| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Czym jest reklama produktu leczniczego?

Czym jest reklama produktu leczniczego?

Specjaliści twierdzą, że prowadzenie aptek i to biznes odporny na recesję. Z pewnością mimo trudnej sytuacji materialnej wiele osób nie zrezygnuje z zakupów w aptece, jednak w obliczu dużej konkurencji na tym rynku apteki muszą walczyć o klienta. Najlepszą metodą jest jak wiadomo – reklama. Sprawdź jednak co mówi prawo farmaceutyczne na ten temat.

Zgodnie z art. 52 prawa farmaceutycznego reklamą produktu leczniczego jest działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu zwiększenie: liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych.

Co obejmuje reklama produktu leczniczego?

Reklama produktu leczniczego obejmuje w szczególności:

  • reklamę produktu leczniczego kierowaną do publicznej wiadomości;
  • reklamę produktu leczniczego kierowaną do osób uprawnionych do wystawiania
  • recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi;
  • odwiedzanie osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi przez przedstawicieli handlowych lub medycznych;
  • dostarczanie próbek produktów leczniczych;
  • sponsorowanie spotkań promocyjnych dla osób upoważnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi;
  • sponsorowanie konferencji, zjazdów i kongresów naukowych dla osób upoważnionych
  • do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Polecamy: Sprawdź jak można założyć aptekę

W świetle przepisów ustawy prawo farmaceutyczne pewne działania nie są uznawane za reklamę produktów leczniczych.

Za reklamę produktów leczniczych nie uważa się:

  • informacji umieszczonych na opakowaniach oraz załączonych do opakowań produktów leczniczych, zgodnych z pozwoleniem na dopuszczenie do obrotu;
  • korespondencji, której towarzyszą materiały informacyjne o charakterze niepromocyjnym niezbędne do udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące konkretnego produktu leczniczego;
  • ogłoszeń o charakterze informacyjnym niekierowanych do publicznej wiadomości dotyczących w szczególności zmiany opakowania, ostrzeżeń o działaniach niepożądanych, pod warunkiem że nie zawierają treści odnoszących się do właściwości produktów leczniczych;
  • katalogów handlowych lub list cenowych, zawierających wyłącznie nazwę własną, nazwę powszechnie stosowaną, dawkę, postać i cenę produktu leczniczego, a w przypadku produktu leczniczego objętego refundacją – cenę urzędową detaliczną, pod warunkiem, że nie zawierają treści odnoszących się do właściwości produktów leczniczych, w tym do wskazań terapeutycznych;
  • informacji dotyczących zdrowia lub chorób ludzi i zwierząt, pod warunkiem, że nie odnoszą się nawet pośrednio do produktów leczniczych;
  • udostępniania Charakterystyki Produktu Leczniczego albo Charakterystyki Produktu Leczniczego Weterynaryjnego.

Polecamy zdrowie.wieszjak.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sebastian Wybranowski

Adwokat, specjalista z zakresu prawa cywilnego i rodzinnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »