| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Marketing oparty na faktach

Marketing oparty na faktach

Marketing oparty na faktach cechuje się możliwością zastosowania w zróżnicowanych segmentach oraz wysokim stopniem indywidualizacji. Na czym dokładnie polega?

Najlepsza  definicja marketingu  opartego  na  faktach  określa  go marketingiem  wrażliwym na czas lub komunikacyjną reakcją firmy na określone wydarzenie w życiu klienta. Marketing oparty na  faktach, zwany  także marketingiem wyznaczanym  faktami, może mieć zastosowanie w segmencie klientów lub w przypadku indywidualnych nabywców.

Takimi działaniami są przesyłki zawierające ofertę ubezpieczenia wypadkowego o wyższej refundacji kierowane przez firmy ubezpieczeniowe do klientów, którzy w ostatnim czasie brali udział w kolizjach drogowych. W sytuacji tej przekaz kierowany jest do dużego segmentu klientów. Jednak

Firmy stosujące CRM wykorzystują marketing oparty na faktach w odniesieniu do pojedynczych klientów. Pragną wyjść poza tradycyjne, starannie zaprojektowane i obwarowane terminami kampanie marketingowe. Chcą w większym stopniu reagować na sygnały wysyłane przez klientów oraz prowadzić działania komunikacyjne ściśle dostosowane do osoby danego nabywcy.

Polecamy serwis: Fundusze unijne

Większość firm rozwijających marketing oparty na faktach kieruje się na jasno sformułowanym zestawem wysoce zindywidualizowanych wydarzeń wymagających zdecydowanej reakcji z jej strony. Na przykład pracownik firmy oferującej karty kredytowe telefonuje do klienta, który ostatnio po raz pierwszy dokonał transakcji w miejscu bardzo odległym od miejsca zamieszkania, potwierdzając jej autentyczność.

Praktyka ta jest często stosowana w celu wykluczenia możliwości kradzieży karty. W czasie rozmowy telefonicznej pracownik może zaproponować klientowi szybkie dostarczenie czeków podróżnych.

Zobacz także: Zyskowność klientów i modele wartości

Artykuł jest fragmentem książki CRM. Relacje z klientami autorstwa Jiil Dyche. Wydawnictwo Helion.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kłosowski

Prawnik, doradca podatkowy w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »