| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Zarządzanie stresem > Czy pracujesz pod wpływem stresu? - test

Czy pracujesz pod wpływem stresu? - test

Zaprezentowane poniżej ćwiczenie zostało stworzone w celu wyselekcjonowania sytuacji, w których ogarniają nas lęk, strach i niepokój związane z pracą zawodową. Dzięki odpowiedziom na zawarte tu pytania możliwe stanie się zidentyfikowanie tych głównych obszarów, w których lęk, strach i niepokój wpływają na nas najbardziej.

Wypełnij tę krótką ankietę, aby sprawdzić, w jaki sposób niepokój wpływa na Ciebie w miejscu pracy. Należy odpowiedzieć na wszystkie pytania, zaznaczając, jak prawdziwe każde z twierdzeń jest dla Ciebie, i posługując się pięciostopniową skalą, gdzie 1 oznacza twierdzenie mniej prawdziwe, a 5 bardziej prawdziwe. (Prosimy o wybieranie liczb całkowitych, nie zaś ułamków).

Mniej prawdziwe __1__2__3__4__5__Bardziej prawdziwe

1. W moim przypadku niepokój związany z pracą zawodową nie jest jedynie powiązany z poziomem stresu w życiu. Chociaż może zwiększyć się, gdy jestem zdenerwowany, to tak naprawdę niepokój we mnie utrzymuje się bez względu na poziom stresu w danej chwili. _____

2. Obok stresujących zagadnień, takich jak finanse czy napięty plan dnia, odczuwam zdenerwowanie w związku ze zwyczajnymi aspektami pracy, takimi jak interakcje ze współpracownikami, zdolność wykonywania czynności prawidłowo czy też sposób, w jaki postrzega się mnie w pracy. _____

3. Symptomy niepokoju, jakie zdarza mi się czasami odczuwać w pracy, obejmują przyspieszone bicie serca, dreszcze, drgawki, pocenie, niepokój, uczucie bycia spiętym, trudności w koncentracji, wysoki krytycyzm w stosunku do własnej osoby lub też przewidywanie najgorszego. _____

4. Zwykle nie czuję się usatysfakcjonowany własną pracą, chyba że czuję, że wykonana została perfekcyjnie. _____

5. Posiadam wysokie, wyśrubowane standardy związane z jakością mojej pracy. _____

6. Czasami zdarza mi się opóźniać wykonanie zadań ze względu na to, że spędzam wiele czasu, próbując zrobić je po prostu dobrze. _____

7. Często zdarza mi się surowo krytykować własne osiągnięcia zawodowe. _____

8. Często wątpię w moje możliwości osiągnięcia dużego sukcesu zawodowego. _____

9. Podczas pracy często porównuję się z innymi i okazuje się, że oni wypadają znacznie lepiej ode mnie. _____

10. Jeśli trzeba przeprowadzić prezentację w pracy, zaczynam się bardzo denerwować. _____

11. Przemówienia na spotkaniach są dla mnie trudnością. _____

12. Próbuję unikać przedstawiania ustnych raportów i innych prezentacji. _____

13. To dla mnie typowe, że oczekuję najgorszego w pracy. _____

Przeczytaj też: Szef sprzedaży w roli mediatora

14. Ogarnia mnie duży niepokój związany z tym, że spapram robotę. _____

15. Wydaje mi się, iż bardziej od moich współpracowników obawiam się oceny mojej pracy. _____

16. To dla mnie typowe, że angażuję się w działania poprawiające nastrój w pracy, takie jak ograniczanie długości konwersacji, planowanie tego, co mam powiedzieć, lub też ćwiczenie w myślach przebiegu rozmowy. _____

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska SA

Dom Maklerski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »