| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Jakiej reklamy nie mogą stosować apteki?

Jakiej reklamy nie mogą stosować apteki?

Reklamą produktu leczniczego jest, co do zasady każda forma informowania z zachęcaniem do nabycia leku, jeżeli jest stosowana w celu zwiększenia jego sprzedaży. Ważnym elementem takiej reklamy jest zamiar wywołania reakcji potencjalnych klientów. Zatem za reklamę produktu leczniczego można uznać każdą działalność, jeżeli jej celem jest zwiększenie sprzedaży. Jednak prawo zabrania niektórych form reklamy.

Niektóre formy reklamy działalności apteki czy też punktów aptecznych są zabronione. Prawo farmaceutyczne zabrania reklamy produktów leczniczych:

  • niedopuszczonych do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • zawierającej informacje niezgodne z Charakterystyką Produktu Leczniczego albo z Charakterystyką Produktu Leczniczego Weterynaryjnego.

Ponadto zabronione jest kierowania do publicznej wiadomości reklamy dotyczącej produktów leczniczych:

  • wydawanych wyłącznie na podstawie recepty;
  • zawierających środki odurzające i substancje psychotropowe;
  • umieszczonych na wykazach leków refundowanych, zgodnie z odrębnymi przepisami, oraz dopuszczonych do wydawania bez recept o nazwie identycznej z umieszczonymi na tych wykazach (przy czym nie dotyczy to niektórych szczepień ochronnych w komunikacie Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczącym chorób zakaźnych i zakażeń).

Sprawdź jak można założyć aptekę

Co z prezentami dla lekarzy i farmaceutów?

Nie ulega wątpliwości, że najlepsza reklama danego produktu to polecenie danego specyfiku na przykład przez farmaceutę, który sam przekonany jest o walorach danego produktu. Wiele firm wykorzystuje tę możliwość organizując szkolenia dla personelu apteki. Jednak prawo farmaceutyczne zabrania kierowania do takich osób (osób prowadzących obrót produktami leczniczymi jak i uprawnionych do wystawiania recept) reklamy produktu leczniczego polegającej na wręczaniu, oferowaniu i obiecywaniu korzyści materialnych, prezentów i różnych ułatwień, nagród, wycieczek oraz organizowaniu i finansowaniu spotkań promocyjnych produktów leczniczych, podczas których przejawy gościnności wykraczają poza główny cel tego spotkania. Osoby takie mają zakaz przyjmowania korzyści za wyjątkiem przedmiotów o wartości materialnej nieprzekraczającej kwoty 100 złotych, związanych z praktyką medyczną lub farmaceutyczną, opatrzonych znakiem reklamującym daną firmę lub produkt leczniczy.

Nieprzestrzeganie przepisów w zakresie reklamy jest karane. Karze grzywnie podlega ten, kto nie będąc uprawnionym, prowadzi reklamę produktów leczniczych, jak również prowadzi reklamę produktów leczniczych niedopuszczonych do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub prowadzi reklamę niezgodną z Charakterystyką Produktu Leczniczego.

Zobacz koniecznie zdrowie.wieszjak.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Robert Ofiara

Kancelaria Adwokacka

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »