REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych

5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych /Fot. Fotolia
5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych /Fot. Fotolia
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Wyszukiwarki internetowe dają ogromne możliwości dotarcia do klientów wstępnie zainteresowanych naszymi usługami, produktami. Zarówno osoby zainteresowane promocją w Google, jak i marketerzy, podejmują często nietrafione decyzje pod kątem promocji w Google. W związku z tym przedstawiam 5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych, których uniknięcie pozwoli na wyróżnienie się na rynku, zdobycie przewagi konkurencyjnej, ściągnięcie wartościowego ruchu oraz w konsekwencji zwiększenie konwersji i sprzedaży. Zalet jest dużo, więc warto wziąć moje propozycje zmian pod uwagę.

1. Pozycjonowanie naturalne skupione tylko na jednej lub kilku frazach kluczowych

Jako manager marketingu internetowego często spotykam się z sytuacją, gdy klient chce pozycjonować się tylko po jednej, bądź też kilku bardzo ogólnych frazach kluczowych. Przykładowo właściciel sklepu z biżuterią myśli tylko o tym, żeby być w TOP10 po frazie biżuteria, z kolei lokalna szkoła angielskiego we Wrocławiu dąży do bycia w TOP10 tylko dla frazy angielski Wrocław. Jest to błędne podejście, które może powodować marnotrawstwo pieniędzy i czasu. Zarówno dla sklepów internetowych, jak i witryn firmowych warto dążyć do osiągnięcia jak najwyższych pozycji w Google dla wielu fraz kluczowych. Dobór odpowiednich fraz jest najważniejszym elementem strategii marketingowej, dlatego też poświęćmy czas na przeanalizowanie konkurencji i potencjalnych fraz kluczowych wpisywanych przez użytkowników. Zalecamy dobór słów ogólnych, poradnikowych, usługowych, produktowych i kierujących do podstron kategorii. Przykładowo dla sklepu z biżuterią warto dobrać następujące frazy kluczowe:

REKLAMA

  • Frazy kierujące do strony głównej: sklep z biżuterią, sklep internetowy z biżuterią, biżuteria sklep internetowy itp.
  • Frazy kierujące do podstron kategorii: biżuteria złota sklep internetowy, pierścionki różowe złoto sklep itp.
  • Frazy kierujące do podstron produktowych: pierścionek koniczynka okrągła różowe złoto, bransoletka ze srebrną zawieszką z koniczyną na grubym sznurku itp.
  • Frazy poradnikowe: co znaczy biżuteria rodowana, co to jest biżuteria pozłacana itp.
  • Frazy lokalne (dla stacjonarnych oddziałów sklepu): sklep z biżuterią kraków, biżuteria ślubna kraków itp.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Narzędzia do analizy słów kluczowych

W celu doboru odpowiednich fraz kluczowych korzystajmy z następujących narzędzi:

  • Google Keyword Planer - https://adwords.google.com/KeywordPlanner - narzędzie Google pozwalające określić miesięczną ilość wyszukiwań danych fraz w wyszukiwarce.
  • Answerthepublic.com – proste narzędzie przedstawiające sugestie pytań związanych z danymi frazami kluczowymi.
  • Keywordtool.io – narzędzie do planowania słów kluczowych, podające sugestie doboru fraz.
  • Ubersuggest.io – niezwykle użyteczne narzędzie pozwalające na wygenerowanie sugestii fraz kluczowych.

Zachęcam do korzystania z jak największej ilości narzędzi – dzięki nim możemy uzyskać duży zestaw fraz kluczowych dobranych adekwatnie do trendów wyszukiwarki. Pamiętajmy także o własnej analizie konkurencji i podpowiedzi, jakie daje nam wyszukiwarka Google.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2. Brak wykorzystania możliwości jakie daje Google Moja Firma

Google Moja Firma to usługa dedykowana zarówno dla dużych i małych przedsiębiorstw, jak i dla i organizacji. Jest doskonałym źródłem ruchu, wpływa także znacząco na kwestie wizerunkowe. Dobrze zoptymalizowany i uzupełniony profil firmowy to prawdziwy klucz do sukcesu w wyszukiwarkach internetowych. Warto więc nie tylko utworzyć profil, lecz także wykonać odpowiednią optymalizację i przeprowadzać cykliczne aktualizacje informacji.

Aby wizytówka Google Moja Firma pojawiała się wysoko w Google należy zadbać o następujące rzeczy:

  • Uzupełnienie wszystkich danych firmowych;
  • Dodanie godzin pracy;
  • Odpowiedni dobór kategorii;
  • Implementację zdjęć we wszystkich kategoriach;
  • Angażowanie użytkowników poprzez budowę relacji – w szczególności zadbaj o to, by zadowoleni klienci wstawili opinie o Twojej firmie. Poproś część klientów o zadanie pytań odnośnie Twoich usług. Oczywiście pamiętaj o przekazaniu odpowiedzi na pytania;
  • Dodawaj regularne aktualizacje – wstawiaj informacje o promocjach, wydarzeniach, ofertach specjalnych.

Utworzenie i edycja profilu w Google Moja firma jest prosta i nie zajmuje dużo czasu. Warto utworzyć i poprawnie zoptymalizować własny profil firmowy w najpopularniejszej wyszukiwarce w Polsce, dzięki czemu możemy uzyskać zwiększony ruch na stronie. Pamiętajmy także o tym, że wpływ na widoczność profilu ma także fakt pozycjonowania domeny firmowej.

Zobacz: Reklama

3. Niewykorzystywanie bloga

Przeglądając wpisy w mediach społecznościowych czy też w artykułach branżowych, możemy znaleźć hasło, które powinno się uwzględniać w strategii marketingu w wyszukiwarkach internetowych: Content is the king. To właśnie treść jest obecnie najważniejszym czynnikiem, który wpływa zarówno na zaangażowanie użytkowników, jak i na roboty wyszukiwarki. Dlatego też warto zadbać o to, by treść przyciągała także użytkowników na naszą stronę internetową. Oprócz odpowiednio dobranych i zoptymalizowanych treści informacyjnych i reklamowych na stronie firmowej warto również uruchomić bloga firmowego. Dobrze prowadzony blog firmowy generuje następujące efekty:

  • Wzrost ruchu,
  • Lepsze pozycje w Google dla całej witryny,
  • Treści, które możemy wykorzystać w social media,
  • Budowa świadomości marki,
  • Wzrost sprzedaży,
  • Odpowiednia relacja z klientami.

Jeżeli nie masz pomysłu, jakie treści są właściwe na bloga firmowego, przedstawiam kilka propozycji, które można wykorzystać w każdej branży:

  • Aktualności z branży wraz z komentarzem specjalistów.
  • Firmowe wydarzenia i aktualności – udział w targach, zmiany kadrowe.
  • Wpisy poradnikowe.
  • Instrukcje.
  • Badania i statystyki.
  • Case study.

Blog firmowy daje także możliwość osiągnięcia wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Dobrze przygotowane artykuły mogą być źródłem konwertującego ruchu z wyników organicznych.

4. Brak wdrożenia rich snippets

Zacznijmy od definicji: rich snippets to rozszerzenia dotyczące stron, które pojawią się w wynikach wyszukiwania Google. Ich stosowanie pozwala na wyróżnienie się wśród konkurencji.

Możemy wykorzystywać następujące typy informacji:

  • Opinie i recenzje.
  • Oceny w opiniach.
  • Osoby.
  • Zdarzenia.
  • Przepisy.
  • Zakupy i produkty.
  • Menu (breadcrumbs).
  • Filmy wideo.

Największą zaletą stosowania rich snippets jest zwiększona ilość kliknięć w adresy, które wykorzystują fragmenty rozszerzone. Dzięki temu możemy wyróżnić się na tle monotonnej konkurencji i uzyskać nad nią przewagę, nawet pomimo niższych pozycji w Google. Dodatkowo witryny z rich snippets bardziej przyciągają wzrok użytkowników w wynikach wyszukiwania oraz podnoszą CTR. Implementację rich snippets możemy wykonać sami, zlecić profesjonalnej agencji lub programiście. Po wdrożeniu zalecam przetestować dane wykorzystując oficjalne narzędzie Google: https://search.google.com/structured-data/testing-tool.

5. Zaniedbywanie kwestii wizerunkowych

Większość właścicieli firm dba o pozytywny wizerunek swojego przedsiębiorstwa wśród obecnych i potencjalnych klientów. Ale czy dbamy także o pozytywny wizerunek w Internecie? Na podstawie relacji klientów naszej agencji możemy stwierdzić, iż jest to jedna z bardziej zaniedbywanych kwestii w marketingu internetowym. A warto pamiętać o tym, że konsumenci przed dokonaniem zakupu sprawdzają opinie w internecie – dla części z nich opinie znalezione w sieci mają decydujący wpływ na zakup produktu lub usługi. Zadbajmy więc o wizerunek naszej marki nie tylko w social media, lecz także w Google. Sprawdźmy, jakie wyniki wyszukiwania znajdziemy po frazach typu:

  • „Nazwa firmy” opinie.
  • „Nazwa firmy” forum.

Wpływ na wizerunek marki mogą mieć także opinie pracowników, dlatego też warto także przeanalizować frazy typu

  • „Nazwa firmy” praca.
  • „Nazwa firmy” praca opinie itp.

REKLAMA

Pamiętajmy także o zadbaniu o opinie naszej firmy w Google Moja Firma. Poprośmy zadowolonych klientów o wystawienie opinii. Zwróćmy uwagę także na to, by za każdym razem odpowiadać merytorycznie na każdą negatywną opinię – dzięki temu zaprezentujemy własną firmę jako rzetelną i profesjonalną. W końcu niezadowoleni klienci znajdą się zawsze.

Powyższa lista jest tylko krótkim zestawieniem najczęściej popełnianych błędów przy wdrażaniu kampanii marketingowych w wyszukiwarkach internetowych. Wskazówki powinny pomóc każdej osobie zaangażowanej przy przygotowaniu, wdrażaniu i analizie skuteczności kampanii w Google.

Autor: Łukasz Jaworski, e-marketing manager

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA