

Z końcem sierpnia 2016 r. rozwiąże się umowa o pracę z jednym z naszych pracowników. Od 8 sierpnia 2016 r. osoba ta otrzyma podwyżkę pensji zasadniczej. Jaką wysokość wynagrodzenia powinniśmy uwzględnić obliczając wynagrodzenie urlopowe i ekwiwalent za urlop wypoczynkowy – sprzed podwyżki czy po podwyżce? »

Rola menedżera HR w zarządzaniu relacjami ze związkami zawodowymi

Aktualizacja: 05.07.2016

Sprawne i efektywne zarządzanie relacjami ze związkami zawodowymi wymaga przejrzystego uregulowania zasad współpracy i odpowiedzialności. Ważne jest także zrozumienie wzajemnych potrzeb i oczekiwań pracodawcy, pracowników i związku zawodowego, a także proaktywnej postawy oraz konsekwencji w działaniu ze strony pracodawcy. Jest to rola menedżera HR. »

Kiedy i jak wynagradzać pracowników za przestój w pracy

Aktualizacja: 04.05.2016

Pracownik, który zgłasza gotowość do pracy, lecz jej nie wykonuje nie ze swojej winy, za czas takiego przestoju ma prawo do wynagrodzenia. Jego wysokość oblicza się ze stawki osobistego zaszeregowania zatrudnionego, a w przypadku osób wynagradzanych prowizyjnie stanowi ono 60% wynagrodzenia ustalanego jak za urlop wypoczynkowy. Bez względu na sposób wynagradzania pracownik zatrudniony na pełny etat nie może otrzymać za czas przestoju mniej niż kwotę obliczoną z minimalnego wynagrodzenia za pracę. »

Jak należy sporządzić umowę o pracę i świadectwo pracy po zmianach od 22 lutego 2016 r.

Aktualizacja: 06.04.2016

W związku ze zmianą przepisów dotyczących umów na czas określony zmienił się wzór umowy o pracę. Od 22 lutego 2016 r. trzeba w niej podać cel zawarcia umowy na czas określony lub wskazać leżące po stronie pracodawcy obiektywne przyczyny jej zawarcia. Dotyczy to umów o pracę, których nie obejmują nowe limity w zakresie liczby umów na czas określony oraz w zakresie łącznego czasu ich trwania. »

Jak ustalać wynagrodzenie za zwolnienie na poszukiwanie pracy?

Aktualizacja: 30.03.2016

W okresie co najmniej 2-tygodniowego wypowiedzenia dokonanego przez pracodawcę ma on obowiązek udzielić pracownikowi dni na poszukiwanie nowej pracy. W tym celu, na wniosek pracownika, udziela mu 2 lub 3 dni wolnych (w przypadku 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia). W tym czasie zatrudniony zachowuje prawo do normalnego wynagrodzenia. Jednak za niewykorzystane dni zwolnienia nie przysługuje mu ekwiwalent pieniężny. »

Jak zaktualizować informację o warunkach zatrudnienia pracowników na czas określony?

Aktualizacja: 23.03.2016

22 lutego 2016 r. zmieniły się zasady rozwiązywania umów o pracę zawartych na czas określony. W związku z tym pracodawcy zatrudniający pracowników na podstawie umów na czas określony zawartych przed zmianą przepisów powinni zaktualizować informacje o warunkach zatrudniania tych pracowników. »

Rozwiązywanie umów o pracę – po zmianach przepisów

Aktualizacja: 23.02.2016

Od 22 lutego 2016 r. w stosunku do pracowników zatrudnionych na czas określony oraz na zastępstwo trzeba będzie stosować okresy wypowiedzenia właściwe dla umów na czas nieokreślony. Będą one zatem zależne od stażu pracy u danego pracodawcy. Po zmianie przepisów pracodawca będzie też mógł jednostronnie zwolnić pracownika z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia. »

Zwolnienie pracownika bez utraty dobrego wizerunku firmy

Aktualizacja: 04.11.2015

Wypowiadanie umowy o pracę z tytułu likwidacji stanowiska pracy wymaga nie tylko odniesienia się do odpowiednich regulacji prawnych, lecz także świadomości, że wszystkie zachowania przedstawicieli firmy wpłyną na jej wizerunek. Nieprzestrzeganie zasad ochrony danych osobowych i brak respektowania praw pracowniczych może wyeliminować firmę z grona preferowanych pracodawców. Jak rozstać się z pracownikiem zgodnie z prawem i etycznie? »

Czy kontrakt menedżerski stanowi odrębny tytuł do ubezpieczenia?

Aktualizacja: 07.10.2015

Kontrakt menedżerski zawarty przez spółkę kapitałową z członkiem zarządu, który prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług zarządzania stanowi odrębny tytuł do ubezpieczenia (wyrok Sądu Najwyższego z 12 sierpnia 2015 r., sygn. akt I UK 246/14). »

Raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”

Aktualizacja: 30.09.2015

Właśnie powstał raport specjalny „UJARZMIJ OPEN SPACE 2015”. Każdy może pobrać go bezpłatnie i dzięki niemu stworzyć wysoko produktywny zespół pracowników na open space lub samemu nauczyć się pracować w tego typu przestrzeniach tak, aby nie tracić czasu. Patronat medialny nad raportem objął portal Infor.pl »

Poznaj swój social graph i zacznij z niego korzystać

Aktualizacja: 30.06.2014

IESE Business School zachęcaja do próby stworzenia wizualizacji sieci Twoich osobistych i firmowych kontaktów – social graph. »

Komunikacja z pracownikami - cztery drogi, by uniknąć problemu, który może zabić Twój biznes

Aktualizacja: 14.05.2014

Wielu pracowników z niechęcią myśli o rozmowie ze swoim menedżerem. Tymczasem unikanie takich spotkań przez personel niższego szczebla może mieć poważne konsekwencje dla pracodawcy. Firma nie ma bowiem szans wykorzystać istotnych informacji i wiedzy, a także kreatywnych i innowacyjnych pomysłów i rozwiązań swoich pracowników, jeśli zwyczajnie nie wie o ich istnieniu. »

Cold calling – rozmowa (handlowa) z osobą nam nieznaną

Aktualizacja: 08.05.2014

Werbalizacja naszych potrzeb to podstawa naszych kontaktów z otoczeniem. Dzięki rozmowie przekazujemy emocje, wrażenia, potrzeby, oddajemy uczucia, ostrzegamy się wzajemnie przed niebezpieczeństwem, zachęcamy do zrobienia czegoś… W ten sposób powstaje społeczność, sieć kontaktów. Dlatego na gruncie biznesowym rozmowy handlowe, a szczególnie rozmowy przez telefon stanowią fundament każdej firmy. »

Jak stereotypy wpływają na relacje w pracy?

Aktualizacja: 25.04.2014

W firmach międzynarodowych stereotypy nierzadko utrudniają nawiązywanie i utrzymywanie relacji między członkami wielokulturowych zespołów. Celem badania przeprowadzonego przez Carlosa Rodríguez-Lluesmy z IESE Business School oraz Paula M. Leonardiego z Uniwersytetu Northwestern było ustalenie, co skłania nas do wyrabiania sobie opinii o współpracownikach na podstawie ich przynależności kulturowej. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

MonsterPolska.pl

lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »