REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kierunki rozwoju dziennikarstwa internetowego

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
dziennikarstwo internetowe
dziennikarstwo internetowe

REKLAMA

REKLAMA

Nieustanie obserwuje się rozwój rynku informacji. Można zauważyć ten rozwój poprzez powstawanie licznych portali tematycznych i specjalistycznych. Równocześnie rozbudowano serwisy firmowe (szczególnie firm ogólnokrajowych i międzynarodowych) w zakresie informacji dla klientów, informacji o firmie, jej polityce i produktach. Na rynek wydawniczy wprowadzono magazyny i biuletyny instytucji i firm badawczych.

Obok tradycyjnego dziennikarstwa znacznie wzrosła liczba tekstów dziennikarstwa społecznego oraz blogów. Znacznie rozwinął się rynek publikacji i prezentacji reklamowych i promocyjnych.

REKLAMA

REKLAMA

Dziennikarstwo firmowe stało się niezależnym i powszechnym medium ukierunkowanym na komunikacje i budowanie relacji z klientem. Wprowadzono informacje oraz sieć komunikacji dla współpracowników i prasy tradycyjnej. Ograniczono promocje i publikacje reklamowe na portalach tematycznych i specjalistycznych z powodu spadku zainteresowania czytelników tymi serwisami. Stale rozwija się współpraca z mediami i wydawnictwami tradycyjnymi w zakresie publikacji reklamowych, nagrań video i telewizyjnych oraz klasycznych reklam. Na niskim poziomie utrzymuje się zainteresowanie firm blogami i prywatnymi stronami, częściej prezentacje i publikacje firm są udostępniane na portalach społecznościowych.

Dziennikarstwo społeczne, prywatne i blogi są często wykorzystywane przez wydawnictwa i media jako element rynku dziennikarskiego. Największe i najmocniejsze wydawnictwa i portale utrzymują jednak ograniczony dostęp - tylko dla dziennikarzy lub specjalistów, ekspertów. Portale, które pozwalają na publikacje każdemu internaucie nie są dobrze odbierane, prezentowane treści są niskiej jakości co powoduje utratę czytelników.

Wzrost zainteresowania wydawnictwami specjalistycznymi i sektorowymi jest znaczny, perspektywy wzrostu na kolejne lata są znaczne. Firmy i internauci chętnie korzystają z tradycyjnych, znanych i sprawdzonych źródeł. Uznana marka, reputacja i powszechność jest atutem, który przyciąga wielu nowych czytelników. Rozbudowa współpracy w tym zakresie dotyczy płatnego dostępu do wybranych informacji, często jest opłacane w postaci prenumeraty lub okresowego abonamentu dla wybranych osób, wybranych biur w firmie lub firm.

Zobacz: Jak stworzyć skuteczną reklamę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W kolejnych latach prognozowany jest znaczny wzrost zainteresowania prezentacjami i reportażami telewizyjnymi i video. Rynek ten wymaga znacznych nakładów finansowych od wydawnictw i mediów oraz rozpowszechnienia tej formy dla szerokiego odbiorcy. Barierą jest niedopasowanie sprzętu komputerowego i programów IT. Wielu internautów nie korzysta z  innowacji i aktualizacji oprogramowania i sprzętu, prezentacje wideo i TV online wymagają nowoczesnego sprzętu i oprogramowania.

Obecnie jest wprowadzany również rynek informacji mobilnej, szczególnie na smartphone  i tablety. Urządzenia te są popularyzowane i wprowadzane na rynek, jednak wysokie ceny i innowacyjność zniechęca wielu użytkowników. Tendencje te będą się zmieniać w kolejnych latach. Obok wydawnictw znaczny udział w tym rynku dotyczy telefonii  komórkowej  i firm z branży IT.

Innowacyjność na polskim rynku informacji opiera się na rynku informacji mobilnej oraz telewizji online. Popularyzacja tych rozwiązań będzie głównym celem wydawnictw i mediów. Równocześnie rynek dziennikarstwa internetowego będzie ukierunkowany na specjalizację i przekazywanie informacji (newsy, aktualności, raporty, opinie, komentarze).

Zobacz: Wymagania firm wobec rynku reklamowego

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA