| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Marketing oparty na faktach

Marketing oparty na faktach

Marketing oparty na faktach cechuje się możliwością zastosowania w zróżnicowanych segmentach oraz wysokim stopniem indywidualizacji. Na czym dokładnie polega?

Najlepsza  definicja marketingu  opartego  na  faktach  określa  go marketingiem  wrażliwym na czas lub komunikacyjną reakcją firmy na określone wydarzenie w życiu klienta. Marketing oparty na  faktach, zwany  także marketingiem wyznaczanym  faktami, może mieć zastosowanie w segmencie klientów lub w przypadku indywidualnych nabywców.

Takimi działaniami są przesyłki zawierające ofertę ubezpieczenia wypadkowego o wyższej refundacji kierowane przez firmy ubezpieczeniowe do klientów, którzy w ostatnim czasie brali udział w kolizjach drogowych. W sytuacji tej przekaz kierowany jest do dużego segmentu klientów. Jednak

Firmy stosujące CRM wykorzystują marketing oparty na faktach w odniesieniu do pojedynczych klientów. Pragną wyjść poza tradycyjne, starannie zaprojektowane i obwarowane terminami kampanie marketingowe. Chcą w większym stopniu reagować na sygnały wysyłane przez klientów oraz prowadzić działania komunikacyjne ściśle dostosowane do osoby danego nabywcy.

Polecamy serwis: Fundusze unijne

Większość firm rozwijających marketing oparty na faktach kieruje się na jasno sformułowanym zestawem wysoce zindywidualizowanych wydarzeń wymagających zdecydowanej reakcji z jej strony. Na przykład pracownik firmy oferującej karty kredytowe telefonuje do klienta, który ostatnio po raz pierwszy dokonał transakcji w miejscu bardzo odległym od miejsca zamieszkania, potwierdzając jej autentyczność.

Praktyka ta jest często stosowana w celu wykluczenia możliwości kradzieży karty. W czasie rozmowy telefonicznej pracownik może zaproponować klientowi szybkie dostarczenie czeków podróżnych.

Zobacz także: Zyskowność klientów i modele wartości

Artykuł jest fragmentem książki CRM. Relacje z klientami autorstwa Jiil Dyche. Wydawnictwo Helion.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Gluźniewicz

Ekspert Equity Investments S.A. w dziedzinie księgowości spółek

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »