| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Popularność przekazów reklamowych online

Popularność przekazów reklamowych online

Rynek reklamowy jest sposobem na utrzymanie i rozwój sieci wydawniczych. Obok korzyści są widoczne również obciążenia jakie napotykają wydawnictwa przy prowadzeniu akcji reklamowych i marketingowych. Wielu czytelników negatywnie ocenia nadmiar akcji reklamowych. Problemy tego typu są coraz częściej widoczne w sieci www.

Ekspansywne akcje reklamowe zakłócają odbiór  publikacji, tekstów, filmów czy prezentacji. Czytelność przekazu dziennikarskiego spada, na pierwszej stronie dostępne są linki i odnośniki reklamowe.

Internet jest najmocniej obciążonym medium w zakresie reklamy, zainteresowanie reklamą internetową rośnie. Nowe sposoby realizacji akcji promocyjnych opierają się o emocje odbiorcy i zwracanie uwagi.  Intensywne kolory, przemieszczająca się reklama i bannery, zasłanianie strony  mają być sposobem na zaangażowanie i przekonanie użytkownika Internetu  do produktu i firmy. Wydawnictwa internetowe tracą czytelników i wizerunek przy zbyt dużym zaangażowaniu w akcje reklamowe.

Zobacz: Rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron

Promocja poza zakresem tematyki magazynku online lub sprzeczna z tematem również jest negatywnie odbierana przez czytelników. Utrata wiarygodności i marki przez błędne programy promocji w wydawnictwie stają się problemem i znacznym obciążeniem (również finansowym). Magazyny i gazety online zaangażowane w akcje marketingowe w swojej branży i tematyce, są oceniane pozytywnie.  Określony wizerunek i marka jest sposobem na uzyskanie miejsca w branży i na rynku.

W roku 2012 zainteresowanie reklamą interaktywną wrosło o kilka procent. Zainteresowanie rynkiem reklamy online o ok 16% w tym roku. Firmy szukają nowych sposobów na promocję w sieci, głównie w oparciu o grafikę i interaktywność w przekazie. Najmocniej zaangażowane branże w akcje promocyjne to – telekomunikacja, design, produkty dla domu i FMCG (produkty konsumenckie). Efektem jest wprowadzanie reklam multimedialnych i interaktywnych. Promocja w tych branżach opiera się o innowacje, nowości. Branże te są mocno zaangażowane w projektowanie usług IT (również graficznych), co przekłada się na działalność promocyjną i reklamową. Branże te należą do liderów w zakresie innowacji IT i grafiki. Przez kolejne lata  branża telekomunikacji oraz branża IT będzie rozbudowywana, również na rynku reklamowym. Multimedialne prezentacje, wizualizacje 3D, interaktywne gry i publikacje są kolejnym elementem dla branży reklamy.

Zobacz: Rynek reklamy w Polsce

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Król

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »