| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Zarządzanie stresem > Jak zwalczyć presję i stres? - krok po kroku

Jak zwalczyć presję i stres? - krok po kroku

Wywieranie demotywującego wpływu na pracowników jest zjawiskiem, które może dotyczyć każdego z nas. W szczególności w marketingu. Ekspert radzi jak zwalczać presję i nie poddać się wszechogarniającemu stresowi pracując w dziale sprzedaży.

Znam jeszcze jeden, doraźny sposób usuwania złych myśli ze świadomości. Otóż gdy tylko pojawią się w głowie, trzeba zacząć śpiewać albo chociażby nucić jakąś melodię. I ta technika - jak dwie poprzednie - wykorzystuje pewną cechę ludzkiego umysłu: w naszej świadomości może zmieścić się naraz tylko jedna myśl. Kiedy zaczynasz myśleć o czymś innym, to siłą rzeczy wyrzucasz z głowy to, co było tam poprzednio. Właśnie dlatego można sterować swoim myśleniem, przestawiać je na lepsze tory.

Wszystkie te pochwały i nagrody zmierzają do jednego: żebyś sam sobie udowodnił, że jesteś ważny. A kiedy już przestaniesz mieć siebie za nic i zaczniesz się dobrze traktować, inni na pewno się dołączą. To znana prawidłowość: kiedy chcesz zmienić na lepsze nastawienie świata zewnętrznego, zacznij od stosunku do samego siebie. Presja wtedy będzie znikać, jak mgła w letni poranek. Pamiętaj, że to co do siebie mówisz wpływa na twoją sprawność działania.

Techniki relaksacyjne

Co mają wspólnego techniki relaksacyjne z presją w sprzedaży? Regularnie stosowane stają się dobrą ochroną przed nieustannym napięciem emocjonalnym. Są narzędziami do wykorzystania natychmiast, a ich pozytywne skutki są natury zarówno krótko- jak i długoterminowej. W danym momencie kiedy je stosujemy uspokajamy się, a na dłuższą metę stanowią profilaktykę różnego rodzaju schorzeń, u których podstawą jest stres.

Relaksacja jest rozluźnieniem wewnętrznego napięcia, w wyniku, którego zmniejszają się nasze negatywne emocje, takie jak lęk, złość, gniew, zawiść. Celem jest uzyskanie stanu relaksu, a zatem opanowanie wegetatywnych objawów lęku i uzyskanie odprężenia psychicznego. Treningi i ćwiczenia relaksacyjne służą wypracowaniu nawyków wprowadzania się w ten stan. W potocznym rozumieniu relaks jest określany jako rozluźnienie, odprężenie. Bardziej fachowo mówi się o zwolnieniu psychofizycznym, zmniejszeniu napięcia somatopsychicznego (cielesno-psychicznego) czy reakcji demobilizacyjnej (zmniejszenie mobilizacji) organizmu, reakcji relaksu- pierwszy raz terminu tego użył doktor medycyny i profesor Harvardu Herbert Benson podczas prowadzonych badań nad osobami medytującymi. Niezależnie od użytego pojęcia zawsze chodzi o stan przeciwny do stresu i napięcia.

Stosując odpowiednie techniki relaksacyjne możesz osiągnąć spokój wewnętrzny i harmonię. Jeżeli rozluźniasz się 2-3 razy dziennie to ciało ma czas żeby znaleźć swoją wewnętrzną równowagę i radość. Masz wtedy więcej możliwości, aby dać sobie radę z problemami dnia codziennego powodującymi napięcie nerwowe. Afirmacje, bądź wyobrażenia stosowane podczas relaksacji powodują lepsze nastawienie do siebie, życia i ludzi. Daje ci to możliwość o wiele lepszego analizowania i rozwiązywania problemów oraz spojrzenia na nie z dystansu. Te wszystkie korzyści możemy uzyskać dzięki regularnej praktyce relaksacji.

reklama

Ekspert:

Olga Rzycka

Coach, trener, psycholog

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jak nie ulegać presji i stresowi pracując w dziale sprzedaży?
Jak nie ulegać presji i stresowi pracując w dziale sprzedaży?

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Zarzeczny

PR & Account Executive

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »