| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Kierunki rozwoju dziennikarstwa internetowego

Kierunki rozwoju dziennikarstwa internetowego

Nieustanie obserwuje się rozwój rynku informacji. Można zauważyć ten rozwój poprzez powstawanie licznych portali tematycznych i specjalistycznych. Równocześnie rozbudowano serwisy firmowe (szczególnie firm ogólnokrajowych i międzynarodowych) w zakresie informacji dla klientów, informacji o firmie, jej polityce i produktach. Na rynek wydawniczy wprowadzono magazyny i biuletyny instytucji i firm badawczych.

W kolejnych latach prognozowany jest znaczny wzrost zainteresowania prezentacjami i reportażami telewizyjnymi i video. Rynek ten wymaga znacznych nakładów finansowych od wydawnictw i mediów oraz rozpowszechnienia tej formy dla szerokiego odbiorcy. Barierą jest niedopasowanie sprzętu komputerowego i programów IT. Wielu internautów nie korzysta z  innowacji i aktualizacji oprogramowania i sprzętu, prezentacje wideo i TV online wymagają nowoczesnego sprzętu i oprogramowania.

Obecnie jest wprowadzany również rynek informacji mobilnej, szczególnie na smartphone  i tablety. Urządzenia te są popularyzowane i wprowadzane na rynek, jednak wysokie ceny i innowacyjność zniechęca wielu użytkowników. Tendencje te będą się zmieniać w kolejnych latach. Obok wydawnictw znaczny udział w tym rynku dotyczy telefonii  komórkowej  i firm z branży IT.

Innowacyjność na polskim rynku informacji opiera się na rynku informacji mobilnej oraz telewizji online. Popularyzacja tych rozwiązań będzie głównym celem wydawnictw i mediów. Równocześnie rynek dziennikarstwa internetowego będzie ukierunkowany na specjalizację i przekazywanie informacji (newsy, aktualności, raporty, opinie, komentarze).

Zobacz: Wymagania firm wobec rynku reklamowego

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marta Zofia Gan

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »