| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Przywództwo w zespole > Jestem dumny, że jestem menadżerem.

Jestem dumny, że jestem menadżerem.

Kilka lat temu osób posiadających odpowiednie kwalifikacje do zarządzania moglibyśmy szukać ze świecą w ręku. Jednak całkowita ewaluacja, nie tylko naszego myślenia, ale także placówek odpowiedzialnych za „wypuszczanie” dobrych liderów w świat biznesu, przyczyniły się do podwyższenia standardów.

Zatrudniając kompetentnego menedżera, poszukiwanie osób, które mogą pochwalić się jedynie wykształceniem z „zarządzania”, może okazać się błędem. Dzisiejszy dobry menedżer to nie tylko osoba doskonale radząca sobie z tym aspektem swojej pracy, ale również specjalista branży, w której pracuje. Jednak wykorzystanie swojej rozległej wiedzy i wysokich umiejętności to nie wszystko. Czym jeszcze musi wyróżniać się dobry menedżer?

Kim jest menedżer? 

Cechy dobrego menedżera można wyliczać w nieskończoność. Obok charyzmy, kreatywności i silnej wewnętrznej motywacji wymienić warto umiejętności analityczne, interpersonalne czy zdolność do pracy w warunkach stresowych. A to tak naprawdę tylko wierzchołek góry lodowej, ponieważ pod powierzchnią kryją się inne wymagania i kompetencje, bez których osoba zajmująca stanowisko menedżera będzie skazana na porażkę. Co więc jest najważniejsze w tej pracy? Przede wszystkim ciągłe samodoskonalenie. Uzmysłowienie sobie potrzeby rozwoju to klucz do sukcesu w zawodzie, od którego tak wiele zależy. Postawa i umiejętności menedżera są często realnymi elementami sukcesu firmy, i decydują nie tylko o zadowoleniu  przełożonych, ale także o satysfakcji podwładnych. Wydajność i efektywność zespołu to czynniki bezpośrednio zależne od pracy menedżera. Konieczność wykorzystywania w swojej pracy zasobów kapitałowych i pracowniczych wymaga nie tylko podejmowania uzasadnionych, i przemyślanych decyzji, ale i przewidywania oraz elastyczności w przystosowywaniu się do zmieniających się warunków rynkowych. Szczególnie w czasach kiedy słowo "kryzys" na stałe już zagościło w słownikach każdego przeciętnego obywatela. Jednak zdefiniowanie wachlarza cech przeciętnego bądź wzorcowego menedżera może okazać się zbyt trudne. Powstają różnorodne definicje nieskazitelnego menedżera, które niosą za sobą szeroki zakres kompetencji i obowiązków idealnego przywódcy. Warto więc przyjrzeć się, z jakim typem lidera możemy się spotkać w miejscu pracy.

Zobacz: Ile zarabia polski menadżer?

Typy menedżerów

Utworzenie jednolitego i spójnego obrazu wzorcowego menedżera jest poniekąd niemożliwe. Typ menedżera, z jakim mamy do czynienia, zależy przede wszystkim od cech charakteru i strategii. Warto jednak zwrócić uwagę na to, kim jest nasz przełożony i jakie podejście do wykonywanej przez siebie pracy reprezentuje. Harold Leavitt, amerykański psycholog zarządzania, wyróżnił trzy typy menedżerów, które stanowią bazę do kolejnych podziałów. I tak, będąc pracownikiem szeregowym, możemy spotkać się z menedżerem pierwszego typu, którego najbardziej widocznymi cechami są charyzma i wizjonerstwo. To jeden z najbardziej błyskotliwych kierowników, z jakim możemy mieć do czynienia. Jego działania charakteryzuje nowatorskie podejście do zagadnienia, odbiegające od ogólnie przyjętych i stosowanych standardów. Poznamy go również po bezkompromisowej postawie, jaką niejednokrotnie przyjmuje.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Emil Kowalski

www.asib.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »