| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Przywództwo w zespole > Edukacja kadry kierowniczej

Edukacja kadry kierowniczej

Dziś klasyczny model edukacji menedżerów odchodzi do lamusa. Mimo wielu zalet, nie jest on w stanie sprostać wyzwaniom współczesnego rynku. Przyszedł czas na zupełnie nowe trendy w edukacji i rozwoju menedżerów, które mają odpowiedzieć na obecne problemy gospodarcze.

Zarządzanie z ludzką twarzą

Dostrzega się również konieczność kształcenia tzw. umiejętności miękkich, takich jak zdolność do współdziałania czy budowania relacji interpersonalnych. Bowiem, od menedżera oczekuje się bycia liderem, który efekty swojej pracy uzyskuje nie dzięki kontroli, ale przez autorytet i negocjacje. O tym, że zarządzanie za pomocą kar i nagród się nie sprawdza, najlepiej pokazał  kryzys. W sytuacji, gdy nie ma środków na premie, a wypłacalność wynagrodzenia stoi pod znakiem zapytania, menedżer może liczyć tylko na relacje zbudowane w zespole. Jeśli nie zbudował swego autorytetu na zaufaniu, szczerości i zrozumieniu pracowników, nie może spodziewać się, że w kryzysie otrzyma od nich wsparcie. W odpowiedzi na te potrzeby coraz częściej pracodawcy sięgają po coaching, mentoring, które pozwalają na odkrycie w pracowniku ukrytych dotąd zdolności. Nowa ekonomia przypisuje ogromne znaczenie właśnie „czynnikowi ludzkiemu”. Według CBA Business Academy, zarządzanie i edukacja menedżerów powinny stać na dwóch „nogach”, żeby być stabilne. Pierwszą z nich są wysokie kwalifikacje i inne kompetencje bezpośrednio związane z zawodem, natomiast drugą jest rozpoznanie czynników społecznych takich jak ludzkie potrzeby, ich wartości oraz środowisko życia. Nawet najlepszy biznes długo nie postoi  na jednej nodze.

Zobacz serwis: Kadry

Sięgając w przyszłość

Niezależnie od zmieniających się wymagań rynkowych, program edukacji menedżerów powinien być przede wszystkim długoterminowy i zorientowany na przyszłość. Cennym wydaje się szkolenie nie tyle w zakresie bieżących potrzeb i problemów, ale z uwzględnieniem tych, które mają szansę się pojawić. Warto także sugerować się w tej kwestii opiniami pracowników. Badania nad organizacją dowodzą, że pracownicy mający udział w decydowaniu o zmianach firmy chętniej dostosowują się do wprowadzonych ustaleń. Może właśnie dzięki tym sugestiom szkolenia staną się atrakcyjnym czynnikiem rozwoju, a nie tylko przykrą koniecznością. Szkolenia menedżerów to inwestycja w przyszłość, w której każdy kryzys będzie zależał od siły zespołu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Connected Life Magazine

Connected Life Magazine jest pierwszym w Polsce pismem skupiającym uwagę na zagadnieniach z zakresu rosnącego rynku Internetu Rzeczy i szeroko rozumianych usługach connected.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »