| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > 5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych

5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych

Wyszukiwarki internetowe dają ogromne możliwości dotarcia do klientów wstępnie zainteresowanych naszymi usługami, produktami. Zarówno osoby zainteresowane promocją w Google, jak i marketerzy, podejmują często nietrafione decyzje pod kątem promocji w Google. W związku z tym przedstawiam 5 istotnych błędów w podejściu do marketingu w wyszukiwarkach internetowych, których uniknięcie pozwoli na wyróżnienie się na rynku, zdobycie przewagi konkurencyjnej, ściągnięcie wartościowego ruchu oraz w konsekwencji zwiększenie konwersji i sprzedaży. Zalet jest dużo, więc warto wziąć moje propozycje zmian pod uwagę.

1. Pozycjonowanie naturalne skupione tylko na jednej lub kilku frazach kluczowych

Jako manager marketingu internetowego często spotykam się z sytuacją, gdy klient chce pozycjonować się tylko po jednej, bądź też kilku bardzo ogólnych frazach kluczowych. Przykładowo właściciel sklepu z biżuterią myśli tylko o tym, żeby być w TOP10 po frazie biżuteria, z kolei lokalna szkoła angielskiego we Wrocławiu dąży do bycia w TOP10 tylko dla frazy angielski Wrocław. Jest to błędne podejście, które może powodować marnotrawstwo pieniędzy i czasu. Zarówno dla sklepów internetowych, jak i witryn firmowych warto dążyć do osiągnięcia jak najwyższych pozycji w Google dla wielu fraz kluczowych. Dobór odpowiednich fraz jest najważniejszym elementem strategii marketingowej, dlatego też poświęćmy czas na przeanalizowanie konkurencji i potencjalnych fraz kluczowych wpisywanych przez użytkowników. Zalecamy dobór słów ogólnych, poradnikowych, usługowych, produktowych i kierujących do podstron kategorii. Przykładowo dla sklepu z biżuterią warto dobrać następujące frazy kluczowe:

  • Frazy kierujące do strony głównej: sklep z biżuterią, sklep internetowy z biżuterią, biżuteria sklep internetowy itp.
  • Frazy kierujące do podstron kategorii: biżuteria złota sklep internetowy, pierścionki różowe złoto sklep itp.
  • Frazy kierujące do podstron produktowych: pierścionek koniczynka okrągła różowe złoto, bransoletka ze srebrną zawieszką z koniczyną na grubym sznurku itp.
  • Frazy poradnikowe: co znaczy biżuteria rodowana, co to jest biżuteria pozłacana itp.
  • Frazy lokalne (dla stacjonarnych oddziałów sklepu): sklep z biżuterią kraków, biżuteria ślubna kraków itp.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Narzędzia do analizy słów kluczowych

W celu doboru odpowiednich fraz kluczowych korzystajmy z następujących narzędzi:

  • Google Keyword Planer - https://adwords.google.com/KeywordPlanner - narzędzie Google pozwalające określić miesięczną ilość wyszukiwań danych fraz w wyszukiwarce.
  • Answerthepublic.com – proste narzędzie przedstawiające sugestie pytań związanych z danymi frazami kluczowymi.
  • Keywordtool.io – narzędzie do planowania słów kluczowych, podające sugestie doboru fraz.
  • Ubersuggest.io – niezwykle użyteczne narzędzie pozwalające na wygenerowanie sugestii fraz kluczowych.

Zachęcam do korzystania z jak największej ilości narzędzi – dzięki nim możemy uzyskać duży zestaw fraz kluczowych dobranych adekwatnie do trendów wyszukiwarki. Pamiętajmy także o własnej analizie konkurencji i podpowiedzi, jakie daje nam wyszukiwarka Google.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krystyna Kwapisz

Radca prawny.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK