| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Jak poprawić skuteczność kampanii reklamowej

Jak poprawić skuteczność kampanii reklamowej

Każda kampania ma jeden cel. Musi przykuć uwagę potencjalnego konsumenta oraz nakłonić go do zakupienia konkretnego produktu czy usługi. Tu najważniejsza jest skuteczność, która przekłada się bezpośrednio na nominały w portfelu. Jak poprowadzić kampanię by przyniosła pożądane efekty?

Co za dużo to niezdrowo

Wysyłanie informacji reklamowej na skrzynki mejlowe pięć razy w tygodniu mija się z celem przede wszystkim dlatego, że odbiorca po pewnym czasie zwyczajnie ignoruje taki newsletter.

Wszystko to nic

Przeprowadzanie kampanii wszędzie, wszystkimi metodami i kierowanie jej do wszystkich to mijanie się z celem. Najskuteczniejsze są te kampanie, które nastawione są na konkretną grupę konsumencką.

Ej jako uniwersalne imię

Podstawą skuteczności jest bezpośredni zwrot do odbiorcy oraz unikanie używania fraz typu „Szanowna Pani/ Szanowny Panie Edward”, które świadczą jedynie o naszym rozdwojeniu jaźni.

Zwracać trzeba się bezpośrednio. To wcale nie znaczy, że każdego mejla czy esemesa wypisać trzeba ręcznie. Wystarczy nawiązać kontakt z firmą, która dysponuje narzędziami do personalizacji kampanii.

Halo, tu baza

Dobra baza danych musi zawierać preferencje konsumenckie. Uzyskanie kontaktu z klientem powinno być poprzedzone zgodą na otrzymanie informacji reklamowej. W takim wypadku możemy być pewni, że odbiorca zapozna się z naszą ofertą.

Pępek świata

Klient lubi czuć się wyjątkowo. Jednak i tu trzeba zachować umiar. Nadmiar czułości zwany kieratem hedonistycznym, może zostać przez odbiorcę z czasem zignorowany. Najlepiej gdy znajdziemy złoty środek między stylem służbowym a tkliwością. Tym środkiem jest zwykła życzliwość oraz zainteresowanie.

Biegnij Forest, biegnij!

Odbiorcę należy zmotywować do tego by był firmie lojalny. Trzeba mu pomóc zrozumieć, że nie ma lepszej drogi, niż ta którą obrał. Tak działają np. operatorzy telekomunikacyjni zapewniając profity, dopiero po upływie kilku miesięcy od podpisania umowy.

Merytorycznie rzecz biorąc…

Nie wolno straszyć odbiorcy wymyślnymi frazami. Słowa „okazja”, „promocja” i „darmo” są z kolei zbyt wyświechtane, a dodatkowo pozwolą zakwalifikować naszą wiadomość jako spam. 

Polecamy: serwis E-firma

Autor: Tomasz Pakulski, Vercom

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Kopciowska

Coach, Trener Biznesu, Rozwoju Osobistego i Motywacji

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »