| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Kierunki rozwoju dziennikarstwa internetowego

Kierunki rozwoju dziennikarstwa internetowego

Nieustanie obserwuje się rozwój rynku informacji. Można zauważyć ten rozwój poprzez powstawanie licznych portali tematycznych i specjalistycznych. Równocześnie rozbudowano serwisy firmowe (szczególnie firm ogólnokrajowych i międzynarodowych) w zakresie informacji dla klientów, informacji o firmie, jej polityce i produktach. Na rynek wydawniczy wprowadzono magazyny i biuletyny instytucji i firm badawczych.

Obok tradycyjnego dziennikarstwa znacznie wzrosła liczba tekstów dziennikarstwa społecznego oraz blogów. Znacznie rozwinął się rynek publikacji i prezentacji reklamowych i promocyjnych.

Dziennikarstwo firmowe stało się niezależnym i powszechnym medium ukierunkowanym na komunikacje i budowanie relacji z klientem. Wprowadzono informacje oraz sieć komunikacji dla współpracowników i prasy tradycyjnej. Ograniczono promocje i publikacje reklamowe na portalach tematycznych i specjalistycznych z powodu spadku zainteresowania czytelników tymi serwisami. Stale rozwija się współpraca z mediami i wydawnictwami tradycyjnymi w zakresie publikacji reklamowych, nagrań video i telewizyjnych oraz klasycznych reklam. Na niskim poziomie utrzymuje się zainteresowanie firm blogami i prywatnymi stronami, częściej prezentacje i publikacje firm są udostępniane na portalach społecznościowych.

Dziennikarstwo społeczne, prywatne i blogi są często wykorzystywane przez wydawnictwa i media jako element rynku dziennikarskiego. Największe i najmocniejsze wydawnictwa i portale utrzymują jednak ograniczony dostęp - tylko dla dziennikarzy lub specjalistów, ekspertów. Portale, które pozwalają na publikacje każdemu internaucie nie są dobrze odbierane, prezentowane treści są niskiej jakości co powoduje utratę czytelników.

Wzrost zainteresowania wydawnictwami specjalistycznymi i sektorowymi jest znaczny, perspektywy wzrostu na kolejne lata są znaczne. Firmy i internauci chętnie korzystają z tradycyjnych, znanych i sprawdzonych źródeł. Uznana marka, reputacja i powszechność jest atutem, który przyciąga wielu nowych czytelników. Rozbudowa współpracy w tym zakresie dotyczy płatnego dostępu do wybranych informacji, często jest opłacane w postaci prenumeraty lub okresowego abonamentu dla wybranych osób, wybranych biur w firmie lub firm.

Zobacz: Jak stworzyć skuteczną reklamę?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Eco Carport

Producent i dystrybutor wiat z drewna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »