| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Przywództwo w zespole > Jak komunikuje się lider?

Jak komunikuje się lider?

Gdy firma nie komunikuje, stwarza pustkę informacyjną, którą często wypełniają opinie i spekulacje osób trzecich. Chcąc ograniczyć ryzyko kreowania przez innych nierzetelnych informacji o danej marce, firmy coraz częściej podejmują dialog z otoczeniem. Osiągnięcie pozycji lidera jest możliwe dzięki równoległej i długofalowej komunikacji opartej nie tylko na pełnieniu roli informatora, ale przede wszystkim doradcy i edukatora.

Chcąc być liderem, organizacja powinna traktować swoich odbiorców jako źródło inspiracji dla niej samej, słuchać ich głosu i aktywnie angażować się w dialog. Podejmowanie tak zwanych działań „nadprogramowych” nie oznacza tylko dzielenia się z odbiorcami swoją wiedzą i doradztwem, ale przede wszystkim robieniem tego w sposób odpowiedzialny. Słowo wypowiedziane rezonuje, trafia do odbiorców i wpływa na proces podejmowania przez nich decyzji.

Polecamy: serwis Etykieta w biznesie

Wiarygodny ekspert lub wizjoner rynku to ważna funkcja, poprzez którą organizacja buduje niezwykle istotne wartości, jakimi są zaufanie do firmy oraz jej dobra reputacja. Warto także zadbać o grupę stałych i potencjalnych klientów, którzy często potrzebują wiedzy z danej branży. Realizując swego rodzaju misję edukacyjną spółka powinna mieć na względzie różne poziomy potrzeb otoczenia, poczynając od podstawowych informacji, a kończąc na specjalistycznej wiedzy. Pełnienie roli edukatora pozwala dodatkowo na bezpośredni kontakt z grupą docelową. Przy określaniu misji edukacyjnej niezmiernie istotnym jest odpowiedni dobór narzędzi, które zapewnią budowę profesjonalnego wizerunku zamiast amatorskiej autopromocji.

Autor: Magdalena Bryksa - specjalistka i konsultant ds. komunikacji, psycholog oraz coach.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wiarygodny ekspert lub wizjoner rynku to ważna funkcja, poprzez którą organizacja buduje niezwykle istotne wartości, jakimi są zaufanie do firmy oraz jej dobra reputacja.
Wiarygodny ekspert lub wizjoner rynku to ważna funkcja, poprzez którą organizacja buduje niezwykle istotne wartości, jakimi są zaufanie do firmy oraz jej dobra reputacja.

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Pluta

analityk w Departamencie Analiz TMS Brokers

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK