| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Czy product placement jest szansą dla małych firm

Czy product placement jest szansą dla małych firm

Tradycyjna reklama przestaje przynosić pożądane efekty. Odbiorca zaczyna ją zwyczajnie ignorować. Jak wybrnąć z tej sytuacji i przekonać konsumenta do swojego produktu nie wydając na kampanię wielu milionów?

Product placement to strategia polegająca na umieszczaniu konkretnego produktu w różnego rodzaju przekazach telewizyjnych lub prasowych. Nie jest to reklama bezpośrednia, dzięki czemu jej skuteczność (związana z wiarygodnością przekazu) jest wysoka.

Ostatnimi czasy wiele osób nie dziwił już fakt, ze bohater ulubionego serialu spożywał zawsze kawę tego samego producenta, ale korzystał z telefonu konkretnej marki. Przyzwyczajenie konsumenta i silne związanie go z produktem to dwie największe armaty wytoczone na rynku reklamy przez tę formę marketingu.

Polecamy: serwis Reklama

Podstawową zasadą rządzącą tą formą reklamy jest subtelność przekazu. Nie ma ona na celu prezentacji zalet produktu za wszelką cenę, wszelkimi możliwymi metodami. Ma poprzez swoją wiarygodność zachęcić do zakupu. Skuteczność związana z postawą konsumenta, który bombardowany zwykłymi reklamami po pewnym czasie je zwyczajnie ignoruje. Z raportu Genious wynika, że aż czterech na pięciu internautów odnosi się negatywnie do tradycyjnej reklamy internetowej.

Taką reklamę można wykorzystać w Internecie. Szczególnie skuteczne wydaja się tu videoprezntacje np. na portalach kulinarnych, które pozwalają zaprezentować produkt podczas użycia w konkretnym przypadku.

 Polecamy: Jak poprawić skuteczność kampanii reklamowej

Prezentacja pozwala na budowanie pozytywnych emocji i osiągnięcia celu przy niewielkich nakładach finansowych. Możliwe do pokrycia koszty związane z kampaniami w sieci pozwolą uczestniczyc w product placement także małym firmom. Podejmując takie działanie warto skupić się na Internecie, ponieważ będąca w przygotowaniu nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji nakazuje informować o  tego typu działaniach  w przekazach telewizyjnych.

Autor: Paulina Stępień

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krystian Marczak

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »