| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Grass roots marketing - co to takiego?

Grass roots marketing - co to takiego?

Internet jako najdynamiczniej rozwijające się zjawisko w przeciągu ostatnich kilkunastu lat doprowadził do wykreowania się szeregu różnych innowacji w praktycznie każdej dziedzinie ludzkiego życia. Począwszy od możliwości swobodnej komunikacji w każdym zakątku świata, czy zrewolucjonizowanie systemu wymiany handlowej, Internet niewątpliwie w dużej mierze przyczynił się także do zapoczątkowania wielu technik promocyjnych kreując tym samym nowe rozdziały w nauce marketingu.

Z uwagi na dynamiczny charakter Internetu nawet najnowocześniejsze rozwiązanie nie pozostaje idealne na wieki w związku z czym mamy możliwość regularnego obserwowania czegoś, co można uznać za „technologiczne przetasowania”. Zgodnie z tym założeniem możemy zauważyć, że ostatnimi czasy coraz częściej możemy usłyszeć o nowym zjawisku zwanym Grass roots. Co to takiego?

Ta, z pozoru tajemniczo brzmiąca nazwa, to w rzeczywistości określenie najnowszej metody stosowanej w marketingu. Grass roots marketing, to przede wszystkim szereg działań nastawionych na kreację tożsamości marek nastawionych głównie na grupę klientów określanych jako „young adults”. Jego innowacyjność wyraża się w tym, iż nie stanowi on zupełnie nowego narzędzia, ale zbiór dotychczas wykorzystywanych i sprawdzonych metod dając mu tym samym większe szanse na osiągnięcie założonego celu. W związku z tym, mówiąc o kampanii Grass roots nawiązujemy do kompleksowych działań wykorzystujących min. marketing szeptany (głównie oparty o grupę trendsetter`ów), czy odpowiedni wybór produktów stanowiących wsparcie w zakotwiczeniu wizerunku marki. 

Polecamy: Jak reklamować się w internecie

Warto pamiętać, że ogół działań stanowiących Grass roots marketing opiera się na technikach ściśle powiązanych ze społecznościami, a sam efekt końcowy ma głównie na celu danie konsumentowi poczucia, że produkt, który użytkuje pozwala mu na wyróżnienie się z tłumu, przy jednoczesnej świadomości przynależności do określonej społeczności. Ma to oczywiście swoje dobre i złe strony. Opierając naszą kampanię marketingową o kreowanie się w szeregu społecznościach mamy ogromną szansę bardzo szybkiego zaistnienia w świadomości konsumenckiej i zyskania tym samym rzeszy klientów.

Z drugiej strony opierając się na marketingu szeptanym w bardzo krótkim czasie w zasadzie tracimy kontrolę nad kierunkiem rozwoju naszej kampanii. Innymi słowy pałeczkę przejmują zupełnie obcy ludzie. Proszę sobie w tym momencie wyobrazić, co by się stało gdyby produkt został negatywnie przyjęty przez użytkowników? Już na samym początku masa negatywnych opinii poszłaby w świat bez naszej kontroli.

Niewątpliwie Grass roots marketing stanowi niebanalną i wysoce innowacyjną technikę wspomagającą kampanie reklamowe. Jak każdy internetowy twór ma to do siebie, że przynajmniej w teorii jest znacznie lepszy i funkcjonalniejszy od swoich poprzedników, choć w tym przypadku raczej nie powinno mówić się o środku zastępczym, a raczej o alternatywnej formie marketingowej.

Obecnie z uwagi na początkowe stadium rozwoju w naszym regionie jest mi ciężko w jakikolwiek sposób wydawać oceny na temat przydatności i skuteczności oferowanych technik. Ale skoro to dopiero początek, to może warto zaryzykować i stać się tym jednym z pierwszych, by w przyszłości móc zebrać całą śmietankę? 

Polecam: Jak założyć własną firmę

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

KPDA Biuro rachunkowe

Doradztwo podatkowe, księgowość dla firm i obsługa w zakresie sprawozdawczości, kadr i płac oraz audytu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »